برنامه شهرداری رفسنجان برای هدایت و مهار آب‌های سطحی

  • شناسه خبر: 202108
برنامه شهرداری رفسنجان برای هدایت و مهار آب‌های سطحی

شهردار رفسنجان برنامه های شهرداری برای هدایت و مهار آب های سطحی را تشریح کرد.

خانه » اجتماعی » برنامه شهرداری رفسنجان برای هدایت و مهار آب‌های سطحی

به‌گزارش خانه خشتی، مجید کهنوجی درباره اقدامات شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر، اظهار کرد: خدا را شاکریم که رحمت الهی نازل شده، شهر رفسنجان از محلاتی که قبلا به شهر متصل نبودند و روستاهایی که به هم پیوستگی داشتند، شهر را از سالیان پیش به اینجا رسانده، در هر روستا به روش‌هایی آب‌های سطحی را هدایت می‌کردند که معمولاً این آب‌ها به سمت باغات کشاورزی هدایت می‌شده‌اند. با گسترش شهر، باغات تبدیل به منزل مسکونی و ناخودآگاه شهر دچار آبگرفتگی شده و این مشکلات را ایجاد کرده است.

وی از اخذ مشاور برای مهار و هدایت آب‌های سطحی پس از سیل اخیر خبر داد و با بیان اینکه مشکلات کنونی آبگرفتگی معابر مربوط‌به این‌است که شهرداری در ۵۰‌سال گذشته طرحی برای هدایت و مهار آب‌های سطحی نداشته است، افزود: این اقدام جزء برنامه‌های درازمدت شهرداری برای مهار آب‌های سطحی است، مشاور برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد و طبق آن شهرداری اقدام می‌کند.

شهردار رفسنجان به اقدامات صورت‌گرفته قبل از بارندگی اشاره و عنوان کرد: لایروبی تمام جوی‌ها انجام شده، گره‌ها را شناسایی کردیم و چند گره را قبل از بارندگی رفع کردیم از جمله خیابان هجرت به بعثت ساحلی که موثر بود، در محله الله‌آباد خیابان مصلی مشکل داشتیم که گره آن چند‌روز پیش باز شد، در میدان علی ابن ابیطالب(ع) که مشکلات زیادی داریم طرح داریم که پس از بارندگی و اتمام عملیات بهسازی میدان، شیب آن معکوس شده و از طریق کانال، آب به داخل رودخانه هدایت شود و گره این میدان که یکی از نقاط اصلی و پرتردد شهر به‌شمار می‌رود، باز می‌شود.

کهنوجی ادامه داد: در حال حاضر میدان ابراهیم و خیابان انقلاب که بهسازی شده به‌هیچ عنوان آب نیست که این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های جدید شهرداری اساسی است اما به‌هر حال اجرای آن‌ها در نقاط مهم که تردد در آن‌ها بیشتر است، با‌ توجه به محدودیت‌های شهرداری و گره‌های ترافیکی، زمان‌بر خواهد بود.

شهردار رفسنجان با بیان این‌که تمام پرسنل معاونت خدمات شهری، سد معبر، آتش‌نشانی و سازمان عمران برای رفع آبگرفتگی معابر در سطح شهر هستند، خاطرنشان کرد: اگر‌چه گستردگی شهر زیاد است اما نیروهای شهرداری پا‌ی‌کار و در میدان حضور دارند و مشغول هستند تا مشکلات شهروندان را در این خصوص به‌حداقل برسانند.

کهنوجی با یادآوری این‌موضوع که در حال حاضر در ۱۲۷ نقطه شهر کار عمرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: در شهرداری رفسنجان هیچ‌کاری برای رفع آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی تاکنون نقشه‌راه نداشته است اما الان قدم‌به‌قدم این مسئله جلو می‌رود. مردم صبوری کنند و گره‌ها را به شهرداری اعلام کنند تا به مروز زمان گره‌ها را به‌صورت اساسی رفع کنیم تا سال‌های آینده شاهد این‌گونه آبگرفتگی در شهر نباشیم.

روح الله بادپروا

انتهای پیام/

برچسب ها:
آبگرفتگی رفسنجان شهردار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    خداقوت به کارکنان و کارگران خدوم و تلاشگر شهرداری و شهردار جوان،جهادی و پرتلاش مهندسی کهنوجی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان