فرماندار رفسنجان:

اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین آباد نوق رفسنجان ضروری است

  • شناسه خبر: 204162
اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین آباد نوق رفسنجان ضروری است

فرماندار رفسنجان با اشاره به سیل اخیر که شامگاه نهم اردیبهشت در منطقه نوق رخ داد و موجب بروز خساراتی به روستای حسین آباد شد گفت: نیاز است طرح آبخیزداری در بالادست این روستا اجرا شود تا بتواند در سیل های احتمالی آینده مهار و کنترل را در بر داشته باشد و از خسارت های هنگفت به این روستا جلوگیری کند.

خانه » اجتماعی » اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین آباد نوق رفسنجان ضروری است

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در بازدیدی که از منطقه سیل زده حسین آباد نوق رفسنجان داشت اظهار کرد: سیل اخیر در شامگاه نهم اردیبهشت امسال بر اثر شدت بارندگی ها و طغیان رودخانه موجب بروز خسارت به زیرساخت ها و تعدادی منازل روستایی در حسین آباد از توابع نوق شهرستان شد.

او افزود: در این روستا متأسفانه با تخریب بندخاکی سیلاب به ۵ خانه ورود کرد و آبگرفتگی در این خانه ها موجب تخلیه این منازل شد.

رضایی ادامه داد: با حضور تیم کارشناسی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار بر این شد تا با تسهیلات این نهاد و کمک بلاعوض خانه های جدید مقاوم سازی شوند.

او تصریح کرد: در این سیل متأسفانه سیلاب به ۱۵۰ هکتار از اراضی پسته این منطقه هم خسارت وارد کرد و گل و لای ورودی به این باغات نفس درختان را گرفته که باید کشاورزان هر چه سریعتر این گل و لای ها را از باغ ها بیرون ببرند تا درختان خشکیده نشوند.

او خاطرنشان کرد: در بازدیدی که انجام شد متوجه شدیم که باید طرحی اساسی آبخیزداری در بالا دست روستا ایجاد شود تا چنانچه سیل های احتمالی آینده بروز کرد بتواند سیلاب را مهار و کنترل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان