سرپرست معاونت بهداشتی رفسنجان؛

واکسیناسیون عمومی؛ بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک

  • شناسه خبر: 203060
واکسیناسیون عمومی؛ بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک

سرپرست معاونت بهداشتی شهرستان گفت: سرخک بسیار مسری و با قدرت انتشار زیاد است،خانواده هایی که فرزند زیر ۵ سال دارند هر چه سریع تر برای بررسی و تکمیل واکسیناسیون کودک خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

خانه » رفسنجان » واکسیناسیون عمومی؛ بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر عباس اسماعیلی سرپرست معاونت بهداشتی رفسنجان امروزدر جمع خبرنگاران، اذعان کرد: سرخک بیماری ویروسی حاد و بثوری، بسیار مسری و با قدرت انتشار زیاد است. این بیماری به راحتی در مناطقی که نوزادان و کودکان تجمع دارند از جمله مهدکودک‌ها و مدارس منتشر می‌شود.

وی توضیح داد: انتقال بیماری به صورت اولیه از فرد به فرد، از طریق قطرات تنفسی (عطسه و سرفه) و یا به وسیله تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد بیمار صورت می‌پذیرد .

دکتر عباس اسماعیلی بیان کرد: ابتدا مرحله مقدماتی با تب، سرفه، آبریزش بینی، التهاب ملتحمه چشم، بی‌اشتهایی و کوفتگی بدن که بسیار شبیه سرماخوردگی‌های ویروسی است شروع می‌شود. پس از ۲ تا ۴ روز، بثورات جلدی (دانه های پوستی) از صورت شروع شده، سپس تمامی بدن ، کف دست‌ها و پاها را درگیر می‌کند و پس از ۳ تا ۵ روز بثورات از بالا به پایین مانند شروع آن، حذف می‌شود.

وی ادامه داد: دوره سرایت این بیماری ۲ الی ۴ روز قبل از شروع بثورات تا ۴ الی ۹ روز پس از آن است.

اسماعیلی تاکید کرد: موارد بیماری در طی دروه سرایت، ملزم به استراحت در منزل بوده و در صورت نیاز به خروج از منزل، از ماسک تنفسی استفاده شود. همچنین دست‌ها و استفاده از دستمال یکبار مصرف در حین سرفه یا عطسه و همچنین دفع صحیح آن باید رعایت شود.

وی گفت: در طی این مدت بیماران نباید با افراد حساس (نوزادان، مادران باردار، افراد با ضعف سیستم ایمنی و افراد غیر واکسینه) در تماس باشند.
سرپرست معاونت بهداشتی تاکید کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک، اقدام به واکسیناسیون عمومی است. واکسیناسیون سرخک در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی در قالب واکسنی همراه با سرخجه و اوریون (MMR )انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: شهروندان عزیز در صورت هر گونه سوال می توانید با شماره ستاد پیگیری بیماریها ۳۴۲۶۳۳۰۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان