رونمایی از پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان

  • شناسه خبر: 207040
رونمایی از پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان

در آستانه رویداد مهم برداشت محصول پسته رفسنجان، از پوستر هفتمین سال ثبت ملی پسته به نام رفسنجان توسط مسئولین در محل فرمانداری رونمایی شد.

خانه » اقتصادی » رونمایی از پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین اظهار کرد: پسته محصولی استراتژیک و ارزآور و مهد تولید جهانی آن در رفسنجان است که با وجود ۸۰ هزار باغ پسته در این شهرستان و البته وجود درخت ۱۵۰۰ ساله پسته و درختان چند صد ساله باعث شد ثبت ملی پسته به نام رفسنجان رقم بخورد.

وی افزود: در سال ۹۶ در خصوص ثبت گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان اقدام شد و اکنون این نشان بین المللی توسط وایپو ( سازمان جهانی مالکیت فکری ) به نام رفسنجان ثبت شده است.

رضایی بیان کرد: رفسنجان در حوزه کشاورزی پسته آوازه ای بلند بالا دارد و در بازارهای جهانی اعم از آمریکا و اروپا جایگاه ویژه ای دارد.

سید مصطفی مرتضوی دبیر این جشن ملی هم اظهار کرد: هفتمین جشن ملی پسته در رفسنجان قرار است روزهای ۲۶ تا ۳۰ شهریور در پنج نقطه از شهرستان یعنی صفائیه، اسماعیل آباد، کشکوئیه، کبوترخان و خانه خشتی جهان برگزار شود و از برنامه های جنبی این جشن هم برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از باغ های پسته و برداشت محصول و نیز نمایشگاه و غرفه های صنایع دستی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضازاده حمید

    چه جشنی ؟! هزاران خون دل باید کشاورز بدبخت بخورد تا یک محصولی به ثمر برسد ! اخطاریه های قطع آب چاه ، دزدی و ...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان