از پژوهشگران برتر رفسنجان تقدیر شد

  • شناسه خبر: 201712
از پژوهشگران برتر رفسنجان تقدیر شد

به مناسبت هفته پژوهش صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین از پژوهشگران برتر رفسنجان در سالن شهید پرتوی دانشگاه ولی‌عصر این‌ شهر تقدیر شد.

خانه » اسلاید شو » از پژوهشگران برتر رفسنجان تقدیر شد

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبر کریمی در آئین تجلیل از پژوهشگران اظهار کرد: هر دستاوردی که در سایه علم و دانش به دست می آید حاصل پژوهش و برنامه ریزی پژوهشگران و محققان در طی سالها است.

وی افزود: در زمینه ارتباط بین دانشگاه و صنعت هم این دانشگاه با صنایع استان از جمله صنعت مس و گل گهر سیرجان ارتباط برقرار و راه های علمی را در راستای رفع چالش های موجود در این صنایع در اختیار آن ها قرار داده شد؛ ضمن اینکه ارتباط دانشگاه ولیعصر رفسنجان با صنعت، امسال از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار است.

رنجبرکریمی ادامه داد: نتایج و ماحصل پژوهش های دانشگاه ولیعصر در قالب ۱۱ کتاب به تألیف درآمده و در اختیار سایر دانشگاه های کشور گذاشتیم تا بتوانند مشکلات و معضلات موجود در جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش ابتدای کار است و زمانی از نظر وجدان راحت باشیم که اثر ملموس علم در جامعه نمود پیدا کند تصریح کرد: با وجود مزیت ها و پتانسیل ها در رفسنجان و استان کرمان اعم از معادن ارزشمند، کشاورزی پسته، جاذبه های گردشگری و… اما به میزان خیلی کمی از حوزه دانش بنیان ها در این عرصه ها استفاده شده و ما ابتدای کار هستیم لذا تا رسیدن به اثربخشی لازم علم و دانش بر بستر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره فاصله زیادی وجود دارد.

رنجبرکریمی بیان کرد: برخی مسئولین باید نگاه سیاسی خود را از دانشگاه برگیرند و دانشگاه را رقیب خود ندانند زیرا دانشگاه آمده است تا از مسیر علم و فناوری مشکلات جامعه را حل کند و رسیدن به ثروت و تعالی را به بشر به ارمغان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه به دانشگاه از طرف جامعه و مسئولین وضعیت کمی را نشان می دهد، مسئولین در هر زمینه ای که مشکلات و معضلاتی دارند می توانند با مراجعه به دانشگاه از مسیر تحقیق و پژوهش راه حل مناسب را دریافت کنند.

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به وجود ۲۸۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه اظهار کرد: این اعضا در هر زمینه ای از جمله کشاورزی، صنعت، مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تخصص دارند و می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

وی گفت: دانشگاه لیعصر رفسنجان در شاخص نوآوری به جهش بسیار خوبی دست یافت به طوریکه در این خصوص سال قبل رتبه ۴۹ را در کشور داشتیم امسال این رتبه به ۳۵ افزایش یافته است.

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: پژوهش جایگاه والایی دارد و پژوهشگران اثر گذاران واقعی در رشد و توسعه یک کشور به شمار می روند.

حجت الاسلام حسین جلالی افزود: آنچه در حوزه کشاورزی، مدیریت، اقتصاد، صنعتف اجتماعی و… به استفاده مردم می رسد حاصل تلاش و دسترنج های پژوهشگران است.

وی ادامه داد: در سایه پژوهش است که پیشرفت در همه ابعاد از جمله گاز، انرژی، آب، برق، انرژی خورشیدی، صنعت، کشاورزی و… دیده می شود.

حجت الاسلام جلالی از مسئولین خواست تا از پژوهشگران حمایت کنند تا حالت عوامزدگی به پژوهشگران دست ندهد و بتوانند با حمایت مسئولین به نتایج ثمربخش برسند.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان هم در این آئین اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر در بحث همکاری بین المللی توانسته از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ ۲۷۶ مقاله بین المللی را به چاپ برساند.

مرتضی جعفرپور بیان کرد: همچنین این دانشگاه ۳۸۸ مقاله داخلی را در عرصه های مهندسی، صنعتی، کشاورزی، شیمی و فیزیک به چاپ رسانده است.

وی افزود: سه نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در لیست دانشمندان ۲ درصد جهان قرار دارند که در دنیا ۸ میلیون دانشمند وجود دارد که از این تعداد ۹۰ هزار در لیست ۲ درصد جهان قرار دارند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان به عنوان مرکز برتر در استان کرمان شناخته شده که در این مرکز ۵۷ شرکت فناور مستقر هستند و دستاوردهای علمی را برای حل مشکلات جامعه عرضه می کنند؛ در این واحدهای فناور ۳۳ درصد دستاوردهای در حوزه صنعتی، ۲۸ درصد حوزه کشاورزی، ۲۳ دصد در بخش فناوری اطلاعات و بقیه در سایر حوزه هاست.

وی گفت: در طرح دستار فناوری هم در استان کرمان ۲۶ دانشجو دستار فناور در شرکت ها به کار گرفته شدند که از این تعداد ۲۰ دانشجو از دانشگاه ولیعصر رفسنجان هستند.

 

در ادامه ضمن تجلیل از پژوهشگران برتر، نمایشگاه دستاوردها و نیازمندی‌های فناورانه و دانش بنیان شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان