صندوق پژوهش رفسنجان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 205045
صندوق پژوهش رفسنجان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد راه اندازی می شود

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود بیش از ۸۵ شرکت فناور در شهرستان گفت: ضرورت ایجاد صندوق پژوهش و فناوری رفسنجان جهت حمایت از ایده ها تا رسیدن به تولید انبوه احساس می شود که در این زمینه قرار است این صندوق با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان راه اندازی شود.

خانه » علم و فن آوری » صندوق پژوهش رفسنجان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در جلسه شورای راهبردی توسعه زیست بوم فناوری در محل موزه ریاست جمهوری این شهر اظهار کرد: رفسنجان صاحب پردیس علم و فناوری شده اما برای اینکه این جایگاه به پارک علم و فناوری ارتقاء یابد باید تمامی شرکت های فناور و شرکت های دانش بنیان ساماندهی و در یک محل و ساختمانی مستقر شوند تا چتر حمایتی برای تولید انبوه ایده های دانشگاهی و آزاد  گشوده شود.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری رفسنجان قرار است با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان ایجاد و از ایده ها حمایت کند و در مورد احداث ساختمان برای استقرار شرکت های فناورشهرستان ، هم قرار شد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان قطعه زمینی را واگذار کند.

رضایی ادامه داد: در ادامه نیز مقرر شد پیگیری های لازم جهت جذب مشارکت های حمایتی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تأمین زمین و ساخت مرکز نوآوری شهید ستاری که در حال حاضر در محل استیجاری قرار دارد انجام شود.

فرماندار رفسنجان همچنین بیان کرد: شهرداری رفسنجان هم کمک های خود را جهت ارتقاء تیم های کسب و کاری خلاق ارائه خواهد داد.
رضایی خاطرنشان کرد: در اوایل فروردین سال گذشته تفاهم نامه ای مابین شرکت مس و دانشگاه ولیعصر(عج) مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه مرجع خاکشناسی( ویژه معادن) امضا شده و زمان ۵ ساله را داراست که در این جلسه مقرر گردید سرعت بخشیدن به اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

آغاز زیست بوم فناوری در رفسنجان از  ۱۰ سال قبل

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان هم در این نشست هدف از راه اندازی مراکز رشد را کمک به دانشجویان دارای ایده دانست تا ایده شان به محصولی دانش بنیان برسد و تبدیل به کسب و کار شود.

حسین کاظمی بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان رفسنجان از ۱۰ سال قبل زیست بوم فناوری آغاز و اکنون مراکز رشد مهمی از جمله مرکز نوآوری شهید ستاری، مرکز رشد دانشگاه ولیعر(عج) و مرکز نوآوری سلامت را در این شهرستان داریم.

وی افزود: اما در این مسیر ساختارمند دو مورد نیاز است که شامل کارگاه های ساخت و تأمین مالی از طریق صندوق پژوهش و فناوری جهت تسهیل در امور تولید انبوه محصولات دانش بنیان است.

کاظمی توضیح داد: پارک علم و فناوری می تواند آینده خوبی را برای رفسنجان ترسیم کند و می تواند در کنار حفظ کشاورزی و صنعت مس، کمک به تولید محصولات دانش بنیانی کند که ضمن ایجاد اشتغال بازارپسند هم باشند و درآمدزایی داشته باشند.

در این جلسه حجت الاسلام عسکری امام جمعه، حجت الاسلام جلالی نماینده مجلس، ابوالهادی مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری، کهنوجی شهردار و دیگر مسئولین حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان