اخذ مجوز نخستین مرجع تشخیص صلاحیت خلاق جنوب‌شرق کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 205741
اخذ مجوز نخستین مرجع تشخیص صلاحیت خلاق جنوب‌شرق کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در سال مهار تورم و رشد تولید، با رویکرد حرکت به سمت صنایع دانش بنیان و با بهره گیری از توان افراد متخصص و کارآمد، موفق به اخذ مجوز نخستین مرجع تشخیص صلاحیت شرکت های خلاق و همچنین خانه خلاق و نوآوری (مبادی خلاق) از معاونت علمی ریاست جمهوری در جنوب‌شرق کشور شد.

خانه » علم و فن آوری » اخذ مجوز نخستین مرجع تشخیص صلاحیت خلاق جنوب‌شرق کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبرکریمی رئیس این دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: استان کرمان در حوزه فناوری نرم و صنایعخلاق از استان های مستعد و با ظرفیت بسیار بالا محسوب می‌شود و از اینرو دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان یکی از محورهایفعالیت خود را توجه به فناوری نرم و صنایع خلاق قرار داده است.

وی تصریح کرد: از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد دانشگاهولی‌عصر(عج) رفسنجان از مبادی و پایگاه‌های معرفی شرکت‌های خلاق در کشور انتخاب شد.

رنجبرکریمی افزود: بر این اساس، در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق مبنی بر کمک به توسعه اقتصاد خلاق از طریق حمایت از شکل‌گیری وتوسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های اجرایی، حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایتوسعه‌دهنده صنایع خلاق است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های خلاق و نوآور به‌ عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه وتیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان است تصریح کرد: برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت‌های خلاق استان کرمان، سایر استان های جنوب‌شرق کشور و شرکت‌هایی که در شرف تبدیل شدن به شرکتهای خلاق می باشند، می‌توانند از طریق مبادی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اقدام به خلاق شدن نمایند.

شایان ذکر است: در حال حاضر ۱۲ شرکت خلاق در سه زمینه گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری و کسب و کارهای دیجیتالدر مبادی خلاق دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان استقرار یافته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان