نجات جان دختر بچه ۶ ساله توسط کادر درمان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)

  • شناسه خبر: 200269
 نجات جان دختر بچه ۶ ساله توسط کادر درمان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)

بار دیگر دستان توانمند پزشکان و تلاش کادر درمان بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، جان دختر بچه ۶ ساله را نجات داد.

خانه » آخرین اخبار »  نجات جان دختر بچه ۶ ساله توسط کادر درمان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر فاطمه السادات طباطبایی متخصص کودکان و نوزادان و پزشک معالج این بیمار در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان گفت: دختر شش ساله ای را با علائم تب و تشنج به اورژانس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) می آورند. این دختربچه پس از انجام معاینات اولیه بستری می گردد که در مدت بستری دچار کاهش سطح هوشیاری و تداوم تشنج می شود و بلافاصله تحت درمان دارویی قرار می گیرد که متأسفانه بیمار به درمان های معمول پاسخگو نبوده و پس از «اینتوبه شدن»(متصل شدن بیمار به دستگاه کمک تنفسی و بیهوشی کامل و حمایت تنفسی)؛ وی تحت درمان های قوی تشنج قرار می گیرد.

عدم پذیرش بیمار توسط بیمارستان های مرکز استان

از سرگیری درمان در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان

دکتر طباطبایی درباره روند درمان این بیمار بیان کرد: در ادامه با توجه به مثبت شدن تست کووید و نداشتن شرایط مناسب، درخواست اعزام بیمار به مراکز مجهز را داشتیم که متأسفانه بیمارستان کرمان به دلیل نداشتن تخت خالی، اعزام بیمار منتفی شد. بنابراین درمان بیمار در این مرکز از سرگرفته شد و اقدامات درمانی به صورت تیمی شامل متخصص بیهوشی، متخصص اطفال، متخصص مغز واعصاب بزرگسال و متخصص عفونی ادامه یافت.

وی افزود: همچنین در ادامه روند درمان، با توجه به تب و افت هوشیاری و احتمال آنسفالیت( عفونت مغزی) مطرح شد که بلافاصله بیمار با آنتی بیتویک تحت درمان قرار گرفت که بیمار پس از ۵ روز و به دست آوردن هوشیاری از دستگاه ونتیلاتور جدا شد.
همچنین با توجه به ابتلای این دختر بچه به کرونا و
درگیری ریوی، درمان اختصاصی کووید شروع شد و مجددا به مدت ۵ روز تحت درمان کرونا قرار گرفت.
در حال حاضر بیمار پس از ۱۴ روز بستری در بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) با وضعیت کاملاً هوشیار و تشنج کنترل شده و علائم تنفسی بهبود یافته ناشی از کرونا سلامتی خود را به دست آورده و به لطف خدا و تلاش همه همکاران در این مرکز مانع آسیب های بیشتر و یا مرگ حتمی کودک شد.

وی در ادامه گفت:در اینجا از تمامی کادر درمانی که در فرایند درمان این دختربچه تلاش کردند از جمله دکتر سید حمید پاکزاد، دکتر علیرضا وکیلیان، دکتر فاطمه بهره مند و پرستاران مجرب PICU وتیم متخصصین بخش اطفال قدردانی می کنم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان