شهردار رفسنجان:

مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می‌شوند

  • شناسه خبر: 205067
مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می‌شوند

شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی گفت: مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.

خانه » آخرین اخبار » مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می‌شوند

به گزارش خانه خشتی؛ شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی، گفت: این رویداد هنری با دو رویکرد برگزار شده است؛ به طوری که ضمن استفاده از ظرفیت هنرمندان و آموزش دستیاران، مجسمه ها در سطح شهر نصب می شوند.

مهندس کهنوجی با اشاره به اینکه در ساخت مجسمه های سنگی از معماری ایرانی‌اسلامی نشات گرفته شده است، افزود: این مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز گفت: نخستین سمپوزیوم و گردهمایی تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ به‌مدت یک ماه ادامه دارد و طی آن پنج نفر از هنرمندانی که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند، مشغول به کارند.

سیدمحسن سجادی از انتشار فراخوان برای دریافت آثار هنرمندان بومی نیز خبر داد و افزود: آثار پذیرفته شده در حوزه مجسمه سازی پس از بررسی، توسط هنرمندان شهرستان اجرا و در نقاط مختلف شهر نصب خواهند شد.

وی اظهار کرد: جنس سنگ‌ها مرمریت و از معادن استان کرمان تهیه شده و ماندگاری بسیار زیادی دارد و اگر آسیب نبیند و تخریب نشود، بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال در رفسنجان می‌ماند.

نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی رفسنجان به همت معاونت هنری شهرداری از یازدهم خردادماه آغاز شده و تا هفته اول تیرماه در محل پارکینگ موزه ریاست جمهوری واقع در بلوار کتاب دایر است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • دکتر محمدرضا میرزابیگی

    سلام من بعنوان یک روانپزشک رفسنجانی بدور از تعصب های سیاسی به تیم خوبتان خدا قوت میگم سلام بنده را به همه عزیزان برسانید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان