افزایش ۵۰ درصدی استخراج از معدن مس سرچشمه رفسنجان

  • شناسه خبر: 207310
افزایش ۵۰ درصدی استخراج از معدن مس سرچشمه رفسنجان

مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از افزایش ۵۰ درصدی استخراج ماده معدنی در شش ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

خانه » اجتماعی » افزایش ۵۰ درصدی استخراج از معدن مس سرچشمه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین محققی مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه در دهمین یادواره شهدای صنعت مس رفسنجان در سینما آزادی، اظهار کرد: در حوزه معدن در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ ،۴۵ میلیون تن ماده معدنی استخراج شده است در حالی که در سال جدید تا پایان شهریور ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ماده معدنی استخراج شده که معادل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در بخش تولیدات روزانه رکورد ۳۹۵ هزار ۲۶۰ تن در شهریورماه ثبت شده که رقم بی سابقه ای بوده و ثبت رکورد بالاترین تولید سولفور به میزان ۲ میلیون ۹۵۶ هزار و ۱۰۰ تن است که در شهریورماه سال ۱۴۰۲ به آن دست پیدا کرده ایم.

محققی گفت: در بخش سنگ معدن تغلیظ در شش ماه اول سال ۱۴۰۱، ۱۵ میلیون تن و در سال ۱۴۰۲، ۱۵ میلیون و ۴۴۵ هزار و۱۳۶۹ تن بوده که معادل سه درصد بیشتر از نیمه اول سال گذشته بوده است.

مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه با اشاره به کاهش دو درصدی عیار خوراک تغلیظ خاطرنشان کرد: در بخش تناژ کنسانتره نوار ۲۰ در سال۱۴۰۱ در نیمه اول سال ۳۵۹ هزار و ۶۳۳ تن تولید محقق شده در صورتی که در نیمه اول امسال نسبت به سال مشابه ۳ درصد بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش تناژ محتوای نوار ۲۰ در سال گذشته میزان ۸۰ هزار و ۲۷۴ تن بوده که نسبت به سال ۱۴۰۲ معادل یک درصد افزایش داشتیم.

محققی بیان کرد: تناژ عامل تولید ذوب در سال ۱۴۰۱، ۱۰۶ هزار و ۲۸۳ تن بوده در صورتی که امسال ۱۲۰ هزار ۳۵۵ تن است. تناژ کاتد تولیدی پالایشگاه در سال ۱۴۰۱ نیمه اول ۸۸ هزار و ۸۹۸ تن و در نیمه اول امسال به ۹۴ هزار و ۷۷۴ تن رسید.

وی افزود: تناژ کاتد تولیدی لیچینگ در نیمه اول سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۹۸۰ تن و در نیمه اول امسال به ۳ هزار و ۴۸ تن رسید که افزایش دو درصدی را داشتیم.

محققی گفت: مجموع کاتد تولیدی مجتمع مس سرچشمه در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۹۱ هزار و ۸۷۸ تن بوده که نسبت مدت مشابه شش درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تناژ مس محتوای در نیمه اول سال گذشته ۸۲ هزار و ۹۰۸ تن و در نیمه اول امسال ۸۳ هزار ۶۱۵ تن بوده معادل ۹ صدم برنامه نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: تناژ کنسانتره در سال گذشته نسبت به امسال معادل صدی یک درصد رشد داشته ایم.

وی گفت: تمامی تولیدات امسال ماحصل تیم تولید و پشتیبانی و تلاش مجدانه همکارانم است که به صورت جهادی فعالیت کردند.
محققی امنیت در تولید را در گرو رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس نیز در این مراسم گفت: هم صحبتی با شهدا نعمتی است که دیگر تکرار نخواهد شد.

وی به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب امروز یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتن از خود شهادت کمتر نیست.

خرمی شاد تصریح کرد: شهدا فرهنگ شهادت را به ما آموزش دادند و چیزی که امروز می توانیم از شهادت حفظ کنیم فرهنگ شهادت و ایثارگری است که باید آن را در خود تقویت نماییم.

همزمان با هفته دفاع مقدس، دهمین یادواره ۲۴ شهید صنعت مس و دو شهید گمنام با حضور امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس و محمدعلی نظری فرمانده سپاه استان کرمان و خانواده‌های گرانقدر شهدا در شهر مس سرچشمه برگزار شد.

خرمی‌شاد و هیات همراه با حضور در مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ این سردار بزرگ اسلام و کشور ادای احترام کردند.

برچسب ها:
رفسنجان مس سرچشمه یادواره شهدای مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • a m

    چه فایده که خیری به مردم رفسنجان نرساند و جوانان بیکار رها شدند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان