ائمه جماعات و جمعه برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند/ اورژانس ۱۲۳ رفسنجان کمبود نیرو دارد

  • شناسه خبر: 207435
ائمه جماعات و جمعه برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند/ اورژانس ۱۲۳ رفسنجان کمبود نیرو دارد

مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمان از امامان جمعه و جماعات خواست در سخنرانی ها به ضرورت افزایش آستانه تحمل و صبر، کنترل خشم و مهارت های زندگی و اجتماعی بپردازند تا در کنار فعالیت اداره های مربوطه مانند بهزیستی، فرمانداری و غیره آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

خانه » اسلاید شو » ائمه جماعات و جمعه برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند/ اورژانس ۱۲۳ رفسنجان کمبود نیرو دارد

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه رویداد اجتماعی در راستای آسیب های اجتماعی با حضور فرمانداران ۴ شهرستان انار، بردسیر، شهربابک و رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد و علیرضا وحیدزاده بیان کرد: آسیب های اجتماعی وجود دارد و یکی از آن ها وجود کودکان کار است نباید آن ها را نادیده گرفت باید برنامه منسجم نگهداری از آن ها و پرورش و رشد به سمت تعالی این قشر را در برنامه قرار داد.

وی افزود: همچنین طلاق، اعتیاد، کودک آزاری، همسرآزاری، طلاق عاطفی و دیگر آسیب ها که روح و روان جامعه را به درد می آورند نیاز به برنامه ریزی دارند تا روند کاهشی آن ها را شاهد باشیم؛ به طور مثال چند نسل است که برای از بین بردن اعتیاد تلاش کردیم اما راه به جایی نبردیم باید دنبال ابزاری موثر باشیم یکی از این ابزارها تقویت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است و در شهرستان ها باید فعال باشند.

وحید زاده بیشتر معلولیت هایی که در شهرستان های رفسنجان، انار، شهربابک و بردسیر دیده می شوند را جسمی و حرکتی، ذهنی، بینایی و شنوایی عنوان کرد و افزود: عوامل ایجاد این معلولیت ها هم ژنتیک، حوادث و سوانح و نیز بیماری ها هستند که باید راه چاره ای برای آن ها دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع ناهنجاری های اجتماعی مانند کودک آزاری، زنان بدسرپرست، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری باید مراکز مشاوره در شهرستان ها گسترش یابد.

وحیدزاده عنوان کرد: نباید بگذاریم حریم های خانواده کاملا شکسته شود، که البته این را در جامعه شاهدیم و علاوه بر اینکه کمک بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و غیره را در تهیه فضا و مکان، روانشناس و هزینه ها می طلبیم از امامان جمعه و جماعات هم می خواهیم که در سخنرانی ها به ضرورت افزایش آستانه تحمل و صبر، کنترل خشم و مهارت های اجتماعی در افراد بپردازند.

اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رفسنجان کمبود نیرو دارد

فرماندار رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی در رفسنجان اظهار کرد: در شهرستان ۱۱ مرکز تخصصی مددکاری داریم که به این افراد امدادرسانی می کنند.

حسین رضایی بیان کرد: ۴ مرکز ترک اعتیاد در رفسنجان داریم و همچنین اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان با کمبود نیرو مواجه است.

وی ادامه داد: برای دو معضل حاد یعنی طلاق و اعتیاد در رفسنجان نیاز به اجرای طرح های پیشگیرانه داریم و نیاز به اموزش های گسترده مهارت های زندگی و مشاوره های قبل از ازدواج داریم تا معضلات را کمرنگ کنیم.

افراد به وظایف خود ناآگاهند که پدیده آسیب های اجتماعی بروز می کند

امام جمعه هم دراین نشست اظهار کرد: بیماری ها و مسائل اجتماعی وجود دارند باید مسایل را شناسایی و پس از آن راه های برون رفت از آن ها را اجرا کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: دخالت اطرافیان، بی احترامی، عدم تفاهم در روابط زناشویی و غیره را که در افراد جامعه می بینیم ناشی از این است که افراد نسبت به وظایف و رسالت های خود آگاه نیستند.

وی ادامه داد: به نسبت افراد، وظایف هم تعریف شده که باید نسبت به وظایفمان آشنا باشیم، انقدر که خانواده در اسلام حرمت دارد شاید هیچ چیز دیگر حرمت ندارد؛ قرآن با صراحت می فرماید اگر والدین یکی یا هر دو به سن پیری رسیدند نزد خودتان نگهدارید و آن ها را به خانه سالمندان نسپارید.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: از آموزه های دینی مان فاصله نگیریم، نباید پدر و مادر را به عنوان کالای بی ارزش پنداشت و به خانه سالمندان سپرد که نهایت بی احترامی به والدین است لذا به آموزه های دینی مان بگردیم.

وی همچنین به معضل وجود معتادان در جامعه اشاره کرد و گفت: معتادان مریض و بیمار هستند باید درمان شوند، احساس مسئولیت در مقابل دیگران باید در جامعه به عنوان فرهنگ زنده شود بنابراین باید به کمک بهزیستی رفت تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

شهرستان انار دارای ۷۰۰ معلول است

صالحی فرماندار شهرستان انار هم در این نشست بیان کرد: این شهرستان دارای ۷۰۰ معلول است و یک مرکز جامع بازتوانی داریم که توسط خیرین احداث شده و نیاز به تعداد بیشتری داریم.

وی افزود: گذراندن بیشتر اوقات افراد در فضای مجازی و گوشی های تلفن است که دلیل اصلی رفتن به سمت آسیب های اجتماعی را فراهم می کند باید فکری برای این آسیب برداشت.

صالحی گفت: دانش آموزان به جای اینکه به تحصیل، رابطه با خانواده و فامیل، سرگرمی ها و تفریحات سالم بپردازند مدام در گوشی ها و فضای مجازی به سر می برند که بر مغز و فکر آن ها تاثرگذار است نباید بگذاریم این وسیله بیشتر از این به بچه ها و فرزندان ما آسیب وارد سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان