مشاور تحصیلی در گفتگو با خانه خشتی:

مشکل و دغدغه معلمان مسئله معیشت، حقوق پایین است/ دغدغه اصلی تمامی معلمان، وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است

  • شناسه خبر: 204271
مشکل و دغدغه معلمان مسئله معیشت، حقوق پایین است/ دغدغه اصلی تمامی معلمان، وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است

حسینی مشاور تحصیلی در گفتگو با خانه خشتی دغدغه اصلی تمامی معلمان را با وجود شرایط اقتصادی و مشکلات، وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان عنوان کرد.

خانه » رفسنجان » مشکل و دغدغه معلمان مسئله معیشت، حقوق پایین است/ دغدغه اصلی تمامی معلمان، وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است

به گزارش خانه خشتی؛ سید محسن حسینی مشاور آموزش پرورش در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت: من یک نیروی انتقالی هستم که جدیدا از ابتدای سال جدید وارد رفسنجان شدم.

وی تصریح کرد: معلمی شغل شریفی است و فعالیت در این عرصه عشق و علاقه خود را می‌طلبد آموزش و پرورش یک ارگان بزرگی است که با فعالیت در این مجموعه بزرگ و شریف هر کجای این کشور پهناور و جامعه کار کنیم با افتخار یک شخصیت معلم و فرهنگی قلمداد میشویم ؛چرا که همه ما معلمان یک وظیفه داریم. مهم نیست که کجا کار می کنی مهم این است که چگونه خدمت میکنیم.
حسینی گفت : یکی از مولفه های اصلی معلمی تربیت دانش آموزان و تحویل نخبگان و بزرگان به جامعه در جهت پیشرفت و تعالی کشور است و یکی از مولفه ها نقش ما در تربیت دانش آموزان ایجاد شادابی و نشاط است.

وی افزود: با مدرنیته شدن و صنعتی شدن جامعه و پر رنگ شدن فضای مجازی و تلفن های همراه الان کار سخت شده چراکه در حوزه کودکان به خصوص نوجوان تلفن و فضای مجازی به‌عنوان یک عضو اصلی و جدا نشدنی از آنها کار تربیتی فشرده و پیگیری بالای از لحاظ روانی و آسیب های اجتماعی میطلبد.

حسینی گفت:خوشبختانه در جامعه در حوزه‌ای اجتماعی و از لحاظ مشاوره و روانشناسی کار بسیار شده وشهرستان رفسنجان از حوزه پرورشی قوی برخوردار است.

سید محسن حسینی عنوان کرد : تمامی معلمان با عشق علاقه و به درستی و علم به وظایف کار خود را انجام می‌دهند و به عنوان معلم که به این شغل شریف مشغول هستم از نزدیک دغدغه‌ی جامعه معلمان رو میبینم و لمس میکنم.

وی بیان کرد: چراکه منِ معلم که با یک رتبه خوب وارد دانشگاه فرهنگیان شدم و با اعطای یه سری شرایط و مزایا که الان خوب شده چرا هم اکنون حقوق ما معلمان با تلاش و علاقه و پشتکاری که در تربیت دانش آموزان داریم هنوز پایین است و از طرف عنوان مکرر ابعاد و مزایای معلمین باعث عوض شدن نگاه مردم جامعه به جایگاه معلم شده و بازخورد معکوس را به دنبال داشته چراکه با وجود شرایط سخت اقتصادی برای همه شغل ها در پی این رسانه ای شدن ها و عنوان شدن شغل معلمی به عنوان شغل راحت و با حقوق مزایا و هدایا عالی فکر مردم ما را از جامعه معلمین به جایی به دور از مشکل و معیشتی سوق داده در حالی که مشکل و دغدغه ما معلمین مثل سایر مشاغل دیگر مسئله معیشت و حقوق پایین است.

مشاور تحصیلی گفت: منِ معلم جوان و چه معلمان بازنشسته که زمانی معلم و استاد بنده بودند از این رتبه بندی گلایه داریم. دغدغه من به عنوان یک معلم و شخصیت فرهنگی اکنون این است که ما در سیستم آموزش پرورش نیروهای پیمانی یا سابقه ۲۰سال استخدام نشده داریم و با حقوق پایین که مجبور به اضافه کاری می شویم قطعا به حقوق این تدریس به موقع نیاز داریم ولی در حالی که این حقوق اضافه کاری شاید ماهی خیلی بعد به حساب ریخته بشود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پست های مهم و اساسی کشور مربوط به معلمین و آموزش و پرورش می شود. مقام و منزلت معلم در ابتدا به نگاه و برخورد خود معلم و در وهله دوم نگاه جامعه به مقام معلم برمیگردد.

حسینی بیان کرد: با تمامی دغدغه ها و مشکلات اقتصادی و سختی ها باز هم دغدغه اصلی تمامی معلمان، وضعیت تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است.

وی توضیح داد: ما به عنوان یک معلم و عوامل تربیتی و آموزشی، این روزها با شرایط تربیتی سختی از لحاظ اخلاقی و روحیه ی بی انگیزه بودن دانش آموزان به درس و شاید ترک تحصیل آنها به دو بهانه روبرو هستیم.

حسینی ادامه داد: یکی دلیل شاید ناشی از فعالیت بی رویه دانش آموزان در فضای مجازی که چند سال توسط شرایط کرونا ایجاد شد و دانش آموزان از لحاظ سنی از لحاظ اجتماعی و روحیات آسیب پذیر تر شدند که خوشبختانه با تدابیر و کارکرد آموزش پرورش و معلمین و برگزاری جلسات و دورها برای بچه ها و خانواده در این حوزه کمک کننده بود.

وی بیان کرد: مشکل دوم به جامعه و شرایط اقتصادی و معیشتی بر میگردد که با نگاه به افراد تحصیل کرده ای که در ردهای بالاتر دارای معضلات بیکاری و وضعیت شغلی نامناسب و این باعث کاهش انگیزه تحصیل شده است.

وی در پایان ضمن توصیه به به جوانان و علاقمندان به معلمی گفت: توصیه می کنم با وجود تمامی مشکلات چه در عرصه اقتصادی و چه در عرصه تربیتی با عشق وارد حوزه کاری شوید. چراکه با عشق علاقه ای که در این حرفه داریم شروع به تربیت نخبگان و دانش آموزان با استعدادی خواهیم کرد که روزی در آینده نزدیک در جامعه تبدیل به بزرگانی خواهند شد که مایع افتخار و پیشرفت جامعه خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان فرهنگیان مشکلات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان