رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان:

دهه کرامت فرصتی برای تبیین جایگاه والای انسان است

  • شناسه خبر: 204791
دهه کرامت فرصتی برای تبیین جایگاه والای انسان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با بیان اینکه زن و مرد در کرامت و بزرگداشت نزد خداوند تفاوتی ندارند، گفت: دهه کرامت فرصتی است که جامعه و به‌ویژه بانوان بر روی این موضوع که خداوند چه کرامت‌هایی به انسان داده و چرایی این موضوع مطالعه کنند.

خانه » آخرین اخبار » دهه کرامت فرصتی برای تبیین جایگاه والای انسان است
به گزارش خانه خشتی؛ حجت‌الاسلام مرتضی نقیپ‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه تعیین دهه کرامت از ابتکارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از فرصت‌های تاریخی برای توجه دادن مردم به مفاهیم بزرگ اخلاقی و انسانی کمال استفاده را می‌برد، گفت: فاصله دو ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، دهه کرامت نام‌گذاری شد تا مردم در این دهه با مفهوم و مصادیق کرامت اهل‌بیت(ع) بیشتر آشنا شده و درس‌های بیشتری بگیرند. قبل از انقلاب اسلامی چنین دهه‌ای سبقه نداشته و از ابتکارات جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره اسرا «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ: و همانا فرزندان آدم را گرامى داشتیم» اظهار کرد: در کرامتی که خداوند به انسان اعطا کرده است تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد. ابتدای دهه کرامت ولادت یک بانو و پایان آن ولادت یک آقا قرار دارد و این به معنای این است که زن و مرد در کرامت و بزرگداشت نزد خداوند تفاوتی ندارند و هر کس اعمال صالح انجام دهد قطعاً سعادتمند می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان ادامه داد: پیام مهم دهه کرامت این است که زنان و مردان بدانند نزد خداوند با کرامت خلق شده‌اند و باید قدر خود را بدانند و در مسیر بهره‌برداری از این نعمت خداوند که تکریم است قدم بردارند و رشد کنند.
وی با بیان اینکه حق انتخاب، کرامتی است که خداوند به همه انسان‌ها داده است اما یک تکریم نیز مختص بعضی مخلوقات مانند بانوان و دختران است، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی است که جامعه و به‌ویژه بانوان بر روی این موضوع که خداوند چه کرامت‌هایی به انسان داده و چرایی این موضوع مطالعه کنند.
حجت‌الاسلام نقیب‌پور بالاترین کرامت برای بانوان را نعمت مادری و تربیت انسان دانست و تصریح کرد: در دهه کرامت توجه بیشتر به دختران و جایگاه بانوان معطوف می‌شود و مانند دیگر ابتکارات جمهوری اسلامی که جهانی شد این دهه کرامت نیز الگو قرار گرفته است. وظیفه اندیشمندان اسلامی در دهه کرامت این است که به تبیین فرهنگ اسلام و جایگاه انسان و بانوان در نگاه اسلامی بپردازند.
وی با بیان اینکه در مکاتب غرب نگاهی مادی‌گرایانه به انسان وجود دارد، گفت: در فلسفه اخلاق غرب چیزی به‌عنوان سعادت بشری، قیامت و زندگی ابدی برای انسان در نظر گرفته نمی‌شود. همه چیز را با یک نگاه مادی و ظاهری می‌سنجند لذا کرامت انسانی نیز در منافع مادی خلاصه شده است. برای مثال آزادی زن از موضوعاتی است که غرب به آن می‌پردازد اما بررسی نمی‌کند که برهنگی زن چه آسیبی به جامعه، خانواده و جایگاه زن وارد می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مفهوم کرامت در غرب تنها متوجه لذت‌های زودگذر دنیا است، اظهار کرد: اسلام کرامت را در انتخاب صحیح انسان و در کسب مقامات معنوی تعریف کرده است؛ انسان هر اندازه به خداوند نزدیک‌تر شود و جایگاه خود را بشناسد سعادتمندتر است. خداوند و اهل‌بیت(ع) به انسان کرامت می‌دهند اما سیستم تبلیغاتی شیطان و غرب در مقابل این امر قرار گرفتند. تقابل همیشه ادامه دارد اما امیدواریم مردم بتوانند جایگاه خود را درک کرده و گول لذت‌های زودگذر و تبلیغات شیطانی غرب را نخورند و مسیر صحیح را انتخاب کند.
وی با اشاره به نگاه فسادآلود غرب به جایگاه زن و عوارض این نگاه بر بنیان خانواده، تصریح کرد: دهه کرامت بهترین فرصت است که اندیشمندان اسلامی و مسلمانان ظلمی که غرب در باب بانوان و به‌طور کلی انسان دارد را افشا کرده و نظریات فاخر اسلام را تبیین کنند.
نقیب‌پور افزود: تبیین جایگاه ائمه(ع) به‌ویژه جایگاه بی‌نظیر حضرت معصومه(س) که به‌عنوان یک دختر جوان توانست به کمالات بالایی برسد و شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان به مردم تأثیرگذار است. مهم این است که مردم ائمه(ع) را شناخته و به سمت قمرهای درخشنده عالم بشریت آمده و مشکلات روحی و اخلاقی خود را با توسل به آنها حل کنند؛ این بالاترین نیاز بشریت است که تبعاً برکات مادی هم خواهد داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با بیان اینکه مهمترین پیام دهه کرامت برای جوانان و نوجوانان این است که ارزش کرامتی که خداوند برای آنها قائل شده است را بدانند، اظهار کرد: بخشندگی و کریم بودن تنها یکی از معانی کرامت است و آیه ۷۰ سوره اسرا باید به‌عنوان کلیدواژه اصلی برای شناخت کرامت انسان باشد. زیرا اگر انسان کرامت خود را نشناسد جایگاهی پایین‌تر از حیوان دارد.

انتهای پیام

برچسب ها:
دهه کرامت رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان