از اصل یا تقلبی بودن طلا فقط با یک پیامک باخبر بشویم

  • شناسه خبر: 201098
از اصل یا تقلبی بودن طلا فقط با یک پیامک باخبر بشویم

رییس اداره استاندارد رفسنجان گفت: برای اطمینان از اعتبار کد شناسایی حک‌شده بر روی مصنوعات طلا لازم است حرف G به ‌معنای ( GOLD ) یا طلا که قبل‌از کد شناسایی قرار می‌گیرد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک شود تا از وضعیت کد شناسایی کارگاه آگاهی یابید

خانه » آخرین اخبار » از اصل یا تقلبی بودن طلا فقط با یک پیامک باخبر بشویم

حسین شریفی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی بیان کرد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد؛ سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی و انگ گذاری مصنوعات فلزات گران‌بها می‌باشد.

 

 

وی افزود: برای خرید مصنوعات طلا باید به نکاتی دقت کرد اینکه تمامی واحدهای تولیدی مصنوعات طلا شامل انگشتر، النگو، گردن‌بند و غیره موظف‌اند بر روی مصنوعات طلا علاوه‌بر حک عیار طلا کد شناسایی اختصاص‌یافته به کارگاه را که از ادارات‌کل استاندارد استانی دریافت نموده‌اند بر روی مصنوع خود حک نمایند.

شریفی عنوان کرد: همچنین کد شناسایی اختصاص‌یافته از یک حرف لاتین ( نشانه یک استان ) و یک رقم ( نشانه تقدم تکمیل مدارک پرونده در اداره‌کل استان مربوطه ) تشکیل شده‌است.

 

 

وی تصریح کرد: برای مثال Y12 به این معناست که Y واحد تولیدی در استان یزد و دوازدهمین واحد تولیدی یزد تکمیل‌کننده پرونده در اداره‌کل استاندارد یزد است.

 

 

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: عیار طلا چیزی است که یک مشتری طلا باید از ان مطلع باشد و به عنوان کمترین مقدار فلز طلای اندازه‌گیری شده نسبت‌به وزن کل آلیاژ است که به‌صورت قسمت در هزار یا قسمت در بیست و چهار بیان می‌شود.

 

 

وی افزود: برای مثال عیار ۷۵۰ به‌معنای ۷۵۰ قسمت از هزار قسمت مصنوع کل، از طلا ساخته‌شده است و یا عیار ۱۸ به‌معنای ۱۸ قسمت از بیست و چهار قسمت مصنوع کل، از طلا ساخته‌شده است.

 

 

شریفی اظهار کرد: برای اطمینان از اعتبار کد شناسایی حک‌شده بر روی مصنوعات طلا لازم است حرف G به‌معنای GOLD یا طلا قبل‌از کد شناسایی قرار می‌گیرد و به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک می‌شود برای مثال اگر کد شناسایی حک‌شده بر روی مصنوع طلا Y12 باشدبرای صحت سنجی اعتبار لازم است GY12 را به شماره‌ ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک شود و پس‌از ارسال پیامک پاسخی به‌صورت پیامک می‌آید که در عنوان کارگاه و وضعیت کد شناسایی کارگاه ذکر شده‌است که فقط مصنوع و با کد شناسایی در وضعیت معتبر قابل خرید فروش است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان