امام جمعه رفسنجان:

در جابجایی و انتصابات حرمت فرد حفظ شود/ رسانه ها به حواشی دامن نزنند

  • شناسه خبر: 203143
در جابجایی و انتصابات حرمت فرد حفظ شود/ رسانه ها به حواشی دامن نزنند

امام جمعه رفسنجان گفت: مسئول باید به دنبال به دوش کشیدن بار مردم باشد نه اینکه بیایید بار خودش را ببندد، در جابجایی افراد حرمت و شخصیت فرد باید حفظ شود.

خانه » آخرین اخبار » در جابجایی و انتصابات حرمت فرد حفظ شود/ رسانه ها به حواشی دامن نزنند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به هشتم اسفند ماه روز تربیت اسلامی، اظهار کرد: امام راحل در فرمایشاتشان به تربیت انسانی و اسلامی تاکید دارند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: بهترین میراث گرانبهایی که از انسان باقی می ماند فرزند صالح است.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بیان کرد: غفلت از جوانان و نیازهای آنها پیامدهای جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت. خدواند در قرآن  حماسی ترین، ماندگارترین و باشکوه ترین جریان ها را به جوانان نسبت می دهد.

عسکری  با تاکید بر نقش جوانان در جریان های تاثیرگذار و تاریخ ساز، گفت: در طول تاریخ تمامی جریان تاثیرگذار به جوانان ختم می شود. وقتی حضرت ابراهیم (ع) بت ها را شکست داد با وجود صفات الهی، خداوند از ایشان به عنوان جوان یاد می کند.

وی افزود: باید به مشکلات جوانان  رسیدگی و طبق آموزه های قرآنی عمل کنیم به فکر ازدواج آسان، موفق و پایدار آنها باشیم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با اشاره حوادث سیاسی و اجرایی در شهر، گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در خطبه ۳۴ یکی از حقوق مشترک بین امت و امام را نصیحت و خیرخواهی عنوان می کند.

وی بیان کرد: صحبت هایم از باب نصح است و مربوط به جریان خاصی نیست؛ جابجایی مدیران و مسئولین امری پذیرفته شده و جاری در سراسر دنیا و کشور است. این کار طبیعی است و هم چنین جابجایی و انتخاب همکاران در حوزه کاری و مسئولیتی خود حق مسلم هر مدیری است.

عسکری خاطرنشان کرد: در انتخاب همکاران شایسته سالاری باید مد نظر گرفته شود، امیرالمونین در نهج البلاغه ۱۳ اصل را در شایسته سالاری مطرح می کند.

وی تصریح کرد: مسئول باید به دنبال به دوش کشیدن بار مردم باشد نه اینکه بیایید بار خودش را ببندد، در انتخابات این موضوعات باید معیار باشد، در جایجایی افراد حرمت و شخصیت فرد باید نگه داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه حرمت مومن از خانه کعبه بالاتر است، گفت: آیا به این مسائل توجه می شود؟ برخی با هر وسیله ای که در اختیار دارند توهین و جسارت می کنند و ادعای مسلمانی نیز می کنند!.

وی با بیان اینکه جابجایی حق و رعایت حرمت جایز است، ابراز کرد: امیرالمومنین در نهج البلاغه به کیفر و مجازات مسئولی که باعث فساد در جامعه شده، تاکید دارند و می فرمایند مسئولی که فساد انجام میدهد باید مجازات شود.

وی با اشاره به اینکه مشورت در کارها بسیار خوب است و مسئولین در انتصابات با همدیگر مشورت نمایند، گفت: مشورت خوب پسندیده است اما تصمیم نهایی با خود مستشیر است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی که پیش رو داریم، مسئولین به جای پرداختن به امور حاشیه ای هم افزایی کنند و مشکلات مردم را حل نمایند.

وی افزود: از اصحاب رسانه تقاضا می کنیم طبق قرآن سد باشند، برخی رسانه ها به امور حاشیه ای دامن می زنند. باید بر اساس ظرفیت مردم و جامعه خبر منتشر کنیم، امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد.

عسکری با اشاره به جشن نیکوکاری بیان کرد: مردم هر چه در توان دارد به نیازمندان کمک کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان