تمجید تامل برانگیز گاردین از حسن روحانی

  • شناسه خبر: 20176
تمجید تامل برانگیز گاردین از حسن روحانی

روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله‌ای به بررسی وضع نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری پرداخته است از فعالیت‌های هسته‌ای حسن روحانی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ پرده برداشت. به گزارش خانه خشتی، روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله‌ای به بررسی وضع نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری پرداخته است از فعالیت‌های هسته‌ای حسن روحانی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ […]

خانه » آخرین اخبار » تمجید تامل برانگیز گاردین از حسن روحانی

روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله‌ای به بررسی وضع نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری پرداخته است از فعالیت‌های هسته‌ای حسن روحانی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ پرده برداشت.

به گزارش خانه خشتی، روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله‌ای به بررسی وضع نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری پرداخته است از فعالیت‌های هسته‌ای حسن روحانی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ پرده برداشت.

گاردین در این مقاله همه نامزدهای ریاست‌جمهوری را بی‌برنامه خوانده است و ۵ نامزد اصولگرا را نزدیک به رهبری می‌‌داند و می‌‌آورد: «از این ۸ نامزد، ۵ نفر اصولگرا و نزدیک به رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای هستند.»

روزنامه انگلیسی گاردین در بند دیگر مقاله کوتاه خود از حسن روحانی به‌عنوان اصلاح‌طلب‌ترین نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری نام می‌‌برد و در اعترافی جالب، یادآور می‌‌شود وی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ تعلیق کرده است:«در میان ۳ نامزد باقی‌‌مانده فردی‌ که شاید تمایلات اصلاح‌طلبانه داشته باشد، حسن روحانی‌ است.

او مذاکره‌کننده ارشد ایران در سال‌های‌ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ بود که در آن زمان غنی‌‌سازی‌ اورانیوم را تعلیق کرد. در آن برهه، ایران بیش از همیشه، از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ به توافق هسته‌ای‌ نزدیک شد اما روحانی‌ در داخل شدیدا با انتقاد روبه‌رو شد و او را متهم به فداکردن منافع کشور کردند.» این مقاله گاردین در حالی به چاپ رسیده است که حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در یکی از برنامه‌های تبلیغی خود، تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در زمان مدیریتش را دروغی بیش ندانسته بود.

منبع: دانا

برچسب ها:
انتخابات92 تمجید تامل برانگیز گاردين از حسن روحاني حسن روحانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان