پیاده‌روی اربعین سیاه‌نمایی‌های دشمن را از بین می‌برد

  • شناسه خبر: 206956
پیاده‌روی اربعین سیاه‌نمایی‌های دشمن را از بین می‌برد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اربعین سیاه‌نمایی‌های دشمن را از بین می‌برد و سبب می‌شود مردم به وجود نعمت ولایت و نظام جمهوری اسلامی در ایران بیشتر پی ببرند، گفت: اربعین تبلیغات منفی دشمن مبنی بر اینکه نسل جدید از معنویت و اهل‌بیت(ع) فاصله گرفته‌اند را از بین می‌برد و شبهات را پاسخ می‌دهد.

خانه » آخرین اخبار » پیاده‌روی اربعین سیاه‌نمایی‌های دشمن را از بین می‌برد

به گزارش خانه خشتی به نقل از ایکنا حجت‌الاسلام مرتضی نقیپ‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در خصوص مهم‌ترین پیام‌های اربعین و استفاده بهتر از این فرصت، گفت: اگرچه پیام‌های اربعین زیاد است اما مهم‌ترین پیام اربعین در عصر حاضر این است که همه متوجه می‌شوند حق در نهایت پیروز و سرافراز و باطل در نهایت سرافکنده و نابود شدنی است.

وی ادامه داد: در زمان شهادت امام حسین(ع) شاید گمان برخی بر این بود که یک حقیقت از بین رفت و یک باطل پیروز شد و شکست قیام‌هایی همچون قیام توابین و قیام مختار، حس ناامیدی را در دل کسانی که با حقیقت توحید و ایمان آشنایی نداشتند به وجود آورد. آنها احساس می‌کردند نور حقیقت در حال خاموشی است اما کسانی که به آیه «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» باور داشتند، می‌دانستند که عاقبت در دست اهل ایمان و یقین است حتی اگر در زمان‌هایی ظاهر کار عوض شود.

حجت‌الاسلام نقیب‌پور اظهار کرد: پیروزی حق، سنت خدا است و مهم‌ترین پیام اربعین به رخ عالم کشاندن همین پیام است که حتی اگر مدت زمانی طول بکشد اما در پایان حق پیروز است. هزار و ۴۰۰ سال از قیام سیدالشهدا(ع) گذشته و امروز ۲۵ میلیون نفر با تحمل سختی‌ها کیلومترها پیاده‌روی می‌کنند تا به زیارت بروند و دیگر اثری از کاخ‌ها یزیدیان نیست و این درس بزرگیست برای زمان ما که اگرچه مستکبرین عالم قدرت و پول دارند اما همه این‌ها از بین رفتنی است و حقیقت ایمان و اسلام ناب که تجلی آن امروز در جمهوری اسلامی شده، ماندگار است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی تجمعی از مردم سراسر دنیا با ادیان، مذاهب، ملیت‌ها، قومیت‌ها و زبان‌های مختلف است که به محبت امام حسین(ع) جمع شده‌اند، افزود: این همایش همگانی بسیاری از شبهات را پاسخ داده و فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کند. به‌عنوان مثال دشمنان بسیار تلاش می‌کنند تا مسلمانان را انسان‌هایی خونریز و اهل خشونت معرفی کنند اما در اربعین می‌بینیم که افراد چگونه با مهربانی تمام زندگی خود را گذاشتند تا به زائران امام حسین(ع) خدمات بدهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اربعین را فرصتی برای فریاد عدالت‌خوانی و حقیقت‌جویی اسلام ناب و نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در این ایام دنیا متوجه یک نقطه می‌شود و این فریاد را بلند می‌کند که عدالت با توجه به مستضعفان، توجه به معنویت و در مسیر امام حسین(ع) رقم می‌خورد و اربعین با کمترین هزینه دنیا را موجه حقیقت‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت افراد در پیاده‌روی اربعین خود ایفای مسئولیت اجتماعی است و اگر صرفاً هدف زیارت باشد می‌تواند در زمان‌های دیگر نیز این کار را انجام داد، افزود: اینکه شخص خود را ملزم می‌کند تا در شلوغی، گرما و با سختی در اربعین شرکت کند در واقع در حال انجام یک مسئولیت اجتماعی است. این مسئولیت، حضور و ایفای نقش در بیداری جامعه، احیای حق و حقیقت و در تحقق اهداف و معرفی اسلام ناب است. اگرچه انجام کارهایی مانند کمک به فقرا، آزادی زندانیان و… در کنار اربعین اگرچه خوب است و باید از ظرفیت اربعین برای انجام چنین کارهایی استفاده کرد اما نباید بر روی چند مسئولیت اجتماعی خاص متمرکز شویم. نباید مسئولیت اجتماعی که زائران بر دوش می‌کشند را نادیده گرفت و باید توجه داشت اربعین یک حرکت اجتماعی و سیاسی بزرگ و به خودی خود بسیار ارزشمند است.

اخلاص و معرفت برکات اربعین را ماندگار می‌کند

حجت‌الاسلام نقیب‌پور در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان آثار و برکات زیارت اربعین را در زندگی ماندگار کرد، گفت: همه عبادات و اعمال دینی اگر با معرفت و اخلاص همراه شوند ماندگاری آنها بالا می‌رود اما اگر معرفت نداشته باشد عملی است که اگرچه آرام بخش است اما اثر ماندگاری ندارد. لذا آن چیزی که ماندگاری اربعین را بیشتر می‌کند معرفتی است که نسبت به این حرکت وجود دارد و اگر افراد هدف و کارکرد اربعین را بدانند می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند. اگر اربعین را یک حرکت سیاسی و یک حرکت در جهت خودسازی، انسان‌سازی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است ببینیم، نگاه به زیارت اربعین یک نگاه ژرف و عمیق و ماندگار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انسان در مسیر اربعین نباید از تفکر غافل شود، اظهار کرد: در مسیر پیاده‌روی نباید مشغول همسفران و کارهای دیگر شویم بلکه باید از این فرصت تنهایی استفاده کرده و به مسیر پیش رو در راه تحقق عدالت فکر کنیم زیرا تفکر در این مسیر زائران را برای یاری امام زمان(عج) آماده می‌کند. زائر با یاد، نام و عزاداری برای امام حسین(ع) و قدم گذاشتن در این مسیر باید خود را برای یاری رساندن به حسین امروز یعنی همان امام زمان(عج) و نائب ایشان آماده کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با بیان اینکه تحمل سختی در مراسم اربعین دو وجه دارد که اولین آن یادآوری مصائب کاروان اسرای کربلا و بردن ثواب است، افزود: یک وجه بالاتر این سختی کشیدن، جلب توجه جهان به این حرکت است. این حرکت سبب ایجاد سؤال‌های مختلف برای مردم دنیا می‌شود. در طول سال ممکن است میلیون‌ها نفر به زیارت امام حسین(ع) بروند اما تجمع اربعین چشم دشمنان را کور می‌کند. اربعین تبلیغات منفی دشمن مبنی بر اینکه نسل جدید از معنویت و اهل‌بیت(ع) فاصله گرفته‌اند را از بین می‌برد و شبهات را پاسخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: اربعین به دنیا ثابت می‌کند که هنوز جوانان مجاهد، غیور، مبارز، پای کار، دیندار و با اخلاق در بین اقوام و اخلاق و ادیان مختلف برای تحقق عدالت و اطاعت از ولایت وجود دارند و این نکته‌ای است که تحمل سختی‌ها در زیارت اربعین را آسان می‌کند و ارزش آن را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام نقیب‌پور در پایان با بیان اینکه زیارت اربعین جهاد تبیین است، گفت: جهاد تبیین به معنای تبیین کارآمدی نظام اسلامی است و این حرکت سیاه نمایی‌های دشمن را از بین می‌برد و سبب می‌شود مردم به وجود نعمت ولایت و نظام جمهوری اسلامی در ایران بیشتر پی ببرند. اربعین فرصت مناسبی است تا دغدغه‌مندان جهاد تبیین با استفاده از ابزارهای مختلف معارف اسلام ناب و مبانی جمهوری اسلامی را به مخاطبان برسانند.

انتهای پیام

برچسب ها:
اربعین حجت الاسلام نقیب پور رییس اداره تبلیغات اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان