نماینده مجلس مطرح کرد:

کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به راویز در دهه فجر/ لزوم توجه جدی به رونقِ بخش مسکن در رفسنجان

  • شناسه خبر: 201506
کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به راویز در دهه فجر/ لزوم توجه جدی به رونقِ بخش مسکن در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: پروژه گازرسانی به منطقه راویز در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

خانه » اسلاید شو » کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به راویز در دهه فجر/ لزوم توجه جدی به رونقِ بخش مسکن در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در جمع نمازگزاران در مصلی امام خامنه‌ای رفسنجان اظهار کرد: در مسائل و حوادثی که اخیرا در کشور اتفاق افتاد دست خیلی‌ها رو شد و با بصیرت ملت ایران نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.

«اعتراف آمریکایی‌ها به شکست در پروژه اغتشاشات در ایران»

وی با اشاره به شکست توطئه دشمنان در جریان این حوادث، از درخواست‌های عاجزانه آمریکا از جمهوری اسلامی مبنی بر عدم حمله به عربستان سخن به میان آورد و گفت: استکبار جهانی عمانی‌ها را واسطه قرار داده و پیغام‌هایی برای کشورمان می‌فرستد و در این پیغام‌ها به اشتباهات خود اذعان می‌کند و خواستار نادیده گرفتن این اشتباهات شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: آل سعود به‌شدت از جمهوری اسلامی ترسیده است. در حالی که نزدیک به ده سال شبکه اینترنشنال برای این دو ماه برنامه‌ریزی کرده بود و اولین قربانی این کار خاشقچی بود که اعلام کرد اینترنشنال برای سعودی‌هاست که برای اغتشاشات ایران برنامه‌ریزی کرده، که بلافاصله او را در سفارت ترکیه به قتل رساندند و دنیا و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند که جمهوری اسلامی درخت تنومندی‌ست که با نشستن چند پشه روی آن، آسیبی نخواهد دید.

«ملت ایران ۹ دی باشکوهی رقم خواهند زد»

حجت‌الاسلام جلالی، بیداری ملت ایران را یادآور شد و عنوان کرد: در بیش از چهل‌سال از پیروزی انقلاب اسلامی چنین سیزده آبان عظیم و باشکوهی نداشتیم چراکه مردم ما بیش از پیش بیدار شدند و البته ۹ دی تماشایی‌ترین حضور مردم را در تاریخ انقلاب خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه مسؤولان شهرستان رفسنجان ابراز کرد: در این ایام علیرغم التهاباتی که وجود داشت اما مسؤولان به کار مردم رسیدگی کردند.

«از رسیدگی به مشکلات خرده مالکی تا تصمیم‌گیری در خصوص مرمت قنوات آسیب‌دیده از سیل»

نماینده مجلس از حضور چندین کمیسیون در شهرستان‌های رفسنجان و انار یاد کرد و اضافه کرد: بعد از ۳۰ سال مشکلات چاه تلمبه‌ها توسط کمیسیون کشاورزی بررسی و تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شد. همچنین با حضور این کمیسیون مسائل مربوط به سیل‌زدگی، آب و خاک، اسناد زمین و…مطرح و بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد که ان‌شاءالله به‌زودی ثمرات آن را در شهرستان خواهیم دید.

وی اظهار داشت: ۳۶۶ رشته قنات در شهرستان رفسنجان داریم که ۲۶۰ رشته آن فعال است و سیل تقریبا همه قنات‌ها را تخریب کرده است و هر کیلومتر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شد.

«محور نوق تا کمال‌آباد آماده آسفالت است»

جلالی به بحث راه‌ها پرداخت و از آماده بودن محور نوق تا کمال‌آباد برای آسفالت خبر داد و همچنین اعلام کرد: محور خنامان تا دره‌در نیز آماده آسفالت است و پس از سال‌ها منطقه خنامان از بن‌بست خارج می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار دوبانده‌سازی جاده داوران، از زیرسازی و بهسازی جاده‌های شاهزده‌عباس و مغوئیه و همچنین محور رفسنجان_ شهربابک نیز یاد کرد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به گازرسانی به مناطق مختلف رفسنجان توضیح داد: حدود هشت‌ماه مطالعات منطقه راویز انجام شد و طرح به مناقصه گذاشته می‌شود و دهه فجر کلنگ گازرسانی منطقه راویز زده می‌شود و تقریبا در حوزه رفسنجان غیر از چندین روستا اطراف معدن سرچشمه، بقیه شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: شرکت پیمانکار تصفیه‌خانه آب رفسنجان نیز قول داده سیزده ماهه پروژه را تحویل دهد. همچنین آبرسانی به منطقه نوق توسط قرارگاه امام حسن(ع) توسط بسیج سازندگی سپاه در حال انجام است که با آب خلیج فارس که وارد شبکه می‌شود منطقه نوقات از آب سالم بهره‌مند خواهد شد.

«تقدیر نماینده مجلس از بصیرت کارکنان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان/حقوق اجتماعی رفسنجان از شرکت مس پرداخت شود»

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مدیریت خوب شرکت مس سرچشمه رفسنجان علیرغم بداخلاقی‌هایی که مدیران بالادستی شرکت مس با تغییر در مدیران و خروج منابع از بانک‌ها انجام دادند، تصریح کرد: مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و کارگران پرتلاش و کارمندان این شرکت اگرچه تحت فشار بودند اما کاری نکردند که دشمن سوءاستفاده کند و این بصیرت جای تقدیر دارد و امیدواریم مدیران تهران این معنا را بفهمند و بدانند اگر دود سرچشمه برای رفسنجانی‌هاست سود آن هم باید برای مناطقی که سال‌ها از ناحیه آلایندگی آسیب دیده‌اند، باشد.

«لزوم توجه ویژه به طرح مسکن ملی در رفسنجان»

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در  پایان سخنان خود گفت: ما در رفسنجان زیرساخت‌های لازم برای طرح مسکن ملی را داریم اما اقدامی در این حوزه صورت نگرفته که باید هرچه سریع‌تر در حوزه مسکن ورود کرده و شاهد رونق بخش مسکن در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان