افتتاح و کلنگ زنی ۹۰ پروژه در هفته دولت در رفسنجان

  • شناسه خبر: 206618
افتتاح و کلنگ زنی ۹۰ پروژه در هفته دولت در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: ۸۰ پروژه با اعتبار ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در رفسنجان افتتاح و ۱۰ پروژه هم با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

خانه » آخرین اخبار » افتتاح و کلنگ زنی ۹۰ پروژه در هفته دولت در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: رفسنجان قطب پسته است، ثبت نشان جغرافیایی در پایان شهریور رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رفسنجان دارای انسان‌های فرهیخته فراوانی است، افزود: زیر ساخت های این شهر مدیون این انسان های بزرگ است.
رضایی بر ضرورت توجه به صنایع پایین دستی مس تاکید کرد و گفت: ۳۰۰ اثر ثبت شده تاریخی در رفسنجان وجود دارد که نشان از آثار تاریخی کهن این شهرستان است و هم چنین وجود بیش از پنج هزار اسب در شهرستان یکی دیگر از ظرفیت های رفسنجان است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مدیران بومی یک فرصت برای شهرستان هستند چرا که شناخت کافی دارند؛ از این فرصت باید استفاده کنیم.


وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی شهرستان به تک محصولی وابسته است و با اشاره به وجود ۱۸ هزار تن پسته در رفسنجان، گفت: با وجود سرمازدگی اما امسال شاهد رونق محصول پسته در رفسنجان هستیم. چاه موتورهای کشاورزی هفته‌ای چهار روز خاموش می شدند بعد از سفر ریاست جمهوری به یک روز کاهش یافت و در مردادماه به دو روز افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه حداقل ۵۰۰ مگاواتی توسط مجتمع مس علاوه بر تأمین برق مجموعه مس، به شهرستان هم کمک می شود.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: تولید جهان بالای یک میلیون تن پسته است، باید تلاش کنیم موانع صادراتی برطرف شود. بالای ۳۰ درصد تولید پسته کشور در رفسنجان است، و این رقم خوبی برای ارزآوری در کشور است.
وی بر ضرورت همدلی میان سازمان‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان از زیر ساخت تا نیروی انسانی برجسته باید مورد توجه گیرد. سرمایه‌گذار باید جلب شود و در کنار آن مسائل اشتغال حل خواهد شد.


رضایی گفت: هزار رأس دام سبک و سنگین در میدان دام شهرستان که اخیراً راه‌اندازی شد، نگهداری می‌شود.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: شهرستان رفسنجان با ۶۰۰ کیلومتر راه جاده‌ای ۱۲درصد جاده استان را تشکیل می ‌دهد، درصد قابل توجهی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.
وی افزود: دو و نیم کیلومتر از جاده نوق زیرسازی نشده، شرکت اقماری جهاد نصر پای کار آمده و این جاده پرتردد ساماندهی می‌شود.
رضایی گفت: در پی وقوع سیل سال گذشته به فکر اجرای طرح‌های آبخیزداری افتادیم، طرح‌های مطالعاتی در هفت نقطه از شهرستان آغاز شده و این مهم برای آینده شهرستان مفید است.
وی عنوان کرد: قرار بود کارخانه اسید فوسفوریک در شهرستان رفسنجان احداث شود که با بی‌تدبیری متاسفانه این فرصت از دست رفت و سرمایه‌گذار سرمایه خود را سمت بندر عباس برد.
رضایی تاکید کرد: پروژه‌های آب در شهرستان به جد در حال پیگیری است، ده حلقه چاه از سال گذشته وارد مدار شده، سه حلقه در حال انجام است، در جوادیه فلاح یک نقطه آب شیرین یافت و چاه زده شده است.
وی بیان کرد: در منطقه نوق منبع آب با کیفیتی نداریم؛ لذا پروژه انتقال آب توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در حال اجراست.
فرماندار رفسنجان گفت: ۸۰ پروژه با اعتبار ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در رفسنجان افتتاح و ۱۰ پروژه هم با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
وی بیان کرد: وضعیت کنونی در شأن مردم رفسنجان نیست، با همدلی و دلسوزانه برای مردم اقداماتی موثر و مفید باید صورت گیرد.


فرماندار رفسنجان در خصوص سوال خبرنگار خانه‌خشتی درباره وعده سفر رئیس جمهور به شهرمان مبنی بر اتمام پروژه آبرسانی خلیج فارس به رفسنجان تا پایان سال اظهار کرد: مجری طرح خلیج فارس همزمان با سفر ریاست جمهوری تغییر کرد و همین دلیل اصلی تأخیر در شروع کار بود.
وی افزود: از آب منطقه‌ای جای گلایه است که لوله‌گذاری به سمت کرمان در الویت قرار گرفته بود که هم‌اکنون به سمت رفسنجان در حال انجام است.
رضایی خاطر نشان کرد: بصورت دو هفته‌ای یکبار به مردم رفسنجان گزارش روز آبرسانی داده خواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان