شهید سلیمانی؛ بستر ظهور را در گام دوم انقلاب فراهم کرد

  • شناسه خبر: 206213
شهید سلیمانی؛ بستر ظهور را در گام دوم انقلاب فراهم کرد

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: حاج قاسم بستر ظهور را در گام دوم انقلاب فراهم کرد و ایجاد تیپ‌های متعدد در جهان اسلام از نبویون، فاطمیون و غیره بسترسازی برای ظهور بود.

خانه » فرهنگی مذهبی » شهید سلیمانی؛ بستر ظهور را در گام دوم انقلاب فراهم کرد

به گزارش خانه خشتی؛ سردار حسین معروفی صبح امروز در مراسم افتتاحیه برنامه راویان مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه هایتک ماهان گفت: در سالگرد دوم شهید سلیمانی، جمله‌ای را همسرم به من گفت، اینکه حاج قاسم سرباز اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ چه شده که بعد از دو سال تحمل نداریم و ده روز برای او گریه می‌کنیم، پس امام حسین علیه‌السلام و فرزندان و یارانش که بوده‌اند، و این چه سری است که شهادت شهید سلیمانی ارادت ما را به اهل‌بیت علیهم‌السلام را بالا برده است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: ۳۸ سال با شهید سلیمانی رفیق بودیم، اما در برخی عرصه‌ها نفهمیدیم که این شهید که بود؟ شهید سلیمانی را فقط مقام معظم رهبری می‌شناسند، جمله‌ای که مقام معظم رهبری فرموند”در برابر روح این شهید بزرگ تعظیم می‌کنم”، به چه معنا است؟
وی ابراز کرد: در تاسوعا و عاشورا حسینی نیز مقام معظم رهبری تصویر شهید سلیمانی را در کنار خود قرار داد و این برای ما حاوی پیام است؛ به واقع اگر بخواهیم شهید سلیمانی، عصاره ملت ایران را به جامعه معرفی کنیم، اول باید شخصیت او را بشناسیم تا بعد شبکه‌سازی مکتب او را جاری کنیم.

حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود

سردار معروفی با بیان اینکه پنج گذشت در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود و او را به شخصیت تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود، عنوان کرد: اولین گذشت او، گذشت از گناه بود، این شهید طهارت داشت و اهل گناه نبود، برای طهارت او ایمانش حقیقی بود و حسن ظن به خدا داشت.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ایراد اصلی جامعه امروز ما نداشتن حسن ظن به خدا است، تصریح کرد: حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و از این رو او، کدخدایی در دنیا نمی‌شناخت و بالاترین قدرت را خدا می‌دانست و تکیه و توکل به خدا در وجودش نهادینه بود.
وی با اشاره به اینکه توکل و توسل واقعی در حاج قاسم وجود داشت، ادامه داد: هیچ فرماندهی همچون حاج قاسم اقتدار نداشت، او اهل گریه بود و من بارها در طول جنگ و بعد از جنگ، با صدای گریه او برای نماز بیدار شدم.

شهید سلیمانی به دنیا اهمیت نمی‌داد و حتی موجودی کارتش را خرج فرزندان شهدا می‌کرد

سردار معروفی ابراز کرد: در ثارالله هر گردانی که بیشتر اهل گریه بود، آن گردان خط‌شکن بود و این یک معیار بود و شهید سلیمانی اهل گناه نبود.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: دومین گذشت شهید سلیمانی گذشت از مالش بود، باید دانست که امرار معاش یک تکلیف است؛ شهید سلیمانی، هیچ عقبه اقتصادی ندارد، این شهید از دنیا یک بیت‌الزهرا دارد که موقوفه است، او کاری کرده بود که وقت برای دنیا نداشته باشد. ماموریت‌های خارج از کشور، هزینه‌ به دلار حساب می‌شود، اما این شهید ۲۱ سال حتی یک ریال برای ماموریت‌های خود نگرفته است.
وی افزود: عقبه مادی نمی‌گذارد که انسان جهاد کند و جانش را در کف دست قرار دهد، اما شهید سلیمانی به دنیا اهمیت نمی‌دهد و حتی موجودی کارتش را خرج فرزندان شهدا می‌کند.

حاج قاسم آبرویش را خرج دین خدا و اهل‌بیت علیه‌السلام می‌کرد

سردار معروفی گفت: سومین گذشت شهید سلیمانی، گذشت از آبرو برای دین خدا، شعیان و جبهه انقلاب است؛ او معتقد بود اگر ذره‌ای آبرو داریم این آبرو از ولایت، مردم و انقلاب است و باید این ابرو را خرج آن‌‌ها کرد؛ شهید سلیمانی آبرویش را خرج دین خدا و اهل‌بیت علیه‌السلام می‌کرد.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: در سال ۸۸، مردم مستقیم به ولایت نگاه کردند؛ امسال همه دنیای کفر و تفاله‌های آنان تلاش کردند، اما حقیقت انقلاب به نمایش گذاشته شد، حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام حقیقت دین است و توجه به اهل‌بیت علیهم‌السلام توجه به حقیقت دین است.

مرگ برای حاج قاسم قابل هضم بود

وی اظهار کرد: چهارمین گذشت شهید سلیمانی، گذشت از عزیزانش بود، از جمله گذشت از رفقا، فرماندهان و خانواده بود؛ به جرات می‌گویم که ۲۱ سال در جبهه مقاومت پدرشان را سیر ندیدند و ۲۱ سال با اضطراب زندگی کردند.
سردار معروفی عنوان کرد: حاج قاسم شخصیتی فوق‌العاده عاطفی است؛ اما او از عزیزانش و حتی نوه‌هایش گذشت کرد؛
شهید سلیمانی در فراق فرماندهان جنگ بسیار زجر کشید و از این رو او همه را قسم می‌داد و در فراق یارانش می‌سوخت.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز کرد: پنجمین گذشت شهید سلیمانی، گذشت از جان است؛ شهید سلیمانی در عراق حشدالشعبی را تشکیل می‌دهد و شیعه، سنی و مسیحی را در کنار هم قرار می‌دهد تا در کنار هم آن غده سرطانی را از ببرند؛ همه خواهیم رفت اما نوع مرگ و رفتنمان مهم است، برای حاج قاسم مرگ قابل هضم بود.

شهید سلیمانی؛ بستر ظهور را در گام دوم فراهم کرد

وی گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و عاشورا است؛ انقلاب اسلامی، سپاه و بسیج نیز نطفه‌شان در عاشورا است.
سردار معروفی ادامه داد: حاج قاسم عمل‌گرای مکتب وحی است و آنچه امامین انقلاب تقسیم کرد، این شهید در جهان اسلام آن‌ها را عملیاتی کرد؛ او بستر ظهور را در گام دوم فراهم کرد و ایجاد تیپ‌های متعدد در جهان اسلام از نبویون، فاطمیون و غیره بسترسازی برای ظهور بود.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: امروز خروجی این را در اربعین شاهد هستیم، آحاد مردم در اربعین مانوری انجام دادند و از این رو دنیای کفر نمی‌تواند نقش بزرگ مکتب و قدرت سیدالشهدا علیه‌السلام را تحمل کند و بعد از اربعین بود که شیطنت‌ها علیه ما اجرا شد.

ترس دنیا کفر از اسلام اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام

وی گفت: امروز با تفکر مقدس نظام اهل‌بیتی، بیش از ۷۰۰ نفر سپاه امیرالمؤمنین یمن آماده است و دنیا کفر از همین اسلام اهل‌بیتی می‌ترسد و باید گفت که این بستر توسط حاج قاسم آماده‌سازی و نهادینه شده است.
سردار معروفی بیان کرد: کسانی که ۸ سال در برابر هم قرار گرفتند به آن‌ها ثابت شد که جنگ بین آن‌ها جنگ حزب بعث یعنی آمریکا بود و ما برای این موضوع مهم، مثلثی تعریف کردیم تا مکتب و حرف امامان را عملیاتی کنیم که در این مثلث یک ضلع اندیشه، یکی فرصت و دیگری مردم قرار دارند.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: ما به دنبال تولید اندیشه‌ایم و نه به دنبال تولید سرلشکر و غیره، به دنبال این هستیم تا هم‌تراز این مکتب در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، معنویت، عاطفه، مردم و در همه عرصه‌ها فرمانده تربیت کنیم، به دنبال این هستیم که این اندیشه زیبا ایجاد شود تا انسان تراز انقلاب تولید شود؛چرا که اگر فکر زیبا تولید شود پای حقیقت دین خواهند ایستاد.

انقلاب بدون مردم، بدون ساختار است، مردم پای دین خدا و انقلاب ایستاده‌اند

وی ادامه داد: ضلع دوم فرصت است، از این رو شهادت شهید سلیمانی فرصت است و مقام معظم رهبری فرمودند “دشمنان انقلاب از شهید سلیمانی بیش از سلیمانی می‌ترسد” و تفکر حاج قاسم انسجام، وحدت و تولید قدرت است و دشمن این را نمی‌خواهد و به دنبال انشقاق ما است.
سردار معروفی تصریح کرد: ضلع سوم مردمی بودن است، حاج قاسم را نباید از مردم جدا کرد، انقلاب بدون مردم، بدون ساختار است، مردم پای دین خدا و انقلاب ایستاده‌اند و شاهد بودید که در این ده روز عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام چه کردند، مردمی بودن و مراقبت از این مکتب با مردم صورت می‌گیرد.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد:
نظام عظیم شهید سلیمانی، نظام ولایی است، اما امروزها خیلی‌ها به جای اینکه در صحنه قرار بگیرند؛ اما کوتاهی آن‌‌ها باعث می‌شود که حضرت آقا در میدان بیاید و تبیین و توجیه کند اما باز بسیجیان و مردم از انقلاب دفاع کردند.

نظام ولایی حاج قاسم، ولایت‌باوری است

وی ادامه داد: نظام ولایی شهید سلیمانی فراتر از نظام ولایت‌پذیری است؛ بلکه نظام ولایی حاج قاسم، ولایت‌باوری است یعنی او منتظر دستور و فرمان گرفتن نیست؛ بلکه به میل ولی عمل کردن است و کسی که بخواهد این‌گونه باشد باید سر کلاس عباس علیه‌السلام بنشیند و از مولفه‌های عباس‌ابن علی علیه‌السلام این است که ادب و معرفت به امام را داشته باشی تا با میل با امامت عمل کنی.
سردار معروفی افزود: خیلی‌ها دوست داشتند که حاج قاسم را از سوریه دور کنند اما او در جبهه انقلاب ایستاد و نتیجه آن را دیدید و خواهید دید.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز کرد:
در وصیت‌نامه و سخنرانی‌های شهید سلیمانی نیز به ولایت اشاره شده است، او حتی در موقوف‌نامه‌اش نیز در خصوص بیت‌الزهرا نیز تاکید کرده است که هر کس در این مکان موعظه، مداحی و سخنرانی می‌کند باید محب اهل‌بیت علیهم‌السلام، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مدظله‌العالی باشد؛ بنابراین هر کس می‌خواهد بداند که مقام معظم رهبری کیست، حاج قاسم را مطالعه کند بعد از شناخت حاج قاسم آن وقت است که مقام معظم رهبری را خواهیم شناخت.

شهید سلیمانی؛ بزرگترین شخصیت تقریب جهان اسلام است

وی با تاکید بر اینکه نظام مدیریت انقلابی شهید سلیمانی در سه محور رسالت‌محوری، غیر سیاسی‌کاری و غیر محافظه کاری است، ابراز کرد: او به دنبال پیش‌برنده انقلاب اسلامی بود و همه تلاشش برای اوج گرفتن انقلاب اسلامی بود و نگذاشت پای نحس داعش از کردستان عراق عبور کند.
سردار معروفی ادامه داد: شهید سلیمانی غیر سیاسی‌کاری بود، اهل حزب نبود و به دنبال منافع ملت ایران بود و خودش را خرج احزاب نمی‌کرد اما خودش را فدای انقلاب اسلامی و ملت ایران می‌کرد، پایه حاج قاسم در نظام اعتقادی، اخلاص بود و در اخلاص عمل نباید گوشمان بدهکار حرف کسی باشد.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور نظام وحدت را از دیگر نظامات شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: حاج قاسم اسلام ناب را به اهل دنیا معرفی کرد، او نگاه اهل سنت را به شیعه و ملت ایران عوض کرد و او بزرگترین شخصیت تقریب جهان اسلام است.
وی اظهار کرد: نظام دیگر نظام رفاقت شهید سلیمانی است، در این نظام اعتقاد داشت که هر کس به اندازه نخ قرقره به نظام وصل است باید با ریسمان او را نگه‌ داشت.
انتهای خبر/
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان