امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ملت ایران در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند

  • شناسه خبر: 202473
ملت ایران در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند

امام جمعه رفسنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر سه رکن رهبری، اهداف انقلاب و البته نقش اساسی و مهم مردم ِ همیشه در صحنه ماندگار شد.

خانه » سیاسی » ملت ایران در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند

حجت الاسلام اصغر عسکری در گفت‌وگو با خانه‌خشتی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر انقلاب ماندگار را نیازمند سه رکن اساسی دانست و افزود: هر یک از این ارکان اگر نباشد آن انقلاب به وجود نمی آید یا ماندگار نمی شود.

اغتشاشات اخیر با لیدرهای مخفی رهبری می شد

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه نخستین رکن در ایجاد یک انقلاب؛ رهبری نظام و امام ِ نظام است؛ که انقلاب را فرماندهی می کند و مردم را به انقلاب فرامی خواند بیان کرد: امام از همان اول به طور آشکارا و رسمی و با صراحت رسیدن به انقلاب اسلامی را آغاز و فرماندهی کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر رسید و پیروز شد.

وی اظهار کرد: سپس برای مسایل عمده نظام مقدس جمهوری اسلامی نظردهی داشتند و مردم را راهنمایی می کردند.

وی ادامه داد: اما در اتفاقات و اغتشاشات اخیر می دیدیم که لیدرها و رهبران این اتفاقات در نقاط مختلف کشور به صورت مخفی فراخوان می دادند و خود حضور نداشتند و از مخفیگاه خود مردم را به آمدن و اعتراضات در خیابان ها رهبری می کردند، این لیدرها که دست نشانده دشمنان انقلاب اسلامی ایران بودند قصد برهم زدن نظم و امنیت موجود در کشور را داشتند که خوشبختانه ناکام ماندند.

دومین رمز ماندگاری انقلاب در اهداف ارزشمند است نه جریان باطل

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: دومین رکن و رمز ماندگاری یک انقلاب اهداف آن انقلاب است که البته باید ارزشمند و به حق باشند زیرا جریان های باطل مانند کف روی آب می مانند که از بین می روند.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم هم خداوند به صراحت فرموده است که جریان های باطل از بین می رود لذا اهداف یک حرکت و جریانی اگر به حق و صحیح باشد ماندگار است و از بین نمی رود و انقلاب اسلامی نیز حرکتی سزاوار و شایسته و به حق بود که ماندگار شد.

مردم رکن اساسی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه رکن سوم ماندگاری و پیروزی یک انقلاب مردم آن انقلاب هستند بیان کرد: همانطور که رهبری، قاعده این مثلث است مردم نیز رکن این انقلاب اسلامی هستند که مردم اگر انقلاب را همراهی نکنند این انقلاب ماندگار نمی شود.

وی افزود: ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه دشمنان قسم خورده این انقلاب، کمر همت برای براندازی انقلاب اسلامی ایران بستند و با هم پیمانانشان توطئه های مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می چینند و اجرا می کنند اما می بینیم که این مردم هستند که تا پای جان شان می ایستند و از انقلاب اسلامی دفاع می کنند و خون های زیادی در طول این ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی به پای این درخت تنومند انقلاب اسلامی ریخته شده و مردم همچنان با انقلاب اسلامی وفاداری می کنند و نمی گذارند دشمن برای تملک ایران اسلامی حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرند.

حجت الاسلام عسکری گفت: حضرت علی ابن ابیطالب(ع) چند سال خانه نشین شد و خلافت نکرد چون مردم او را همراهی نکردند؛ همچنین پیامبر گرامی اسلام هم ۱۳ سال در مکه زادگاه خودش بود اما نتوانست کاری کند و اهداف مقدس را به مردم نشان دهد زیرا مردم به او نپیوستند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که به مدینه هجرت کرد آنجا حکومت کرد و مردم مدینه او را همراهی کردند تا پیامبر اسلام توانست اهداف متعالی اسلام را توسعه و گسترش دهد.

من به پشتیبانی ملت دولت تعیین می کنم

امام جمعه رفسنجان در ادامه با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مردم در ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: امام که در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۴ تبعید شد و در بهمن ۱۳۵۷ به ایران آمد در سخنرانی عمومی نخست خود گفت: من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم لذا نقش مردم در ایجاد و ماندگاری انقلاب اسلامی پر رنگ و مهم و اساسی است که نباید از این نقش غافل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان انقلاب اسلامی ماندگار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان