امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

توجیه علمی خطرات پیری جمعیت، شفاف سازی شود/جوانی جمعیت ثروت است

  • شناسه خبر: 204518
توجیه علمی خطرات پیری جمعیت، شفاف سازی شود/جوانی جمعیت ثروت است

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: ملت ایران باید توجیه شوند که جمعیت و نیروی جوان می تواند گرداننده چرخ مملکت در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، صنعت و معدن و دیگر ابعاد باشد؛ جمعیت اگر پیر باشد هیچ کارایی ندارد.

خانه » اسلاید شو » توجیه علمی خطرات پیری جمعیت، شفاف سازی شود/جوانی جمعیت ثروت است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با دبیری معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رفسنجان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: پیری جمعیت یک آسیب و تهدید است و می تواند اقتصاد، فرهنگ، سیاست، قدرت نظامی، صنعتی و غیره را گرفتار کند و رکن اصلی رونق اقتصادی کار است جمعیت اگر پیر و ناتوان باشد نمی تواند کار کند.

وی افزود: جوانی جمعیت ثروت است و نیروی انسانی که یک سرمایه برای کشور است باید احیا شود و فرزندآوری در جامعه ترویج شود تا نسلی پویا و جوان در آینده به کمک اداره کشور بیایند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: توجیهات علمی خطرات پیری جمعیت به مردم اطلاع رسانی شود و البته امتیازات اولاددار شدن هم به مردم ابلاغ شود دولت و مجلس امتیازات خوبی برای فرزنداوری تصویب کردند از جمله معافیت از زمین مسکن، تسهیلات خرید خودرو، سربازی و غیره.

وی که دارای ۶ فرزند است و در ۱۹ سالگی نخستین فرزندش به دنیا آمد افزود: خانواده ها در قدیم تحت شرایط سخت فرززندان زیادی را به دنیا می اوردند و بزرگ می کردند اما در حال حاضر ذهن جوانان از نگرانی رزق و روزی پر شده و یا اینکه سقط جنین به طور فراوان در کشور صورت می گیرد که سقط جنین از ۴ ماهگی به قتل نفس انجامیده می شود.

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: در عوارض خانواده های کم اولاد و کم جمعیت هم بچه هایی که تک فرزند هستند از لحاظ روحی و روانی تحت رنج و فشارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که می شود فرزنداوری را ترویج کرد در انجمن اولیا و مربیان مقاطع دبستان و راهنمایی می توان کار کرد، مادرانی که فرزندانی در مقاطع راهنمایی و دبستانی دارند جوان و در سن فرزندآوری هستند که انجمن الیا و مربیان می تواند این مادران دانش اموزان را توجیه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سرباز گمنام

    خب کاری کنید نسل بزرگسال راضی بشن بچه بیاورن ! نمیشه فقط شعار داد ! مثلا بگذارید اینها جذب شرکت مس بشن و بعدش ازشون بخواهید زاد و ولد کنند .

    farhad

    باشه . یه فکری برا بیکاری و گرانی این مردم بکن تا بچه به دنیا بیاورند.

    سعیدی

    چطور میشه بچه آورد وقتی مردم به نون شب محتاجند ؟! هنوز نسل دهه شصتی بیکار و حیران هستند شما میگید بچه بیاورند !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان