فرماندار رفسنجان مطرح کرد؛

آمار نگران کننده تلفات موتورسواران در سوانح رانندگی رفسنجان

  • شناسه خبر: 203889
آمار نگران کننده تلفات موتورسواران در سوانح رانندگی رفسنجان

فرماندار رفسنجان از آمار بالای تلفات موتورسواران در سوانح رانندگی اظهار نگرانی کرد و گفت: موتورسواران افزون بر ۹۵ درصد کشته شدگان حوادث درون شهری را شامل می شوند.

خانه » آخرین اخبار » آمار نگران کننده تلفات موتورسواران در سوانح رانندگی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در جلسه شورای ترافیک که با حضور علی آرمان معاون عمرانی فرمانداری و برخی مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بیان کرد: بر اساس آمارهای مرکز اورژنس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۴۸ درصد از حوادث ترافیکی درون شهری موتور سواران سهم دارند.
وی تصریح کرد: کاهش تلفات درون شهری( موتورسیکلت ) باید در اولویت دستگاه های مربوطه باشد.
او همچنین تاکید داشت: باید در بازار و مکان های شلوغ بحث امنیتی کنترل شود.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: نصب دوربین های چند منظوره، خط کشی خیابان ها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و دیگر موارد می تواند در کاهش تلفات درون شهری موثر باشد.
وی افزود: یکی از محورهای خطرآفرین، جاده راویز و نوق است که باید شانه های خاکی در این مسیر تعریض شود؛ خانواده ها نیز باید بیش از پیش نوجوانان خود را مراقبت کنند تا از حوادث و آسیب های ترافیکی در امان باشند.
رضایی گفت: یکی از عوامل ایجاد حوادث ترافیکی در محور نوق وجود دو نقطه حادثه خیز در این محور است که به هنگام وزش تند باد ماسه بادی به داخل محور جاده ای ریزش می کند که نیاز است با اطلاع رسانی ها، کسانی که برای مصارف ساخت و ساز به ماسه نیاز دارند از این قسمت ماسه تأمین کنند.

محمدرضا حسینی زینلی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این جلسه عنوان کرد: موتورسواران ۶۵ درصد ازحوادث ترافیکی درون شهر رفسنجان با شدت بالا و احتمال مرگ و میر ۷۴ درصد را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: امروزه شاخص اصلی ارزیابی ارائه خدمات درمانی به مصدومان در دنیا صرفا آمار تلفات نیست، بلکه شرایطی است که مصدوم در صحنه و بیمارستان از خود بروز می دهد و بوسیله شاخص هایی اندازه گیری می شود که تعیین کننده پیش آگهی مصدومان می باشد.
حسینی زینلی بیان کرد: یکی از این شاخص ها GAP می باشد و با توجه به سطح هوشیاری، سن و فشار خون سیستولیک محاسبه شده و در تعیین پیش آگهی مصدوم به کار می‌رود؛ بر اساس شاخص GAP در سال ۱۴۰۱ در ۶۰درصد از مصدومان که در بیمارستان جان باخته اند شدت آسیب در صحنه حادثه شدید بوده و احتمال مرگ ومیر آنها ۷۴ درصد بوده است.
وی سن ۹۰ درصد از عابرین پیاده که جان خود را از دست داده اند بالای ۷۰ سال عنوان و خاطرنشان کرد: افراد سالمند جهت عبور از معابر از محل های ایمن و دارای خط کشی استفاده نمایند و رانندگان نیز در زمان عبور عابرین بویژه افراد سالمند از عرض معابر رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند. دکتر زینلی در پایان اعلام نمود: در طرح سلامت نوروزی امسال ۳ مورد فوتی در اثر حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری شهرستان رفسنجان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته یک مورد کاهش تلفات را ثبت کرده است.

فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در رفسنجان ترویج شود

علی آرمان معاون عمرانی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی باید در رفسنجان ترویج شود تا میزان شدت حوادث رو به کاهشی برود.
وی افزود: از آنجایی که بیش از ۸۰ درصد تلفات درون شهری در حوادث ترافیکی متوجه موتورسواران است لذا برنامه فرهنگی توسط شهرداری اجرا شود.
این مقام مسئول افزود: بر اساس آن تابلوها و بنرها در سطح شهر پیام های موثر و مفید در این حوزه نصب کنند تا موتورسواران نهایت دقت را در رانندگی داشته باشند.
آرمان ادامه داد: افزایش دوربین های سطح شهر می تواند در کاهش مخاطرات موتورسواران کمک کننده باشد و البته در این زمینه باید با متخلفان توسط پلیس برخورد جدی شود تا الگوی دیگر موتورسواران باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان فرمانداری موتور سواران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان