فاز نخست شرکت رهاورد مس در رفسنجان با حضور وزیر کشور افتتاح شد

  • شناسه خبر: 206781
فاز نخست شرکت رهاورد مس در رفسنجان با حضور وزیر کشور افتتاح شد

فاز نخست شرکت رهاورد مس با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهر رفسنجان با مشارکت شهرداری رفسنجان و صندوق بازنشستگی مس امروز با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

خانه » اقتصادی » فاز نخست شرکت رهاورد مس در رفسنجان با حضور وزیر کشور افتتاح شد

به گزارش خانه‌خشتی، فاز نخست شرکت رهاورد مس با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهر رفسنجان با مشارکت شهرداری رفسنجان و صندوق بازنشستگی مس امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افتتاح شد که در این فاز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۳۰۰ نفر هم اشتغالزایی شده است.

فاز دوم این طرح نیز در آینده با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر راه اندازی خواهد شد.

احمد وحیدی در حاشیه این افتتاح و بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مس سرچشمه ظرفیت اقتصادی مهم در کشور است و تقریبا ۷۰ درصد کلونی مس فعال کشور را به خود اختصاص داده است.
وزیر کشور تصریح کرد: مس سرچشمه سالانه تا ۱۳۰ میلیون تن استخراج دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.


وی با بیان اینکه ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با راه اندازی صنایع پایین دستش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد افزود: همچنین مواد همراه این خاک معدنی هم بسیار ارزشمند است و استحصال آن ها هم می‌تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که و همه اینها از سرچشمه ظرفیت بزرگی می سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.
وحیدی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد مس می تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مسیولان مس‌ ارایه می‌دهند در مس سرچشمه ۹.۲ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن ۴ میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می‌تواند ظرفیت‌سازی بزرگی ایجاد کرد.
وحیدی اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که می‌توانست در مس سرچشمه صورت گیرد این بود که شرکت‌های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌هایی از کار را بر عهده بگیرند یکی از این شرکت‌ها که پیشقدم شده است، شهرداری رفسنجان است که ابتکار به خرج داده و فعالیت‌هایی را برعهده گرفته که می تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر رفسنجان باشد.
وی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در رفسنجان داشته باشد.
وزیر کشور درباره اولویت‌های متعدد اقتصادی دولت اظهار داشت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است زیرا مس یک ظرفیت بزرگی‌ست و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار هست و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
رهاورد مس مجتمع مس سرچشمه وزیر کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسین اکبری

    وحیدی جلوی رانت خواری ها و رانت دهی ها و ولخرجی های شرکت مس را بگیر .

    حسین کمالی

    وحیدی ! جلوی ولخرجی ها و خیانت های شرکت مس را بگیر . داری چکار میکنی پس ؟!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان