با حواشی نقش گردشگری را کم رنگ نکنیم

  • شناسه خبر: 202953
با حواشی نقش گردشگری را کم رنگ نکنیم

معاون هنری شهرداری رفسنجان با ابراز امیدواری از این‌که حواشی ایجاد شده در حوزه گردشگری رفسنجان کم‌رنگ شود، به نقش شهرداری به عنوان حمایت‌کننده در این حوزه  تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » با حواشی نقش گردشگری را کم رنگ نکنیم

به گزارش خانه خشتی، سید محسن سجادی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه تا جمعه ۲۱ بهمن‌ماه امسال، اظهار کرد: شهرداری رفسنجان در دوره جدید که معاونت هنری را راه‌اندازی کرد مجموعه‌هایی به بخش‌های فرهنگی و هنری شهری اضافه کرده که یکی از آن‌ها فرهنگسرای گردشگری بود. این مجموعه بنا به مأموریتی که یافته، قرار است در حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فعالیت کند.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان رفسنجان کمتر به حوزه گردشگری پرداخته شده است، یادآور شد: در یک‌سال اخیر مجموعه فرهنگسرای گردشگری و صنایع دستی نیز تلاش زیادی کرد که خروجی و بازدهی مناسبی داشته باشد. نخستین حرکتی که انجام شد شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با یک سوم هزینه درخواستی در سال گذشته بود که خیلی بازتاب خوبی داشت، برای شهرستانی که به نوعی زیاد در حوزه گردشگری بجز میراث فرهنگی ورود نکرده بود.
وی بیان کرد: در نمایشگاه سال گذشته علاوه بر حضور اتوبوس گردشگری، سعی کردیم رفسنجان را به مجموعه لیدرها، آژانس‌ها معرفی و از آن‌ها برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری رفسنجان دعوت کنیم. بر همین مبنا، در پایان سال گذشته ۸۰ کمپر به رفسنجان آمدند، همچنین پارک ورودی شهر روبروی دانشگاه پیام نور را به پارک کمپرها اختصاص دادیم و برای راه‌اندازی آن اقدام کردیم.
معاون شهردار رفسنجان با انتقاد از ادره کل میراث فرهنگی استان کرمان، افزود: از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوال داریم که چرا بخشی از زمین این پارک را که در آن نمازخانه و سرویس بهداشتی در سالهای گذشته احداث کردند و قرار بود تحویل شهرداری دهند تا ما این مجموعه را تکمیل کنیم بعد از یک سال هنوز تحویل ندادند.
سجادی در همین زمینه گفت: برای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال نیز طراحی کردیم که به شکل خوبی برای رفسنجان و انار غرفه‌بندی شود، طرح آن نیز در جلسه ای با حضور فرمانداران و روسای میراث فرهنگی دو شهرستان ارائه کردیم، اما یکسری اتفاقات افتاد و دوستان کج‌خلقی کردند لذا تصمیم گرفتیم اصلا امسال شرکت نکنیم که با تقاضای استانداری کرمان و تأکید شهردار محترم، با ظرفیت صددرصدی شهرداری رفسنجان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال شرکت کرد.
وی عنوان کرد: با این‌که به بسیاری از افراد دیگر نیز پیشنهاد داده بودند اما کسی حضور پیدا نکرد. نمایشگاه امسال با همه حاشیه هایی که داشت اما شهرداری صدردرصد پای کار ایستاد و هزینه غرفه سازی در ابعاد ۱۰۰ مترمربع، اجاره آن محل، پوستر و تبلیغات، پک‌های هدیه و … را تقبل کرد. با این حال به ما گفتند هزینه رفت و برگشت فعالان و علاقمندان گردشگری به نمایشگاه را هم بدهید در صورتی که ما فضا را فراهم کردیم تا علاقه مندان و کارشناسان و مدرک دارن این خوزه از فضا استفاده کنند، ولی متاسفانه دوستان منتقد همیشه در لایه های انتقاد خود را پنهان میکنند و در زمان مار اثری از انها نیست‌.
معاون هنری شهرداری رفسنجان با ابراز امیدواری از این‌که حواشی ایجاد شده در حوزه گردشگری رفسنجان کم‌رنگ شود، به نقش شهرداری به عنوان حمایت‌کننده اشاره و تصریح کرد: شهرداری در این حوزه فقط حمایت‌کننده و کمک‌کننده است چرا که معتقدیم اگر چراغ گردشگری در شهر روشن باشد رونق اقتصادی به بخش های مختلف شهرستان می آید.
سجادی در همین زمینه اضافه کرد: سال گذشته حضور ۸٠ کمپر در رفسنجان سبب شد نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از شهر خرید داشته باشند در یک مورد فقط از مجموعه ای اجیل و پسته فروشی طی ۲ساعت ۲۲ میلیون خرید کردند، این گردش مالی خوشایند است و امیدواریم دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی در حوره گردشگری شهرستان رقم بخورد تا برگ زرینی در حوزه میراث فرهنگی شهرستان ثبت شود.
معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به اجرای ۳٠ برنامه رفسنجان گردى، برگزاری برنامه های عصرانه گردشگری و نمایشگاه شیرینی در محله ماهونک و برگزارى کارگاه ها و سمینار، گفت: بازدید روابط عمومى ادارات از واحدهای صنایع دستی، نمایشگاه چهار روزه پته کهن، کلنگ زنى بوستان گردشگرى و صنایع دستى، بازدید دکتر عبدی پور از جاذبه های شهر و ارائه طرح، بازدید گردشگران خارجی از موزه ریاست جمهوری و خانه حاج آقا علی و ساخت کلیپ های گنجینه میراث (معرفی افراد و مفاخر حوزه گردشگری و صنایع دستی)، بازسازی دیوار آگاه، پیشنهاد و پیگیری صدور مجوز گذر غذا و پیشنهاد و جلب موافقت شهردار مبنی بر تغییر کاربری رایگان اماکنی که قصد فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارند از دیگر فعالیت های شهرداری در حوزه گردشگری است.

برچسب ها:
رفسنجان شهرداری رفسنجان؛ گردشگری نمایشگاه بین المللی گردشگری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان