بحران در اردوگاه اصلاح طلبان؛

افزایش فشارها برای تن دادن عارف به ائتلاف با روحانی/آیا کلید روحانی می تواند قفل عارف را باز کند؟

  • شناسه خبر: 20673
افزایش فشارها برای تن دادن عارف به ائتلاف با روحانی/آیا کلید روحانی می تواند قفل عارف را باز کند؟

حامیان حسن روحانی با انتشار اخباری که مدام تایید و تکذیب می‌شود درصدد هستند تا با فشار افکار عمومی و رسانه ای عارف را در عمل انجام شده قرار دهند. به گزارش خانه خشتی، کسانی که اخبار اردوگاه اصلاح طلبان را به خصوص در این دو هفته اخیر پیگیری می کنند، به خوبی می‌توانند فضاسازی رسانه […]

خانه » آخرین اخبار » افزایش فشارها برای تن دادن عارف به ائتلاف با روحانی/آیا کلید روحانی می تواند قفل عارف را باز کند؟

حامیان حسن روحانی با انتشار اخباری که مدام تایید و تکذیب می‌شود درصدد هستند تا با فشار افکار عمومی و رسانه ای عارف را در عمل انجام شده قرار دهند.

به گزارش خانه خشتی، کسانی که اخبار اردوگاه اصلاح طلبان را به خصوص در این دو هفته اخیر پیگیری می کنند، به خوبی می‌توانند فضاسازی رسانه ای و فشار جناح حامی روحانی برای کنارزدن عارف و مجبور کردن وی را برای ائتلاف با روحانی احساس کنند.

و این در حالیست که هرچه به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم انشقاق در جبهه اصلاحات بیشتر و تایید و تکذیب کناره گیری عارف به نفع روحانی بقوت و صراحت یشتری پیدا می‌کند.

خبر سازی، پخش شایعه، نامه نگاری از سوی جوانان، دانشجویان و چهره‌های شاخص جریان اصلاحات از جمله مقدماتی است که در کنار دیگر اقدامات پشت صحنه برای آماده کردن فضای سیاسی و افکار عمومی در میان اصلاحات صورت می گیرد تا اگر خبری در روز های آینده مبنی بر کناره گیری عارف به نفع روحانی منتشر شد حامیان اصلاحات در مقابل آن واکنش منفی نداشته باشند.

آنها در روزهای گذشته با انتشار بیانیه، نامه و مقاله در روزنامه‌های زنجیره ای سعی دارند تا به گونه‌ای در بین دو نامزد ائتلافی ایجاد و با یک کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند.

در این میان محمدعلی نجفی  عضو اصلاح طلب شورای شهر در گفت و گویی خبر داد که در شنبه هفته آینده کارگروه هفت نفره جمع‌بندی خود را اعلام می‌کند و از میان محمدرضا عارف و حسن روحانی، کاندیدا‌ی واحد دو جریان اصلاح‌طلب و معتدل اعلام می‌شود.

وی افزود که طی هفته گذشته تلاش‌های بسیاری انجام شد که ائتلاف و اجماع نظری بین عارف و حجت‌الاسلام روحانی دو کاندیدا‌ی نزدیک به دو جریان اصلاح‌طلب و معتدل ایجاد شود اما به نتیجه‌ای نرسید. روز گذشته جلسه‌ای را با مشاوران آقای خاتمی داشتیم که در این جلسه برخی از مشاوران آقای هاشمی نیز حضور داشتند و قرار شد که یک کارگروه هفت نفره تشکیل شود.

وظایف این کارگروه، مذاکره با تعدادی از بزرگان کشور، مذاکره با دو کاندیدا‌ی مورد نظر در جهت ائتلاف و ایجاد زمینه لازم برای اجماع و پیش‌بینی سازوکارهای لازم برای اجماع و ائتلاف مانند نظرسنجی در سطح وسیع در سراسر کشور است که من سخنگوی این کارگروه هفت نفره هستم. درصورتی که به نتیجه‌ نهایی دست یابیم، تا شنبه آینده کاندیدا‌ی واحد خود را اعلام می‌کنیم.

نجفی ادامه داد: هر خبری درباره ائتلاف و یا اجماع عارف و روحانی صحت ندارد چندی پیش در برخی از سایت‌ها نوشته شده بود که آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار رفته است که چنین چیزی وجود ندارد. روز شنبه ائتلاف یا اجماع این دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سوی کارگروه اعلام خواهد شد.

این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گویا هیچ‌ یک از کاندیداهای موجود طیف اطلاح‌طلب یعنی عارف و روحانی حاضر به کناره‌گیری به نفع دیگری نیست و جلسات متعدد مشاوران خاتمی و هاشمی نتوانسته موجب ائتلاف شود.

اما نکته جالب توجه اینکه عارف و حامیان وی، روحانی را یک نامزد خارج از دایره اصلاحات می دانند به گونه ای که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیانیه ای را روز گذشته صادر کرد و در آن به طور ضمنی اعلام کرد که کاندیدای اصلی این جبهه کسی نیست جز عارف.

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای عضو مجمع روحانیون مبارز ظهر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی عارف در شهرستان چناران با اشاره به شخصیت محمدرضا عارف گفت: عارف بدون اغراق و غلو در مقایسه با هفت کاندیدای محترم دیگر مجموع امتیازات بیشتری را دارد و اشراف کاملی برای به دست گرفتن مدیریت کلان کشور را دارا است.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا اصلاح طلبان به اجماع بر روی یک کاندیدا می‌رسند؛ تصریح کرد: اصلاحات در این دوره از انتخابات یک کاندیدا دارد، نماینده تمام اصلاح‌طلبان عارف است، خود حسن روحانی نیز بارها گفته که اصلاح‌طلب نیست و مستقل به میدان آمده است.

حامیان حسن روحانی نیز با انتشار اخباری که مدام تایید و تکذیب می‌شود درصدد هستند تا عارف را در عمل انجام شده قرار دهند به این صورت که هرچند روز یکبار خبری مبنی بر کناره‌گیری عارف به نفع روحانی منتشر می‌کنند که بلافاصله از سوی حامیان عارف تکذیب می‌شود که نهایتا ناکامی حامیان روحانی را به دنبال دارد.

با این وجود باید دید که فشارهای جریان حامی روحانی میتواند در نهایت می تواند خواسته خود بر اصلاح طلبان قالب کند؟یا کلید مورد ادعای روحانی میتواند قفل عارف را باز کند؟

منبع: دانا

برچسب ها:
اصلاح طلبان افزایش فشارها برای تن دادن عارف به ائتلاف با روحانی/آیا کلید روحانی می تواند قفل عارف را باز کند؟ انتخابات92 خانه خشتی رفسنجان روحانی عارف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان