خادمیاران رضوی در رفسنجان؛

از تأمین ارزاق تا درمان و رفع مشکلات حقوقی نیازمندان به نیابت از امام رضا (ع)

  • شناسه خبر: 204910
از تأمین ارزاق تا درمان و رفع مشکلات حقوقی نیازمندان به نیابت از امام رضا (ع)

١٣۵٠ نفر خادمیار در کانون‌های خدمت رضوی به صورت رایگان به اقشار محروم و کم درآمد شهرستان رفسنجان خدمت‌رسانی می‌کنند.

خانه » اجتماعی » از تأمین ارزاق تا درمان و رفع مشکلات حقوقی نیازمندان به نیابت از امام رضا (ع)

به گزارش خانه خشتی؛ رضا اسماعیلی دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان در مورد فعالیت این تشکل گفت: اهم فعالیت‌ها کانون‌های خدمت رضوی، خدماتی است که با توجه به نیازسنجی اقشار محروم جامعه، ارائه می‌شود و ٩٠درصد از فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده است. ١٠درصد دیگر، فرهنگسازی است که از طریق برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و نیز برپایی مواکب انجام می‌شود تا در اعتلای فرهنگ رضوی در شهرمان سهیم باشیم.

وی با بیان این که در شهرستان رفسنجان ١٣۵٠ خادمیار رضوی به نیابت از امام رضا (ع) و به صورت رایگان در کانون‌های عمومی و تخصصی به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: از دهه کرامت سال گذشته تاکنون، خادمیاران رضوی در بخش عمومی از طریق سرکشی به ٨١٠ نفر از افراد محروم، پرداخت بدهی بیش از ١٧٠٠ نفر در طرح «آقا حساب کردند»، اطعام بیش از ٣۵ هزار نفر، تهیه و توزیع بیش از ٣هزار و ١٠٠ بسته ارزاق، سرکشی و نظافت منزل ٧٨٠ بیمار نیازمند، پشتیبانی از بیش از ٧٣٠ بیمار و همچنین خدماتی نظیر توزیع نان، گوشت عقیقه و قربانی، توزیع نوشت افزار، تأمین و تعمیر وسایل منزل، برپایی ایستگاه‌های ارائه خدمت، به نیازمندان شهرستان خدمت‌رسانی کردند.

اسماعیلی در خصوص خدمات کانون‌های تخصصی خادمیاران رضوی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان کانون‌های سلامت، حقوقی، قرآنی، جهادی، خانواده، تعلیم و تربیت، ورزش، تبلیغ دینی، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری به طور جدی فعالیت دارند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان در ادامه به نقش ارتقاء سلامت در شهرستان رفسنجان پرداخت و گفت: در سال گذشته در کانون سلامت ٢هزار و ١٣۵ بیمار به صورت رایگان توسط پزشکان و پرستاران خدمات درمانی دریافت کردند و ٧ اردوی جهادی در این زمینه برگزار شد.

اسماعیلی فعالیت کانون تخصصی حقوقی را در آگاهی‌بخشی و تحقق عدالت تاثیرگذار دانست و گفت: خادمیاران رضوی در این کانون با ارائه مشاوره حقوقی ٢٢٧ مورد به صورت حضوری و تلفنی، ۴٠ مورد صلح و سازش، پیگیری ۵٠ پرونده حقوقی و ۵٠ جلسه آموزش عمومی مسائل حقوقی، به افراد نیازمند خدمت رایگان ارائه دادند.

وی در خصوص نقش مهم کانون مشاوره و مددکاری در رفع مشکلات جامعه هدف، بیان کرد: در یک سال اخیر، کانون مشاوره و مددکاری، بیش از ٣٣٠ جلسه ارائه مشاوره روانشناسی ازدواج و خانواده، کودک، نوجوان، مشاوره شغلی و تحصیلی، مددکاری، روانپزشکی، برگزاری کارگاه‌های پرورش فرزند، توانمند سازی در حل مسئله، برای افراد محروم برگزار کرده است.

اسماعیلی درباره فعالیت ارزشمند استادان قرآنی در کانون تخصصی قرآن گفت: برگزاری ٣٠ کلاس‌ آموزش عمومی مفاهیم قرانی، ۴٠ برنامه تلاوت مجلسی، برگزاری ١٢ نشست‌ و ١٢ کرسی‌ قرآنی، کلاس‌های روایتگری قصه‌های قرآنی، راه‌اندازی جلسه‌های قرآنی خادمیاران رضوی از جمله فعالیت‌های این کانون است که در سال گذشته انجام شد.

وی فعالیت کانون جهاد در شهرستان رفسنجان را مؤثر اعلام و اذعان کرد: جهادگران ساخت ١٢ باب منزل مسکونی و ۴ ساختمان اماکن عمومی عام‌المنفعه، تعمیر ١٠۵ باب منزل مسکونی نیازمندان و اماکن عام‌ المنفعه را در مدت یک‌سال به انجام رساندند.

اسماعیلی به اعزام بیش از ٢هزار و ۴٠٠ نفر زیارت اولی به مشهد مقدس و برپایی ٢٣ ایستگاه فرهنگی در اماکن مذهبی و زیارتی اشاره کرد و گفت: کانون تبلیغ دینی نیز با آموزش مداحی ١۵٠ نفر، برگزاری ٣٠ جلسه‌ معارف، احکام و بصیرت افزایی، تشکیل گروه ابتهال، ٢٢٠ جلسه روضه خانگی در خدمت نیازمندان بوده است و در کانون ایثار و شهادت، خادمیاران در ٣۶ یادواره شهدا، برنامه اجرا کرده‌اند و با ٩٠ خانواده شهید دیدار داشته‌اند.

از جمله اهداف خادمیاران، اشاعه فرهنگ رضوی است که تاکنون بیش از ٣هزار و ٢٠٠ نفر از خدمات آموزشی بهره‌مند شده‌اند؛ دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رفسنجان با بیان این مطلب، گفت: بدین منظور کانون تخصصی خانواده، ٣۵ کلاس سبک زندگی رضوی برای زوج های جوان و ٣۵ جلسه مهارت‌های زندگی را برگزار و با تهیه ٣٨ جهیزیه، زمینه ازدواج دختران نیازمند را فراهم کرده است.

وی در ادامه فعالیت‌های تربیتی گفت: در کانون تعلیم و تربیت، تدریس ٢هزار نفر-ساعت به دانش آموزان، ارائه مشاوه تحصیلی به ۵٠٠ نفر، ۵٠ کلاس کنکور، ٢٠ برنامه تربیتی، اردویی، مهارتی و … انجام شده، در کانون فرهنگی و هنری، آموزش ١٧۵ نفر-ساعت، ۴ نمایشگاه از آثار هنری تولید شده و سایر فعالیت‌های مختلف هنری صورت گرفته و کانون کتابخوانی با اهداء کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، نذر کتاب و کتاب‌رسانی به مناطق محروم خدمت کرده و کانون ورزشی در زمینه معرفی افراد مستعد محروم به کلاس‌های ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویج ورزش همگانی فعالیت داشته است.

رضا اسماعیلی از مردم شهرستان رفسنجان درخواست کرد به مجموعه خادمیاران رضوی اعتماد کنند و برای خدمت شایسته‌تر به قشر محروم و کم درآمد، یاریگر آنان باشند و در برنامه‌ها و کلاس‌های فرهنگی و تربیتی که برای خانواده‌ها و فرزندان برگزار می‌شود، شرکت کنند تا با هم در جامعه‌ای بهتر، فرهنگ زندگی رضوی را پیاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان