صدور اسناد مالکیت تک برگ بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفسنجان طی ۵ ماه اخیر

  • شناسه خبر: 205294
صدور اسناد مالکیت تک برگ بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفسنجان طی ۵ ماه اخیر

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان گفت: طی پنج ماه اخیر برای ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

خانه » آخرین اخبار » صدور اسناد مالکیت تک برگ بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفسنجان طی ۵ ماه اخیر

به گزارش خانه خشتی، مرتضی کاربخش در گفتگویی بمناسبت هفته قوه قضاییه، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از معاونت های قوه قضاییه نقش مهمی در بهداشت حقوقی جامعه ایفا می کند، به طوریکه حجم وسیعی از پرونده های محاکم قضایی در حوزه املاک است.

وی افزود: می طلبد دستگاه های متولی امر زمین و مسکن، مانند اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه،امور اراضی، منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک همکاری و تلاش نمایند تا املاک شهرستان هر چه سریعتر تثبیت و اسناد مالکیت آنها صادر شود.

کاربخش با بیان اینکه بخشی از فعالیت های این سازمان در حوزه اجرای مفاد اسناد رسمی است که در این راستا، طی یکسال گذشته قریب به ۸۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک ها از طریق اجرای اداره ثبت رفسنجان وصول شده و قریب به ۷ میلیارد تومان بعنوان نیم عشر اجرایی و حق مزایده از طریق اداره ثبت رفسنجان به خزانه دولت واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ۳۰ دفترخانه اسناد رسمی و ۱۹ دفترخانه ازدواج و طلاق وجود دارد که از بازوهای توانمند اداره ثبت اسناد و املاک محسوب شده و به مردم شریف رفسنجان ارائه خدمت می نمایند.

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان بیان کرد: در سال گذشته قریب به ۹ هزار جلد سند مالکیت تک برگ در سطح شهرستان صادر شده و تسلیم مالکین گردیده است.

وی با اشاره به اینکه برای بالغ بر ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طی ۵ ماه اخیر سند مالکیت تک برگ صادر شده ، گفت: با همکاری تمامی مسئولین محترم شهرستان از جمله امام جمعه محترم، فرمانداری، دادگستری، ادارات ذی ربط و همچنین ائمه جماعات محلات با هدایت و ارشاد مردم به سمت اداره ثبت اسناد با استقبال فوق العاده مردم برای اخذ اسناد مالکیت روبرو شدیم.

کاربخش عنوان کرد: در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ قریب به ۹۰۰ جلد پرونده جهت تقاضای ثبت املاک واصل شده که در این زمینه رتبه اول در استان بوده بطوری که بیش از یک پنجم از کل پرونده های تشکلی استان مربوط به واحد ثبتی رفسنجان می باشد.

ایشان ادامه داد: با همکاری اعضای محترم قضایی، ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی ، طی سه ماه اخیر بالغ بر ۲۵۰ رای مثبت جهت صدور سند صادر شده که یک پنجم آرای مثبت استان توسط واحد ثبتی رفسنجان صادر شده است.

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان توضیح داد: از همه شهروندان تقاضا داریم جهت ثبت املاک خصوصا اراضی کشاورزی در اسرع وقت به اداره ثبت مراجعه نمایند و اداره ثبت نیز این آمادگی را دارد خارج از نوبت به اراضی کشاورزی رسیدگی نماید.

وی بیان کرد: کشاورزانی که بنا به دلایلی اسناد و مدارک مربوط به ملک آنها در دسترس نیست می توانند با تایید نماینده چاه تلمبه و مجاورین املاک،ضمن اخذ گواهی تصرفات قانونی خود نسبت به اخذ سند مالکیت خود اقدام نمایند مضافا اینکه اداره ثبت اسناد و املاک برای تمامی اراضی کشاورزی ولو اراضی کوچک و خرد با هر میزان مساحت سند مالکیت صادر می‌نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان رییس ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه مرتضی کاربخش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان