سیاست باشگاه مس مبتنی بر بومی گرایی است/ کسب موفقیت با جوانان شهرمان

  • شناسه خبر: 207161
سیاست باشگاه مس مبتنی بر بومی گرایی است/ کسب موفقیت با جوانان شهرمان

مدیر امور ورزش باشگاه مس رفسنجان گفت: مربیان خودشان را با سیاست های باشگاه که مبتنی بر بومی گرایی است وفق بدهند باید با جوانان شهر خود نتیجه خوبی بگیریم و این در شان و جایگاه شرکت مس و شهرمان است.

خانه » آخرین اخبار » سیاست باشگاه مس مبتنی بر بومی گرایی است/ کسب موفقیت با جوانان شهرمان

به گزارش خانه خشتی، ابوالفضل برزگر مدیر امور ورزش باشگاه مس رفسنجان در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: باشگاه مس در یک سال اخیر درگیر چالش های مالی زیادی بوده است. این چالش های مالی نشات گرفته از عدم پایبندی مدیران شرکت مس به تعهدات خودشان نبوده است.

وی افزود: شرکت مس در چند سال اخیر همه جوره باشگاه را حمایت کرده بود اما یک بی نظمی های مالی، بی برنامه گی هایی در مدیریت تیم ها در سال های قبل بوده که این موضوع باعث شده باشگاه به این چالش های مالی برخورد نماید.

برزگر بیان کرد: همانطور که می دانیم و در جراید هم منتشر شده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در یک تا دوسال اخیر بدهی به باشگاه اضافه شده است و با توجه به اینکه بودجه سالیانه باشگاه هم کمتر از این مبلغ بوده است بنابراین این مهمترین دلیلی است باشگاه در این چند وقت دچار چالش های مالی شده است.

وی عنوان کرد: مسئولین مس هم تلاش کردند و بخشی از این بدهی ها را پرداخت کردند و با توجه به ایده و رویکرد فکری که آقای پورمحمدی مدیرعامل باشگاه داشت و به قشر ورزشکار توجه داشت ایشان صلاح دانست در پایان فصل اکثر ورزشکاران را تسویه حساب نماید و این امر تحقق پیدا کرد.

برزگر گفت: آقای پورمحمدی در پایان فصل ۱۴۰۱ بیش از ۹۵٪ تیمهای زیرمجموعه را تسویه حساب کرد که این اتفاق بی سابقه بود اما حجم عمده این بدهی های عظیم به قوت خودش باقی ماند.

وی بیان کرد: در سال جدید سال ۱۴۰۲ بودجه باشگاه مس فقط ۱۰ درصد افزایش داشته است و با توجه به اینکه حدود ده تیم لیگ برتری و سوپر لیگی در سطح کشور داریم و همه بر این امر واقفیم که تمامی هزینه ها نسبت به سال قبل چندین برابر شده است مثلا هزینه اقامت هتل، حمل و نقل و تغذیه… چند برابر شده است و طبیعی است که ورزشکار نسبت به این تورم، حقوقش افزایش پیدا نماید.

مدیر امور ورزش باشگاه مس رفسنجان خاطرنشان کرد: باشگاه در این بین دو راه بیشتر نداشت یا اینکه باشگاه تصمیم بگیرد که تمامی تیم ها را حذف نمایند بخصوص تیم های غیرفوتبالی حذف شود مانند چندین سال قبل فقط تیم فوتبال را داشته باشیم؛ اگر چنین اتفاقی می افتاد ورزشکاران ضرر می کردند و دیگرانگیزه و شور و شوق در شهر وجود نداشت.

وی اضافه کرد: باشگاه پای این قضایا ایستاد ، اجازه حذف تیم ها را به کسی نداد و تیم ها را با وجود همه مشکلات مالی حفظ کرد. در صورتی که می توانست تیم ها را حذف و شرکت مس بر ایشان خرده نمی گرفت؛ اما یک رویکرد جدیدی در باشگاه پا گرفت مقرر شد به شدت جلوی ریخت و پاش های اضافه و هزینه های کمرشکن گرفته شود و ورزشکاران نیز با توجه به توانایی و سوابقشان حقوق و پاداش دریافت نمایند.

برزگر گفت: مربیان در تیم والیبال بانوان آکادامی را راه اندازی کردند و در حال فعالیت هستند. در تیم لیگ برتر والیبال بانوان خیلی از بازیکنان غیربومی را حذف کردند و حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال قبل بازیکنان غیربومی کاهش یافت. تا دو سال آینده قول خواهیم داد که تیم کاملا بومی باشد. آکادمی بسکتبال آقایان و بانوان نیز در حال راه اندازی است و تیم بسکتبال بانوان نیز تمرینات خود را با بازیکنان و کادر کاملا بومی آغاز کرده است. کاراته، دوچرخه سواری، ورزش زورخانه ای نیز نسبت به سال قبل کاملا از ورزش کاران بومی استفاده می کنند. در فوتبال پایه از ۳۰ نفر بازیکن غیربومی فقط ۴، ۵ نفر باقی مانده اند که اکثر آنها هم به دلیل قرارداد ۲ساله بوده است. در برخی رشته ها مقاومت ایجاد شده و مربیان سرسختی زیادی دارند قطعا نمی دانم هدفشان چیست.

وی افزود: اگر هدفشان غرورآفرینی تیم است باید بگوییم باید با ساختن بچه های بومی شهرمان این مقام را کسب کنیم.

برزگر گفت: مربیان خودشان را با سیاست های باشگاه که مبتنی بر بومی گرایی است وفق بدهند باید با جوانان شهرمان نتیجه خوبی بگیریم و این در شان و جایگاه شرکت مس و شهرمان است.

و در پایان از آقای پورمحمدی تشکر و قدردانی کردند که رویکرد مدیریتی ایشان همیشه مبتنی بر سه اصل بوده و همواره بر رعایت این اصول اصرار و پافشاری کرده اند. اخلاق حرفه ای، حفظ و حراست از منابع مالی، رشد و توسعه استعدادهای بومی .

انتهای پیام/

برچسب ها:
برزگر مدیر امور ورزش باشگاه مس تیم باشگاه مس رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • m h

    خانه خشتی از مشکلات اقتصادی مردم خبر بگذار ! چی داستان تعریف میکنید !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان