عروس و داماد های غدیری در پایتخت مقاومت جهان اسلام

  • شناسه خبر: 205591
عروس و داماد های غدیری در پایتخت مقاومت جهان اسلام

شاهد اصلی این پیوند پرنشاط، شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها و مخالف سرسخت ظلم در جهان بشریت است…

خانه » اجتماعی » عروس و داماد های غدیری در پایتخت مقاومت جهان اسلام

به گزارش خانه‌خشتی، جوانند و دلشان برای وصال غدیری، طاقت نمی‌آورد، آن‌ها با خیال‌پردازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ذهنی با کمک خانواده‌هایشان یکی از بهترین و مقدس‌ترین روزهای سال یعنی روزی که ولایت حضرت علی(ع) توسط پیام‌رسان وحی الهی در جهان طنین‌انداز شد و نیز بکرترین مکان روی زمین را برگزیدند، عروسی و بزم شادی شان در روز عید سعید غدیر خم، در جوار شهدای پایتخت مقاومت جهان اسلام.

کوه‌های سربفلک کشیده صاحب الزمان کرمان هوای خنک و تازه ای را به ریه‌های مردم می دواند، این کوه ها امروز شاهد و مسرور از اندیشه‌های ناب علی‌وار هستند که بنا به عهد و پیمانشان قرار است پیوند آسمانی و آغاز زندگی‌شان را در روز مقدس ولایت امیرالمومنین علی(ع) یعنی عید سعید غدیر خم و از مکانی مقدس یعنی پایتخت مقاومت جهان اسلام به سراسر جهان اعلام کنند.
سفیدپوشان قدم به این کوه‌های پر از معنویت نهادند تا به همگان اعلام دارند که با ساده‌ترین چیزها و ازدواج آسان اما پر برکت‎ترین ازدواج می‌شود زندگی را آغاز کرد.

آن‌هایی که به این مکان عزیز و مقدس قدم گذاشتند می‌دانند و درک می‌کنند که دنج ترین فضا و صفامندترین لحظات زندگی را می‌توان اینجا به دست آورد.
شادی و هلهله عروسی در دل‌های پر از امید مومنین، مسلمانان و افرادی که روز عید غدیر مکان ِ همراه با عطر شهدا را انتخاب کردند تا شادی‌شان دوچندان شود موج می‌زند، بستگان عروس و داماد هم آمدند و مردم غریب هم هستند همه خوشحالند از اینکه زوج‌های زیادی از اقصی نقاط کشور روز و مکان مقدس را برای وصال شیرین انتخاب می‌کنند و لحظاتی کام مردم را نیز شیرین می‌کنند.
لباس بلند و تور سفیدش را که از پله های محوطه باز مسجد صاحب الزمان آهسته آهسته بالا می کشاند نوید آغاز زندگی سراسر نور و برکت را تداعی می کند.
دستش در دست یکی از شیرمردان روزگار است شیرمردی که طی سال‌های عمرش از کودکی تا جوانی‌اش را سعی در کسب منش و رفتار و اخلاق علی واری داشته و حالا با انتخاب یار همفکر و صبور، دنباله راه زندگی اش را اما از کوه های صاحب الزمان و پایتخت مقاومت جهان اسلام و در روزی که ولایت امیرالمومنین علی(ع) به جهانیان اعلام شد آغاز می کند.
جاونمرد هم دست نوعروسش را به گرمی می‌فشارد و باهمدیگر قصد آغاز زندگی سرشار از وجود طبیعت و نام علی را دارند که آرامش‌بخش است؛ قصد دارند با همدیگر با عطوفت و مهرعلی زیست کنند و ثمره‌های زندگی را به دنیا بیاورند و هم کیش علی (ع) بار بیاورند و به جامعه تحویل دهند اینگونه فرزندان ِ با عشق علی با افتخار به مولای شیعیان اقتدا می‌کنند و لبیک گویان راه اسلام را طی می‌کنند تا به سرمنزل مقصود همان کمال الهی است برسند؛ قطعاً جامعه نیز به چنین سرمایه‌هایی نیاز دارند تا هدایت شود و از گزند آسیب‌های دشمن و شیطان در امان بماند.
در کنار مزار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی سفره ای معطر از عطر گل‌های غدیری، همراه با عطر گل‌های شقایق ( گل‌های شقیق که می‌دانید به شهدا معروفند) پهن شده و در آن کتیبه قرآنی، خنچه‌های شیرینی، نقل و نبات، آیینه و شمعدان، گل‌های داوودی طبیعی و مهمتر از همه دو انگشتر و دو حلقه وصال چشم همگان را پر از اشک شوق و شور و شعف و شادمانی کرده است.
فرشتگان این فرسستادگان الهی نیز در زیر سایه درختان بلوط و کاج ندای پیوند دو جوان عاشق مومن را از فرش به عرش می‌رسانند فرشتگان نیز از این مراسم خشنود و شادمانند.
این پیمان آسمانی زناشویی شاهدان عینی واقعی متبرکی دارد، علاوه بر مردم و حضار شرکت کننده، شهدا نیز دعوت شدند به بزم عقد جوانان؛ به یاد بیاورید زمانی را که ملت شهیدپرور، جان فرزندانش را در چهار دهه قبل به سینه گلوله دشمن فرستاد با این تفکر و اندیشه که ظلم و غاصبگر به خاک سرزمین نفوذ نکند و در آرامش نسل‌های آینده بتوانند زندگی کنند و به رشد و ترقی دست پیدا کنند؛ بسیاری از این فرزندان شهد شهادت نوشیدند و آسمانی شدند اما امروز با تکیه بر محتوای قرآنی مبنی بر اینکه شهدا زنده اند می‌بینیم که بر این عقد شاهد و نظاره‌گر هستند و به یقین از این پیوند شاداب اند و دعای خیرشان را بدرقه راه عروس و دامادها می‌کنند.
و امّا شاهد اصلی این پیوند پرنشاط، شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها و مخالف سرسخت ظلم در جهان بشریت است او که از جوانان به نیروی قدرتمند جامعه یاد می‌کند و هماره این قشر را مورد عنایت خود قرار می‌داد و چنانچه خطایی گریبانگیر جوانان می‌شد سعی داشت با ملاطفت و مهربانی موجب شود آن زنگار خطا از دل و جان این قشر بزداید و راهنمایی‌های دلسوزانه‌اش را نثار می‌کرد تا دل‌هایی هدایت شوند، همان کاری که انبیاء و اولیاء الهی می‌کردند تا بشر هدایت شود و به سمت کمال و رستگاری مسیر بگشاید.

روز دل‌انگیزی است در دل کوه و خنکای نسیم تابستان، مردم فوج فوج در دو جشن که طلبیده بودند شرکت کردند عید سعید غدیر خم و دیگری جشن عروسی چه جشنی است این دو جشن که با هم ادغام و آمیخته شدند قطعاً زندگی جوانان در این روز و این مکان رنگ و بوی خدایی و الهی به خود می‌گیرد و طی کردن مسیر زندگی در آینده به سهولت انجام می‌شود.

عقد ۶۲۳ زوج جوان در جوار شهدای مقاومت

محمد رضا حسنی سعدی مسئول و خادم گلزار شهدای کرمان گفت: طی سه سال گذشته از زمانی که حاج قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل آمد تا کنون بیش از ۶۲۳ زوج جوان مراسم عقد و پیوند آسمانی‌شان را در کرمان و کوه‌های صاحب‌الزمان و در جوار مرقد مطهر شهدای مقاومت امضا کردند.


وی با اشاره به اینکه هرچه بیشتر بتوانیم مراسم ازدواج آسان را برای جوانان برگزار کنیم به نفع خودشان و جامعه است افزود: در محل گلزار شهدا یک اتاقکی با سفره عقد آماده شده تا مراسم عقد جوانان علاقمند انجام شود.
حسنی سعدی بیان کرد: این زوج‌ها بعد از جاری شدن خطبه عقد بر سر مزار حاج قاسم سلیمانی رفته و تجدید عهد کرده و با برکت شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را شروع می کنند.
وی با اشاره به اینکه در اعیاد خاص حداکثر ۱۵ زوج عقد می‌‌کنند و زندگی مشترکشان را آغاز می کنند خاطرنشان کرد: از استان‌های جنوبی و شمال کشور و نقاط مختلف ایران به پایتخت مقاومت جهان سفر می‌کنند تا بتوانند مراسم پیوند آسمانی خود را در این مکان مقدس برپا کنند.

گزارش از: بهرخ امیری

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پایتخت مقاومت جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی غدیر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان