معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین:

خطای اخیر طالبان، توطئه آمریکا و اسرائیل بود

  • شناسه خبر: 204868
خطای اخیر طالبان، توطئه آمریکا و اسرائیل بود

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: خطای چندروز گذشته طالبان، توطئه آمریکا و اسرائیل بود که ما را سرگرم کنند.

خانه » سیاسی » خطای اخیر طالبان، توطئه آمریکا و اسرائیل بود
به گزارش خانه‌خشتی، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در نشست هم‌اندیشی معاونین تعلیم و تربیت سپاه‌های استانی گفت: سردار حسین معروفی ادامه داد: کار شهید سلیمانی نیمه تمام است ما با آمریکا و اسرائیل طرف هستیم؛ همین خطای چندروز گذشته طالبان، توطئه آمریکا و اسرائیل بود که ما را سرگرم کنند؛ اما ما به خوبی این تحرکات را می‌شناسیم.

پیشبرندگی و پیشروندگی سپاه

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیان رهبر انقلاب در رابطه با پیشبرندگی و پیشروندگی سپاه پاسداران گفت: ما از حفظ انقلاب عبور کردیم و طبق نظر ولی امروز سپاه نباید موضع فعال داشته باشد بلکه باید موضع موفق داشته باشد.

وی ضمن برشمردن نیروهای مختلف در سپاه پاسداران توضیح داد: در سپاه چهار نیرو به اضافه بسیج داریم؛ نیروی هوا و فضای ما قادر است فضا را برای ایران امن و برای دشمن ناامن کند؛ نیروی دریایی توانسته است دریا را برای دشمنان ناامن و برای ملت ایران امن کند؛ نیروی زمینی اجازه نمی‌دهد پای نحس دشمن به خاک پاک وطن برسد و ترویج و گفتمان انقلاب ماموریتی در جهان اسلام است که شهید سلیمانی در سپاه قدس بخشی از کار را به انجام رساند.

فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بسیج مستضعفین به عنوان پنجمین نیروی سپاه انقلاب است بیان کرد: بسیج یعنی انقلاب اسلامی یعنی جمهوری اسلامی پس نیرو نیست که نقطه خاصی را شامل شود.

حاج قاسم مولفه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) را در وجود خود نهادینه کرده بود

وی تاکید کرد: مسئولیت عمق بخشی، آرام سازی، همراهی افکار عمومی و تولید قدرت نرم به عهده بسیج است و فلسفه ایجاد اقشار بسیج همین است که پل ارتباطی مردم با نظام فراهم شود‌.

معروفی با اشاره به بزرگترین حدوث تاریخ بشر که بعثت پیامبر اکرم(ص) بود گفت: بعثت بشر را از ظلمت نجات داده و مسیر سعادت را برای بشر معین کرد و ۵۰ سال بعد سیدالشهدا بقای دین خدا شد و این تاریخ پرافتخار شیعه بود.

وی افزود: امام راحل با هدایت و توفیق الهی انقلاب کرد؛ حرکت را از دهه چهل آغاز کرد و ۱۵ سال حرکت دقیق و نرم فرهنگی انجام داد و رویکردها را تغییر داد حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد و بچه‌ها را تربیت کرد تا انقلاب کرد.

حسین معروفی با بیان اینکه امام(ره) پیامبرگونه عمل کرد و اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کرد توضیح داد: امام خمینی(ره) به تبعیت از مکتب وحی، حدوث آفرید و اسلام حقیقی را احیا کرد و عین پیامبر(ص) آن را در چارچوب حکومت قرار داد و ثابت کرد در این حکومت با نگاه و روش ولی فقیه باید سعادت بشر را در ذیل حکومت انجام داد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: برای بقای این حدوث بزرگ که تبعیت از دین خدا بود، امام راحل سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین را تشکیل داد و فرمود بقای دین و انقلاب به عهده شما است و شما حافظ و نگهبان این انقلاب و دستاوردهای آن هستید.

وی با تاکید بر اینکه امام(ره) برای اینکه جهت واقعی را بدانیم روز ولادت بزرگ پاسدار اسلام امام حسین را روز پاسدار گذاشت، عنوان کرد: یعنی نطفه سپاه و بسیج در عاشورا بسته شده و در ۵۸ ظهور پیدا کرد.

سردار معروفی با اشاره به سه مولفه وجودی حضرت عباس(ع) تشریح کرد: باید ادب به امام، بصیرت به امام و وفای به امام را در وجودمان نهادینه کنیم

نظام تربیتی به منزله شبکه نظام سلامت است

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وظایف شبکه تربیتی بسیج تصریح کرد: شبکه تربیتی به منزله شبکه نظام سلامت در جامعه است با این تفاوت که نظام سلامت دغدغه سلامت جسم جامعه را دارد اما در نظام تربیتی باید به فکر سلامت روح و روان مردم باشیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: در نظام تربیتی در مجموعه یک شهرستان یا یک استان نباید فقط برای بسیجیان فکر کنیم بلکه برای همه اقوام و مذاهب فکر کنیم زیرا ما با کسی قهر نیستیم.

وی با بیان اینکه در نظام تربیتی نیازمندیم هم شکل، هم محتوا و هم مدیریت را متحول کنیم اظهار کرد: ما به دنبال رای و مسئولیت و منزلت نیستیم و می‌‌خواهیم حرف اماممان را عملیاتی کنیم؛ پس می‌توانیم نظام تربیتی را به همه جامعه سرایت دهیم.

معروفی تصریح کرد: ما باید به یک فهم در اجرا برسیم، زیرا راهبرد زیاد داریم و نیاز به روش اجرای راهبرد داریم که قطعا با یک نسخه در سراسر کشور اجرا نخواهد شد.

وی افزود: ما نباید به واسطه مشکل اقتصاد و معیشت، فرهنگ‌ و اجتماع را از دست دهیم؛ چون اگر ما مراقب نباشیم دنبال به صورت نرم کارش را انجام می‌دهد.

سردار حسین معروفی ضمن تشریح جمله «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» از شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: همه اشرار عالم در سال ۶۱ قمری در برابر دین خدا صف آرایی کردند اما نتوانستند روی ۷۲ نفر که در کنار امامشان ایستادند اثر بگذارند و ذائقه‌شان را تغییر دهند چون  آن ۷۲ نفر امامشان را باور داشتند؛ «ما ملت امام حسینیم» یعنی ما مثل آن ۷۲ نفر اجازه ندهیم دشمن امروز در این جنگ نابرابر روی ذائقه و محاسبه و اراده و قلب و شجاعت و تمایلات ما تاثیر بگذارد؛ چون ما برحقیم و امام ما هرکجا باشد حق است.

جذب حداکثری بسیج

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در نظام تربیتی باید به دنبال جذب حداکثری باشیم همان کاری که امام در جنگ انجام داد هنر دین و اهل بیت و ولایت را به رخ دنیا کشیده شد و خروجی جنگ معراج شد؛ پس باید نرم برخورد کرد.

وی افزود: در این جذب حداکثری باید رفاقت را در دستور کار قرار دهیم دشمن می‌خواهد ما را بد جلوه دهد ما باید دوست باشیم و دوستی کنیم و ذهن و اراده و قلبمان را به کار بگیریم.

فرمانده سابق سپاه ثارالله کرمان با تاکید بر اینکه در اجرای ماموریت‌های سنگین باید گوشمان به امام باشد و بقیه را رها کنیم اظهار کرد: منتظر دیدن هیچکس نباشید و ببینید خواسته امام ما چیست همان را دنبا کنید و این کاری است که حاج قاسم کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج یعنی مردم و جامعه بیان کرد: مردم را محور اصلی قرار دهیم، ما تکیه‌گاه مردم هستیم جانمان را برای مردم می‌دهیم و دشمن می‌خواهد این را از ما بگیرد.

وی با توصیه به معاونین تعلیم و تربیت سپاه‌های استانی گفت: طرح‌های ما باید باعث شکوفایی و نشاط شود؛ نظام تربیتی به سمت اردو برود خصوصا در تابستان که اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

سردار معروفی در پایان سخنان خود ضمن یاد کردن از فرمانده شهید خود تصریح کرد: چیزی که حاج قاسم را به این مرحله رساند جهاد اکبر او بعد از جهاد اصغرش بود؛ یعنی بعد از جنگ سی سال از خودش مراقبت کرد؛ سی سال طهارت جسم و روح را نگه داشت و به خود نهیب زد و سفارشش به همه همین بود.

انتهای خبر/

برچسب ها:
سردار معروفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان