افتتاح نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس در رفسنجان

  • شناسه خبر: 207296
افتتاح نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس در رفسنجان

آیین افتتاحیه هفته فیلم و عکس دفاع مقدس شب گذشته در سینمای گلستان امین برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » افتتاح نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه فیلم و عکس در محل سینمای گلستان امین با حضور مسئولین گشایش یافت.

این برنامه با سخنرانی مسئولین، اجرای موسیقی، تئاتر و روایتگری همراه بود.

امیر موحدی مسئول بسیج هنرمندان رفسنجان در حاشیه این مراسم گفت: رویداد چند منظوره یاد یاران با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان از سوم تا هفتم مهرماه هر روز از ساعت ۷۶:۳۰ الی ۲۰:۳۰ دایر است.
وی افزود: رویداد «یادیاران» شامل اکران دو فیلم دفاع مقدس است و سه تا باکس فیلم های کوتاه که بعد از اکران نقد و بررسی می شوند و این برنامه از فردا چهارشنبه چهارم مهر از ساعت ۵ الی ۷ شب آغاز و تا جمعه هفتم مهر ادامه خواهد داشت.
موحدی بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس که ۴۰ اثر منتخب سال ۱۴۰۲ بر مبنای شهید شاخص سال انتخاب شده اند از جمله های برنامه های این هفته است و عکس شاخص شهید امسال در رفسنجان متعلق به شهید حاج احمد امینی وهمرزان ایشان است و آثار نیز توسط بسیجیان هنرمند جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: مستندسازی هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲ توسط اعضای بسیجیان انجمن فیلم شهید محمد رضایی در این رویداد انجام می شود و هم چنین کارگاه فیلم سازی با موبایل در حال برنامه ریزی و کارگاه فیلمنامه نویسی نیز در حال انجام است که برای عموم مردم برگزار می شود.
موحدی گفت: نمایشگاه کتاب آثار منتخب سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های هفته فیلم و دفاع مقدس است که توسط نشر حفظ آثار استان تهیه و برای عموم مردم برپا شده است. یک مجموعه کتابچه «یادیاران» دفترهای اول و دوم توسط تیم پژوهشی بسیج هنرمندان در حال شکل گیری است که در این کتابچه یاد و خاطره شهدا به صورت یک دفترچه به تصویر کشیده می شود و پیش بینی می شود تا ۸۰ نسخه که تولید شود تمام شهدای رفسنجان پوشش داده می شود.
مسئولی بسیج هنرمندان رفسنجان از ساخت مجموعه کلیپ های روایت «یادیاران» خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار سنت شکنی خواهیم کرد و به جای اینکه مستند شهید به صورت مصاحبه ای باشد یکی از خطرات شهید را به صورت داستانی و بازیگر به تصویر کشیده می شود که اولین قسمت با شهید حاج علی محمدی پور آغاز می شود.

برچسب ها:
بسیج هنرمندان دفاع مقدس عکس و فیلم نمایشگاه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان