۹ طرح آموزشی کشاورزی و عمرانی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید + عکس

  • شناسه خبر: 206762
۹ طرح آموزشی کشاورزی و عمرانی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید + عکس

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۹ طرح آموزشی کشاورزی و عمرانی با اعتبار بیش از ۳۷۸ و نیم میلیارد ریال در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانه » اجتماعی » ۹ طرح آموزشی کشاورزی و عمرانی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید + عکس

به گزارش خانه‌خشتی؛ با حضور مسئولین شهرستان و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عظام طرح هایی با کمک دولت، خیرین و دهیاری ها به اجرا درآمده است به بهره برداری رسید.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین گفت: طرح آبیاری تحت فشار اراضی پسته واقع در اسلام آباد (شاه جهان آباد) با مساحت ۱۳۰ هکتار و هزینه کرد بیش ۵۷ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرارگرفت که ۲۷ میلیارد ریال از این اعتبار به صورت تسهیلات دولتی بلاعوض و بقیه اعتبار هم آورده شخصی بوده است.


رضایی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۲ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در رفسنجان به آبیاری نوین مجهز شدند.

کیومرث هرندی ۷۵ ساله مجری این طرح و از کشاورزان قدیم هم هست در خصوص اجرای این طرح گفت: در ایام قدیم دوران قبل از انقلاب اسلامی در این منطقه جو و گندم کشت صورت می گرفت و آبیاری ها به سختی فراوان از طریق جوی انجام می شد.
وی افزود: کم کم اراضی به کشت پسته اختصاص یافت و آبیاری ها همچنان با انجام سختی و غرقابی صورت می گرفت که خوشبختانه به همت دولت و پیشرفت علم استفاده طرح های آبیاری قطره ای هم کار را راحت کرده و هم مصرف آب را بهینه کرده و این از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار رفسنجان در افتتاح دومین طرح در رضاآباد هم گفت: طرح احداث بلوار شهید سلیمانی، جدولگذاری، رنگ امیزی و ایجاد سرعتگاه و نیز روشنایی این بلوار در مجموع به طول ۳.۵ کیلومتر اجرا شد.
رضایی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که نیمی از این هزینه با کمک اداره برق شهرستان و نیمی از آن هم توسط دهیاری های رضاآباد، لطف آباد، عباس آباد آقاغفور و اکبرآباد بالا تأمین شده است.
وی در تشریح اطلاعات سومین طرح مورد بهره برداری هم گفت: پارک هزار و ۷۰۰ متر مربعی واقع در لطف آباد افتتاح شد که برای جمعیت بالای هزار نفر این روستا احداث شده است.
رضایی بیان کرد: هزینه به کار رفته در اجرای این طرح ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری لطف آباد تامین شد.
وی در افتتاح چهارمین طرح روستایی هم گفت:زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در روستای اکبرآباد برخوردار به میزان ۷ هزار و ۵۶۰ متر با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
رضایی افزود: ۱۲ میلیارد ریال از این اعتبار صرف زیرسازی و جدول گذاری این طرح و از محل اعتبارات دهیاری روستا تامین شده است.
وی ادامه داد: آسفالت انجام شده در این روستا هم از محل اعتبارات قیر مصرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد و یکصد میلیون ریال تامین و اختصاص پیدا کرد.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: ما بیشترین جذب قیر رایگان در بین شهرستان های استان به میزان ۴۰۰ هزار متر مربع معادل ۴۰ کیلومتر را داشتیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه پنجمین طرحی که افتتاح شد اجرای طرح هادی در روستای محمدآباد دهنو بود و درباره آن توضیح داد: این طرح شامل زیرسازی و آسفالت در مجموع ۱۰ هزار متر، جدول و کانیو‌ به طول ۷۰۰ متر، رنگ آمیزی جداول، تعویض لوله های آب آشامیدنی به طول ۳۰۰ متر و نصب آلمان است که هزینه بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال برای آن صرف شده است.
وی افزود: دو طرح هم در ناصریه مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل ساختمان شورای اسلامی و دهیاری و نیز طرح هادی سنگفرش بود.
رضایی تصریح کرد: مساحت ساختمان مذکور ۹۰ متر مربع و اعتبار به کار رفته در آن ۵.۵ میلیارد ریال است و برای اجرای طرح سنگفرش هم به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع ده میلیارد ریال هزینه شده که ۶.۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن و بقیه آن از سوی دهیاری ناصریه تامین شده است.

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: دبیرستان دخترانه متوسط اول مهر عظام واقع در شهرک یادگار امام مورد بهره برداری قرار گرفت که توسط شرکت سرمایه گذاری عظام احداث شد.
وی افزود: این دبیرستان ۶ کلاسه ۷۵۰ متر مربع است و برای احداث آن ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۸۰ میلیارد ریال آن سهم دولت و ۲۰ میلیارد ریال مابقی‌ هم توسط خیر (شرکت سرمایه گذاری عظام کشوری) هزینه شده است.
رضایی همچنین در افتتاح دبستان دخترانه فاطمه الزهرای روستای قاسم آباد هم گفت: این مدرسه ۶ کلاسه و دارای مساحت ۴۹۷ متر مربع است.

عکس و خبر از بهرخ امیری

انتهای خبر/

برچسب ها:
هفته دولت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امیرحسین

    فقط بلد هستید نوار قیچی بزنید و کلاس بگذارید ! این همه بیت المال را دارید چکار میکنید !! چرا اینقدر اوضاع بیکاری رفسنجان افتضاح خراب شده است ؟!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان