با حمایت مالی مس؛

طرح فاضلاب رفسنجان اجرا و آب حاصله صرف صنعت مس می شود

  • شناسه خبر: 204940
طرح فاضلاب رفسنجان اجرا و آب حاصله صرف صنعت مس می شود

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۴۵۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب در شهرستان وجود دارد گفت: پروژه فاضلاب این شهر با حمایت مالی شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا و آب تصفیه شده در صنعت مس استفاده می شود.

خانه » اجتماعی » طرح فاضلاب رفسنجان اجرا و آب حاصله صرف صنعت مس می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در بازدید از معدن مس سرچشمه که با حضور محتشمی پور معاون وزارت صمت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد گفت: یکی از مباحث مهم شهر فاضلاب است؛ در منبعی واقع در ۴۵ کیلومتری رفسنجان پساب های خانگی جمع آوری می شود و برای تصفیه آن نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: ۲ ماه پیش شرکت ملی مس رایزنی کردیم که سرمایه گذرای کند و قرار شد این پروژه را اجرا کند و به راحتی این آب در صنعت مس مصرف می شود که برای این صنعت مقرون به صرفه هم هست.

رضایی بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران طرح را بلااستثنا اجرا خواهد کرد و مشاور هم اقدامات اولیه طرح را انجام می دهد.

 

وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین علاوه بر راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه رفسنجان یک قول دیگری هم داد و ابنکه ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه در دستور کار دارد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهم، راه اندازی معدن سریدون است تا اشتغالزایی برای جوانان شهرستان فراهم شود در این زمینه تملک اراضی اطراف این معدن مهم است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان هم در این برنامه بیان کرد: باید کشور به سمت صنعتی شدن برود، متاسفانه کنستانتره صادر و در دنیا از آن ستخراج های طلا را دارند باید پایین دستی را جدی بگریم و ما باید ظرفیت را به ۵ میلیون تن کنستانتره برسانیم.

امیر حسن زاده در بحث اکتشافات مس هم گفت: حلقه مفقوده توسعه معادن ایران اکتشافات است متاسفانه همه به سمت صنایع پایین دستی مس رفتند و در حوزه اکتشافات فعالیت خاصی انجام نشد است.

وی یکی از دلایل این کار را هم اظهار کرد: شرکت های بزرگ باید این کار را انجام دهند شرکت مس که نیاز به اکتشافات دارد و درحوزه تبصره ۵ باید انجام دهد.
حسن زاده بیان کرد: ما با سونگون هیچ اختلافی نداریم، خانواده ملی مس می طلبد همدلی زیادی داشته باشند؛ خداوند در توزیع منایع خدادادی مرز نگذاشته است.

وی تصریح کرد: در خصوص صنایع پایین دستی، شرکت مس می تواند بر روی فرآورده های طلا از مس کار کند، ما در حوزه خلیج فارس به شدت بازار خوبی در حوزه طلا داریم.

معاون استاندار کرمان گفت: در کرمان سالانه هزار میلیارد تومان طلا مصرف می شود به ویژه در مناطق جنوبی استان و در قلعه گنج.
وی تصریح کرد: در معادن مس می توان طلای خوبی استحصال و به شمش با برند شرکت ملی صنایع مس ایران تبدیل کرد که ارزش افزوده خوبی دارد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان هم زمینی مشخص کرده تا به کارگاه تولید شمش طلا تبدیل شود.

وی گفت: ما امروز در شرکت ملی صنایع مس ایران نیاز به نیروهای توانمند درایم خیلی افراد در کرمان هستند که تحصیلکرده اما فاقد مهارت هستند لذا آمادگی داریم که این مشارکت مس با مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی را فراهم آوریم تا در صنعت مس مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    آلودگی و مریضی و تخریب محیط زیست و کشاورزی مال مردم رفسنجان هست آنوقت مسولیت اجتماعی و بازار بزرگ طلا و جواهرات در شهر کرمان ساخته می‌شود که کرمان هیچ ربطی به شرکت مس ندارد. رسانه ها ی رفسنجان هم دنبال جناح بازی هستند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان