۱۰ موکب از رفسنجان عازم کربلای معلی شدند

  • شناسه خبر: 200249
۱۰ موکب از رفسنجان عازم کربلای معلی شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: ۱۰ موکب از این شهرستان برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در آستانه اربعین به کربلای معلی اعزام شدند و به همراه موکب ها ۱۳ طلبه هم اعزام شده تا نسبت به ایجاد تحول در راستای رشد فکری و معنوی زایران خدمت کنند. 

خانه » آخرین اخبار » ۱۰ موکب از رفسنجان عازم کربلای معلی شدند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید مرتضی نقیب پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شهرستان رفسنجان ۱۰ موکب وجود دارد که امسال نیز به مانند سال های قبل با کمک های مردمی راهی کشور عراق جهت پذیرایی از زایران امام حسین(ع) شدند.

وی افزود: این موکب ها شامل موکب های خاتم الانبیاء (ص)، بی بی شهربانو، امام علی(ع) و… هستند؛ موکب خاتم الانبیاء از سال ۹۵ فعالیت خود را در موسم اربعین در کربلا آغاز کرده و امسال ششمین سال است که عازم این منطقه معنوی می شود.

حجت الاسلام نقیب پور بیان کرد: این موکب روبروی خیمه گاه مستقر می‌شود و تجهیزات و امکانات لازم را با ۱۷ کامیون ارسال می کند و قرار است روزانه ۳۰ هزار پرس غذا، ۲۰ هزار قرص نان طبخ و بین زائران توزیع کند، در بحث اسکان هم با ظرفیت ۲ هزار تخت خدمات ارایه می دهد، ۴۰۰ میلیون تومان دارو برای درمان زائران تهیه و ارسال کرده است و دیگر خدمات را در عراق ارائه می کند.

وی ادامه داد: به همراه موکب ها در مجموع ۱۳ طلبه را اعزام می کنیم تا در کنار خدمات رسانی جسمی به زائران، با تبلیغ دین مبین اسلام فکر و معنویت زائران ارتقا یابد و زمینه تحول افراد فراهم شود.

شهر به ۸ منطقه فرهنگی تقسیم شد

وی در ادامه به فعالیت های ارزنده امام جماعت های محله های شهر اشاره کرد و گفت: شهر رفسنجان را به ۸ منطقه فرهنگی تقسیم کردیم تا به واسطه امام جماعت هر محله مشکلات و مسایل پیرامون مساجد هر محله شناسایی و رفع شود و نیز نقاط قوت آن ها هم شناسایی و توسعه و اشاعه داده شود.

حجت الاسلام نقیب پور بیان کرد: یکی از علّت هایی که شاهد حضور کمرنگ جوانان در مساجد هستیم فقدان آموزش های لازم برای امام جماعت ها و هیئت امناهای مساجد است که تصمیم داریم آموزش های لازم جهت جذب جوانان به این مجموعه ارائه شود.

وی گفت: در سیل اخیر ۶۰ طلبه در شهر و روستاها به رفع مشکلات اعم از شستن معابر، خروج آب از معابر و منازل سیلزدگان و دیگر خدمات می کردند.

۱۲ موسسه قرآنی در رفسنجان ثبت شده و مجوز دارند

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در ادامه به وجود تعداد زیادی موسسه های قرآنی اشاره کرد و با اشاره به اینکه این موسسات برای ثبت شدن مشکلاتی سر راه دارند گفت: تا کنون ۱۲ موسه قرآنی در این شهرستان به ثبت رسیده و از سازمان تبلیغات مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در راه ثبت این موسسات وجود دارد نداشتن مدرک قرآنی است عده ای موسسه هایی را راه اندازی می کنند و سال ها به فعالیت می پردازند که برای ثبت آن ها حتماً داشتن مدرک قرآنی الزامی است و به همین دلیل برخی از فعالیت منصرف می شوند.

حجت الاسلام نقیب پور ادامه داد: از طرفی یک سری موسسات قرآنی هستند که فعالیتی ندارند و با داشتن مجوز از نام آن موسسه استفاده می‌کنند لذا برنامه داریم تا این امر ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین موضوع شورای عالی قرآن در شهرستان ایجاد می‌شود تا نسبت به صدور مجوزها، لغو مجوزها، توزیع عادلانه بودجه و غیره مصوباتی داشته باشند و از طریق تبلیغات اسلامی اجرایی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ...

    به امید آزادی قدس شریف .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان