معاون فرماندار رفسنجان:

احیای آثار گردشگری نیاز به عزم ملی دارد

  • شناسه خبر: 204413
احیای آثار گردشگری نیاز به عزم ملی دارد

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری رفسنجان گفت: احیای آثار گردشگری، عزم ملی می خواهد که به یقین با احیای آثار، هم صنعت گردشگری شهرستان رونق می گیرد هم درآمد زایی، خلق ثروت و نیز اشتغالزایی را در بر دارد.

خانه » اسلاید شو » احیای آثار گردشگری نیاز به عزم ملی دارد

به گزارش خانه خشتی؛ مجید دهقانی در آئین برگزاری جشن جهانی روز موزه در محل خانه حاج آقا علی قاسم آباد رفسنجان که با حضور دکتر رحمانی معاون برنامه ریزی و توسعه، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس و جمعی از مسیولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: دنیا به سمت اثبات هویت و درامدزایی از حوزه صنعت گردشگری است لذا باید زمینه را برای سرمایه گذرای در راستای احیای بناهای تاریخی فراهم کرد .
وی افزود: باید نسبت به احیا وحفظ بناهای تاریخی شهرستان تلاش کرد و ضمن نگهداری آن ها، نسبت به معرفی آثار گردشگری اقدام کرد.
دهقانی بیان کرد: آثار متعددی در رفسنجان داریم که نیاز به بازسازی، مرمت، نگهداری و معرفی دارند برای این کار نیز بهتر است سرمایه گذاران ورود کنند تا این آثار احیا شود.

مالکیت؛ بزرگترین مانع در احیای بناهای تاریخی رفسنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: مشکل بزرگ ما در احیای بناهای تاریخی، مالکیت است بالغ بر ۳۰ بنای تاریخی در شهرستان اگر این مشکل را نداشتند تا به حال مرمت و احیا شده بودند.
حسن حسینی هم در این آئین بیان کرد: برای حفظ آثار گردشگری و میراث قدیمیان که هویت ملی و نشاط اجتماعی است باید  تلاش کرد.
وی ادامه داد: آثار گردشگری به عنوان پاتوق دوستداران فرهنگ و هنر نشاطی در جامعه ایجاد می کند که امروزه به شدت نیاز است.
حسینی تصریح کرد: آثاری در حوزه گردشگری شهرستان بلاتکلیف هستند و مشکل بزرگ ما در بحث احیای بناهای تاریخی؛ مالکیت است؛  ۳۰۰ اثر شناسایی شده که از این تعداد ۷۰ اثر به ثبت ملی رسیده است ۳ اثر به مالکیت  دولتی هستند و با طی شدن روال اداری به بخش خصوصی جهت احیا واگذار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بقیه بناها و آثار گردشگری وقفی هستند و البته برای احیای این بناها سرمایه گذاران مراجعه می کنند اما وراث زیادی دارند و برای احیای آن ها مشکلات زیادی داریم.

اقامتگاه سنتی در رفسنجان افتتاح شد

در ادامه به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه اقامتگاه سنتی صالحی واقع در بافت تاریخی شهر رفسنجان افتتاح شد و دسترسی آن از گذر انقلاب امکان پذیر است.
این بنا با ۷۵۰ متر مربع مساحت در دوره قاجاریه و پهلوی ( ۲ قرن پیش) ایجاد شده بود که امسال با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر بازسازی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان