معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان از متوسط کشور بالاتر است

  • شناسه خبر: 203208
دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان از متوسط کشور بالاتر است

علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و عضو دائمی شورای معاونین وزارت عتف با هیات همراه دوشنبه ۱۵ اسفندماه از بخش های مختلف دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بازدید کرد.

خانه » اسلاید شو » دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان از متوسط کشور بالاتر است

به گزارش خانه خشتی؛ علی باقر طاهری نیا بعد از ادای احترام به قبور شهدای گمنام و شهید تحویلیان در دانشگاه با هیأت رئیسه دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از شنیدن نظرها و پیشنهادهای معاونین دانشگاه اظهار داشت: در بازدیدی که از این دانشگاه داشتم با دستاوردهای شما در زمینه های مختلف آشنا شدم.

وی افزود: به گفته وزیر علوم بعضی از دانشگاه های شهرستانی در زمینه هایی از دانشگاه های معروف در تهران هم جلوتر هستند که نام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان را نیز در این زمینه آورده است و امروز بنده این موضوع را از نزدیک مشاهده کردم و این به دلیل آن است که بستر برای خلاقیت و نوآوری در دانشگاه های شهرستانی فراهم است.

طاهری نیا با اشاره به اینکه هر دانشگاه باید ظرفیت ها و قابلیت های خود را بشناسد، مثلاً دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در استانی که به بهشت معادن معروف است قرار دارد و باید بیشتر تمرکزش روی بخش معدن و ظرفیت های دیگر مانند پسته باشد خاطر نشان کرد: شما این کار را خوب انجام دادید و در این دانشگاه بهتر است روی ظرفیت های دانشگاه خودتان، مانند هیأت علمی های با انگیزه ای که در فکر رفع نیازهای استان هستند، از جمله آن استادی که نهال های مقاوم پسته را تولید کرده است تمرکز کنید.

وی متذکر شد: طبق قانون جهش تولید دانش بنیان، کارخانه های صنعتی به همان اندازه که با دانشگاه ها همکاری های پژوهشی داشته باشند، از مالیات معاف خواهند شد و این فرصتی هست که باید دانشگاه ها غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که دانشگاه ها باید مورد نظر قرار دهند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند، اشتغال فارغ التحصیلان آن دانشگاه است که دانشگاه ولی عصر (عج) در این زمینه از متوسط کشور بالاتر است و این نشان از همت شما در این زمینه است.

طاهری نیا تصریح کرد: دانشگاه ها باید رشته هایی که بیشترین اشتغال فارغ‌التحصیلان را داشته اند تقویت کنند و برای اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته هایی مانند علوم پایه که سنگ بنای علوم هستند نیز برنامه اشتغال زایی داشته باشند و آموزش مهارت‌های جنبی تحصیل می تواند در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان