تقاضای شهردار رفسنجان از وزیر کشور برای اخذ تسهیلات توسعه درآمد پایدار

  • شناسه خبر: 205623
تقاضای شهردار رفسنجان از وزیر کشور برای اخذ تسهیلات توسعه درآمد پایدار

شهردار رفسنجان از وزیر کشور درخواست کرد برای توسعه درآمد پایدار شهری رفسنجان تسهیلاتی به‌صورت وام در اختیار شهرداری قرار گیرد.

خانه » آخرین اخبار » تقاضای شهردار رفسنجان از وزیر کشور برای اخذ تسهیلات توسعه درآمد پایدار

به‌گزارش خانه خشتی، مجید کهنوجی روز گذشته در شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر کشور در محل استانداری کرمان با بیان این‌که تنها شهرداری در کشور هستیم که از بودجه شهرداری دست به ایجاد درآمد پایدار زدیم، اظهار کرد: ۱۰ میلیون دلار با مشارکت صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری کردیم که ۵۰ درصد توسط صندوق و ۵۰ درصد توسط شهرداری و ۵۰ میلیارد تومان نیز به صورت ریالی و در مجموع حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که سهم شهرداری تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده است.

وی افزود: بازگشت این سرمایه‌گذاری برای دوره کنونی شهرداری وجود ندارد چرا که بایستی برای توسعه این پروژه ، ماشین‌آلات جدید خریداری شود و برای این دوره در فکر بازگشت مالی نبوده ایم، البته درست است که ممکن است شهروندان در ظاهر این هزینه را در شهر مشاهده نکنند، اما باقیات‌الصالحاتی برای مجموعه شهر و شهرداری رفسنجان خواهد بود.

شهردار رفسنجان اشتغالزایی ۱۹۸ نفر در فاز اول این سرمایه‌گذاری در معدن مس سرچشمه را متذکر شد و ادامه داد: بسیار خوشحالیم که مدیریت شهری علاوه بر پیشگامی در حوزه درآمد پایدار، اشتغالزایی نیز انجام داده است.

کهنوجی در ادامه اظهار داشت: قرارداد ما با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، ۷ میلیون مترمکعب در سال بوده که با توجه به اینکه موفق نشدیم تمام ماشین‌آلات را خریداری کنیم، این قرارداد به ۴ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرد. در صورتی که اگر بانک تجارت همکاری لازم را انجام می داد، می‌توانستیم این تعهد را نیز انجام دهیم.

شهردار رفسنجان در همین زمینه تصریح کرد: تاکنون ضمن مشارکت با صندوق بازنشستگی ، ۶۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده ایم اما موفق نشدیم این مبلغ را از بانک تجارت در اختیار بگیریم تا به افزایش درآمد پایدار شهرداری منجر شود.

کهنوجی خطاب به وزیر کشور گفت: تقاضا دارم جلسه‌ای را در تهران با حضور جنابعالی، استاندار و آقای پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس با مدیرعامل بانک تجارت هماهنگ کنید تا این بانک اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی را به‌صورت وام و تسهیلات به شهرداری بدهد تا هم بتوانیم تا پایان سال اشتغالزایی بیشتری ایجاد کنیم و هم تعهدی که به شرکت مس داده ایم را به انجام برسانیم.

وی افزود: اگر رشد ۱۰ درصدی تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اتفاق افتاده ، بخشی از آن بواسطه همین شرکت معدنی شهرداری بوده که در افزایش کنسانتره نقش بسزایی داشته و به تولید شرکت مس کمک کرده است، لذا در صورت توسعه این شرکت، شاهد افزایش تولیدات شرکت مس نیز خواهیم بود.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افاغنه در شهر نیز اشاره و بیان کرد: طبق آمار حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افاغنه رفسنجان است که به این افراد همه گونه خدمات داده می‌شود که نظافت شهری و سایر موارد مربوطه به فعالیت‌های شهرداری را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده و از سوی دیگر چالش‌های امنیتی خاص خود را به دنبال دارد.

کهنوجی ادامه داد: بعد از ۴۰ سال با همکاری استاندار محترم، مهمان‌شهر رفسنجان با سرمایه‌گذاری شهرداری از شهر خارج و ۱۴۰۰ مکان جهت سکونت آنها در محل جدید برای افاغنه ساخته می‌شود، اما باید برای دیگر افاغنه ساکن در شهر فکری برداشت.

وی هم‌چنین از استاندار جهادی و مردمی کرمان که بسیاری از گره‌های بزرگ و پیچیده را در چند ماهی که سکاندار استان بودند را در رفسنجان باز کردند، تشکر کرد.

برچسب ها:
جلسه شورای اداری درامد پایدار رفسنجان مجید کهنوجی وزیر کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضایی

    اگر بیت المال و بودجه شهرداری را صرف ظاهرسازی ها و تجمّلات نمیکردی و به جای میدان و چراغانی درست کردن ها سراغ نیازهای اساسی مردم بویژه اصلاح آسفالت خیابان ها و کوچه ها میرفتی " نیازی به تسهیلات نداشتی آقای کهنوجی ! جواب خدا را چی میخواهید بدهید از هدر دادن این همه بیت المال ؟؟!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان