اجرای طرح «نو+جوانه‌ها»ی صالحین در رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 205718
اجرای طرح «نو+جوانه‌ها»ی صالحین در رفسنجان آغاز شد

آیین افتتاحیه طرح «نو+جوانه‌ها»ی صالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رفسنجان امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » اجرای طرح «نو+جوانه‌ها»ی صالحین در رفسنجان آغاز شد

به گزارش خانه خشتی، این طرح با محوریت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان، با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان، با مشارکت دستگاههای فرهنگی شهرستان و همکاری ۵۰ پایگاه مقاومت در چهار بخش نشاط، امید، مهارتی و معرفتی به اجرا درآمده است.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: یکی از اهداف بلند مدت بسیج تعلیم و تربیت و مسأله فرهنگ است که دغدغه مقام معظم رهبری است.
وی افزود: سند راهبردی ده ساله اعتلای بسیج با هدف پیش‌برندگی و پیش‌روندگی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم و به تمامی پایگاه های مقاومت ابلاغ شده است.

پساوند گفت: هدف نهایی بسیج گام برداشتن در بحث ایجاد تمدن اسلامی است، تولید فکر و پرورش انسان دو عنصر مهم در این راستاست.
وی بیان کرد: حلقه‌های صالحین با هدف تعلیم و تربیت در حال پیگیری است و محور در برپایی این حلقات مساجد است.
فرمانده سپاه رفسنجان خاطر نشان کرد: ایجاد مدرسه با محوریت قرآن و پرورش یکی دیگر از اهداف مجموعه بود که مدرسه دخترانه ثارالله با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز برپا شده و مجتمع بزرگ ثارالله نیز با هدف کادرسازی در آینده احداث خواهد شد.
وی در ادامه به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: این مسابقات در سال گذشته در ۲۸ رشته برگزار شد، ۱۸ نفر از رفسنجان رتبه استانی کسب کردند و ۱۰ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند و دو رتبه برتر کشوری کسب شد.
پساوند گفت: قریب به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت شهرداری و مجتمع مس امسال به اردوی مرقد مطهر شهید سلیمانی اعزام شده است.


وی تصریح کرد: دو ماه محرم و صفر و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بهترین فرصت برای جهاد تبیین است، آگاهی‌بخشی موجب کاهش تاثیر فضای مجازی خواهد شد.
پساوند گفت: حمله به مساجد و پایگاه های مقاومت یکی از اهداف اصلی دشمن است، با مشارکت شورای محلات اسلامی می‌توان مانع این اقدام شد.
وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه خود را در خطر می‌بیند، آنها از تفکر شیعی ما شکست خوردند و با هدف تجزیه طلبی ایران اسلامی به فکر مسلح کردن برخی گروه‌ها هستند.
فرمانده سپاه رفسنجان گفت: جهاد تبیین فتوی رهبر معظم انقلاب است، از فرصت در پیش‌رو استفاده کنیم و در این راستا برنامه داشته باشیم.


مجید دهقان معاون سیاسی فرمانداری رفسنجان نیز در این آیین با اشاره به مضمون نامه‌ی ۳۱ نهج‌البلاغه بیان کرد: نوجوانی بهترین زمان برای تعلیم و تربیت است، اگر فرصت را از دست دهیم ذهن نوجوانان ما درگیر مسایل دیگر می‌شود.
وی افزود: برای نوجوانان و جوانان باید محلی باشد که بتوانند اوقات فراغت خود را بگذرانند، پایگاه مقاومت بسیج بهترین مکان است.

علی نقی زاده بخشدار رفسنجان نیز بیان کرد: محوریت کار فرهنگی در مسجد موفق خواهد بود، طرح نوجوانه ها با هم افزایی بسیج و دهیاری ها به خوبی برگزار خواهد شد.

رمضانی معاون فرهنگی شهرداری نیز بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و از حمایت شهرداری رفسنجان از پایگاه های مقاومت بسیج در سطح شهر برای اجرای طرح نو+جوانه‌ها خبر داد.

 

خبر از مریم مرادی

انتهای خبر/

برچسب ها:
تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان نو+جوانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • farhad

    انتصابات شهرداری رفسنجان چندان قانونی نبود .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان