برگزاری شورای اداری شهرستان رفسنجان باحضور معاون رییس جمهور

  • شناسه خبر: 207168
برگزاری شورای اداری شهرستان رفسنجان باحضور معاون رییس جمهور

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان باحضور سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهور و مسئولین شهرستان رفسنجان در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد. حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در این جلسه گفت: سیل سال گذشته در رفسنجان خسارت‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها به‌وجود آورد که برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌ای […]

خانه » اسلاید شو » برگزاری شورای اداری شهرستان رفسنجان باحضور معاون رییس جمهور

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان باحضور سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهور و مسئولین شهرستان رفسنجان در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در این جلسه گفت: سیل سال گذشته در رفسنجان خسارت‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها به‌وجود آورد که برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌ای نیاز است طرح‌های آبخیزداری بالادست شهرستان با اعتبار هزار میلیارد تومان اجرا شود.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: با راه‌اندازی صنایع پایین دستی مس می‌توانیم برای ۱۰هزار جوان بیکار اشتغالزایی ایجاد کنیم.

رضایی عنوان کرد: تنش آبی یکی از دغدغه‌های شهرستان است که این تنش با ۱۵ میلیون متر مکعب آب برطرف می‌شود لذا حمایت‌های دولت را خواهانیم.

وی اظهار کرد: ١٢درصد جاده‌های استان در شهرستان رفسنجان قرار دارد اما بودجه‌ای که در اختیار قرار می‌گیرد زیر ١٠درصد است و وضعیت جاده‌های ما مناسب نیست.

امام جمعه رفسنجان نیز گفت: مجموعه اداری شهرستان رفسنجان با همدلی در کنار یکدیگر کار می‌کنند اما بعضا مشکلاتی به‌وجود می‌آید که توان حل وجود ندارد لذا از معاون رییس جمهور می‌خواهم که چون به قوه مجریه و مقننه نزدیک هستند در این زمینه منشأ خیر و برکت باشند.

وی تصریح کرد: با وجود گواهی بین‌المللی و ثبت ملی پسته رفسنجان، پژوهشکده پسته رفسنجان ردیف و بودجه دولتی ندارد که خواستار پیگیری این موضوع نیز هستیم.

حسین رمضانی‌زاده رییس دادگستری رفسنجان هم گفت: وضعیت زندان رفسنجان مناسب نیست و این فضا جوابگوی تعداد زندانیان نیست و نیازمند اضافه کردن دو بند به زندان هستیم.

سیدمحمد معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت رییسی، دولت میدانی است و تا کنون با سفر در ۲۱۰ شهرستان از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شدیم و نسبت به رفع آن ها اقدام کردیم اینطور نیست که کابینه دولت پشت میز در تهران بنشینند و از سراسر کشور بی خبر باشند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در آغاز دولت سیزدهم با کسری بودجه مواجه بودیم اما با توکل و امید کارها در حال انجام است و  در سفرهای انجام شده در سراسر کشور مصوباتی ایجاد شد که با اهتمام جدی در حال انجام است.

حسینی تاکید کرد: پسته یکی از اقلام مهم و استراتژیک است که مردم رفسنجان آن را تولید و روانه بازار می‌کنند اینکه امسال تمهیداتی جهت پیشگیری از سرمازدگی انجام شد و اینکه سازمان انرژی اتمی پا به عرصه گذاشته و در حوزه پسته با استفاده از بنیه علمی‌اش دو تحقیق و پژوهش مهم (افلاتوکسین و کاهش پسیل پسته) را در حال انجام دارد نشان می‌دهد که در مواقع ضروری مسئولان پای کار هستند بنابراین اگر ظرفیت های کشور را به کار گیریم و بازاریابی جهانی پسته را انجام دهیم و پسته ایران در دنیا بیش از پیش شناسانده شود بهتر می توان نتیجه گرفت.

وی اظهار کرد: آب یکی از مسایل مهم دنیا است و دولت از روز اول دغدغه این را داشت که از اب خلیج فارس به مناطق مختلف آبرسانی انجام دهد لذا آب رسانی به بروات و بم انجام شده و به کرمان هم در حال انجام است و این انتقال آب از خلیج فارس مشکلی ندارد و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در رونق کشاورزی خود از این آب استفاده می کنند.

حسینی در ادامه به موضوع صنعت مس هم پرداخت و افزود: مس اگر باید مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهد باید ارائه دهد لذا در دوره مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع مس ایران( آقای رستمی) پیگیری ها در بحث های مختلف جاده سازی، مدرسه سازی، ورزش و غیره انجام می شد که با تغییر مدیریتی این روند انجام مسئولیت ها باید توسط مدیریت جدید ( آقای خرم شاد) انجام شود.

وی ادامه داد: باشگاه خوبی در رفسنجان احداث شده که باید رسماً افتتاح شود و یکی از نیازهای کشور است تأکید رییس جمهور هم این است که معادن و صنایع باید آثار و برکاتی پیرامون خود داشته باشد و ما هم پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

معاون رییس جمهور مهارت آموزی جوانان را مورد تأکید قرار داد و افزود: وجود ده هزار نفر بیکار در رفسنجان را می توان با این مهارت ها به کار گمارد و انتظار داریم در مدارس و دانشگاه ها مهارت آموزی ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه  ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید در  کشور داریم تصریح کرد: معلم و استاد اگر درست عمل کنند دانش آموز و دانشجو می توانند نبوغ خود را نمایان کنند و کمک حال جامعه شوند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: بحث مهاجرت اتباع در سطح کشور مطرح است متاسفانه هنوز در مجلس شورای اسلامی ساماندهی آن ها نهایی نشده و آن ها در اصفهان و دیگر نقاط کشور حضور دارند که باید رد سطح کشور ساماندهی شوند.

وی گفت: این دولت دولت عملگرا و واقعگرا است از این جهت انتظار می رود که روحیه جهادی در همه مدیران و کارکنان کشور وجود داشته باشد باید هم مشکلات عام المنفعه و هم مشکلات اشخاص حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی

    مسئولین بهتر است کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند ...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان