مشاوره‌های ژنتیک رایگان برای مددجویان / بیش از پنج هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 205709
مشاوره‌های ژنتیک رایگان برای مددجویان / بیش از پنج هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان

رییس اداره بهزیستی رفسنجان از پوشش پنج هزار و ۲۰۰ نفری معلولین در رفسنجان خبرداد.

خانه » پزشکی و سلامت » مشاوره‌های ژنتیک رایگان برای مددجویان / بیش از پنج هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ عباس بلندی رییس اداره بهزیستی رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، اینارگان را یک سازمان کاملا خدماتی اجتماعی دولت در کشور معرفی کرد و گفت: بهزیستی با دو رسالت پیشگیری و توانمندسازی موفقیت‌خوبی داشته است.

بلندی با بیان اینکه غربالگری‌های بینایی تا ۶سالگی توسط بهزیستی انجام می‌شود، بیان کرد: ۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشمداشته‌اند زیرا تنبلی چشم اگر در سن کودکی تشخیص داده شود در بزرگسالی از نابینایی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: برای پنج هزار نوزاد تازه متولد غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود که حدودابرای ۴۰ نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان اظهار داشت: مشاوره‌های ژنتیک مددجویان صد در صد رایگان و مابقی افراد را تا درصدی بهزیستیپرداخت می‌کند.

بلندی در زمینه آموزش فرزندپروری و ارتقای شناخت کودکان ایراد کرد: سال گذشته ۴۰ نفر از روانشناسان شهرستان به همراه اساتیدکشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزند پروری، روانشناسی اسلامی و زوج درمانی را انجام دادند.

وی افراد معاول تحت پوشش بهزیستی را پنج هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانوادهدوقلو یا چندقلو، دو مرکز نگهداری سالمندان، ۵ مرکز توانبخشی معلولین، دو مرکز نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز تخصصی خدماتمددکاری با عنوانمثبت زندگیداریم که‌ برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کار می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان‌ در زمینه اشتغالزایی مددجویان تصریح کرد: ۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت کردیم که از اینتعداد ۱۲۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

بلندی اظهار داشت: هزینه تحصیل تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تا پایان مقاطع تحصیلی حتی دانشگاه آزاد، توسطبهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ایراد کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر وداشته‌ایم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفت: در سال گذشته نزدیک به دو هزار مراجعهبرای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

عباس بلندی فرهنگ‌سازی برای مناسب‌سازی شهر را لازم دانست و تصریح کرد: مکان‌های عمومی چون ادارات، پاساژها مطب پزشکانوبه گونه‌ای باشد که معلولین بتوانند استفاده کنند. شهرداری همکاری خوبی داشته است اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف هزینه‌هارا نمی‌دهد، ایراد کرد: هزینه‌های بهزیستی زیاد است و ما دست کمک به سوی خیرین ومردم دراز می‌کنیم. هر خیّری با هر نیّتی بخواهد وارد کار شود متانسب با نیّت فرد قسمت‌های مختلف را به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه کودکان کار اکثرا اتباع هستند، اظهار داشت: قرار بر این است که با همت شهرداری ونیروی انتظامی کودکان کار جمع‌آوری شوند و اگر هرکدام مجدد تکرار کند از کشور طرد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان