دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک شرکت بهار در رفسنجان

  • شناسه خبر: 204574
دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک شرکت بهار در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک شرکت بهار رفسنجان از سوی مدیر عامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور، داده شد و مقرر گردید کارگروه اقتصادی ویژه این امر تشکیل و نسبت به جمع آوری اطلاعات املاک این شرکت و نحوه خرج کرد آن در شهرستان خصوصا برای اجرای طرح های درآمدزا و اشتغالزایی تصمیم گیری شود.

خانه » اجتماعی » دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک شرکت بهار در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در نشستی که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، مدیر عامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور، امام جمعه رفسنجان، مدیر کمیته امداد شهرستان، رییس دادگستری رفسنجان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد افزود: ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت بهار معروف به املاک دکتر رفیعی است که تحت پوشش مجتمع اقتصادی کمیته امداد است و درآمد حاصل از این باغات پسته باید صرف محرومین، بی بضاعتان و اشتغالزایی برای جوانان این خطه شود.

رضایی بیان کرد: مطالباتی که مردم از این شرکت دارند شامل رسیدگی به وضعیت محرومان، کارگران و اجرای طرح های با درآمدپایدار است تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: خوشبختانه در این نشست همکاری مدیر عامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور مشهود بود و با دستور وی قرار شد کارگروه ویژه اقتصادی متشکل از متخصصان امر اقتصاد و کشاورزی و مجریان طرح های درآمدزا ایجاد شود و فروش محصول و اجرای طرح های اشتغالزا با نگاه تخصصی مسئولان شهرستانی انجام شود.

رضایی خاطرنشان کرد: از این باغات قابلیت برداشت تا هزار تن محصول وجود دارد و باید این مجموعه را حفظ کرد.

وی گفت: همچنین مقرر گردید تا زمان برداشت محصول یعنی تا شهریور ماه حقوق کارگران شرکت بهار توسط مجتمع اقتصادی کمیته امداد پرداخت شود.

امام جمعه رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: از نظر شرعی چون این املاک در رفسنجان هستند باید عواید آن به قشر محروم شهرستان برسد.

حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: در کنار بودجه سرانه کشوری که به کمیته امداد جهت رسیدگی به محرومان اعطا می شود؛ باید سرمایه گذاری ها جهت اجرای طرح های اشتغالزایی از ناحیه درآمد املاک شرکت بهار هم انجام گیرد.

رییس دادگستری رفسنجان هم دراین نشست بیان کرد: منطقه ویژ اقتصادی ظرفیت خوب و زیرساخت مناسب برای اجرای طرح های درآمدزا را دارد که بهتر است بخشی از سرمایه و درآمد املاک شرکت بهار در این منطقه صرف ایجاد کارخانه شود تا هم عده ای از جوانان جویای کار مشغول شوند هم درآمدی برای قشر محروم جامعه کسب و صرف آن ها شود.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی شغل را عبادت و نیاز جامعه جوانان بیکار در شهرستان برشمرد و افزود: با این کار می توان به کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش پرونده های ورودی به دادگاه رسید.

۸۰۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شد

مدیر عامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور گفت: امسال برنامه ریزی کردیم ۸ هزار میلیارد تومان درآمد را برای احداث منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد در کشور صرف کنیم.

جعفر صباغیان هم در این جلسه اظهار داشت: در سال ۵۷ با دستور امام راحل نهاد کمیته امداد تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نوع خدمت در حوزه های درمانی، اشتغال، مسکن، تحصیلی و غیره ارائه می دهد.
وی ادامه داد: بیش از ۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این نهاد هستند و منابع درآمدی این نهاد شامل کمک های رهبری، بودجه های دولتی، کمک ها و صدقات مردمی و فعالیت های اقتصادی در مجتمع اقتصادی کمیته امداد است.

صباغیان افزود: پشتوانه مسئولین را نیاز داریم تا بتوانیم در جهت خدمت رسانی به محرومان جامعه تصمیمات و راهکارها را اجرا کرد و بهترین بهره وری را در جهت شادمان کردن این قشر کسب کرد.

وی تصریح کرد: از دغدغه های مقام معظم رهبری در سال گذشته مباحث تأمین جهیزیه، تحکیم خانواده، سیاست های جمعیتی و فرزندآوری است و کمیته امداد برای نخستین بار در کشور ۶۶ هزار سری جهیزیه را بین قشر نیازمند توزیع کرد.

صباغیان بیان کرد: در کشور ۶ شرکت کشاورزی داریم که یکی از آن ها شرکت املاک بهار ( کشاورزی پسته) در رفسنجان است که از سال ۹۶ تا کنون ۶۳ میلیارد تومان درآمد حاصل از باغات این شرکت بوده و در بخش های مختلف از جمله جهیزیه، درمان، نیروگاه خورشیدی، اشتغال، بازسازی مسکن و غیره صرف شد.

وی گفت: بهره وری، اثربخشی و مدیریت صحیح این املاک مهم است لذا کارگروه ویژه فکری در این خصوص در شهرستان تشکیل شود و نسبت به ایجاد طرح های درآمدزا و اشتغال زایی با همدلی مسئولان شهرستانی اقدام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خرمشهر معنویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جعفری

    این جماعت مسئول بهتر است کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان