۷۰ درصد شتاب دهنده های استان کرمان در رفسنجان مستقر است/ سفر ریاست جمهوری برکات زیادی برای استان داشت

  • شناسه خبر: 200069
۷۰ درصد شتاب دهنده های استان کرمان در رفسنجان مستقر است/ سفر ریاست جمهوری برکات زیادی برای استان داشت

فرماندار رفسنجان: ۳۵درصد شرکت های داش بنیان و ۷۰درصد شتاب دهنده های استان کرمان در رفسنجان هستند.

خانه » رفسنجان » ۷۰ درصد شتاب دهنده های استان کرمان در رفسنجان مستقر است/ سفر ریاست جمهوری برکات زیادی برای استان داشت

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان از همراهی نیروهای جهادی، بسیج، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، هلال احمر و سایر سازمان هایی که با همدلی در بحران سیل یاری رسان بودند تشکر کرد و گفت: ستاد بازسازی تشکیل شده و تصمیم های خوبی خواهیم داشت.

 

فرماندار رفسنجان بیان کرد: موضوع اتباع به شدت پیگیری شد، قاتل در لحظات اولیه شناسایی و مراتب قضایی به سرعت طی می شود و به اشد مجازات خواهد رسید.

 

وی اذعان داشت: حذف ارز شجاعت دولت بود. یارانه واقعی به خود مردم می رسد، زیر ساخت های آن نیز در حال انجام است و تامین به موقع کالای اساسی و نهاده های دامی به خوبی صورت گرفت.

 

رضایی بیان کرد: با مدیریت برق گرمای طاقت فرسای تابستان را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

 

 

فرماندار رفسنجان ایراد کرد: سفر ریاست جمهوری به کرمان برکات زیادی داشت، برنامه های پروزه های عمرانی به دست رئیس جمهور رسید و در حوزه سلامت و ورزش مصوبات خوبی داشت.

 

وی افزود: مهار کرونا دیگر اقدام جدی دولت بود و واکسیناسیون با سرعت انجام شد.

 

رضایی در خصوص ساماندهی صادرات گندم و آرد گفت: ۳ میلیون تن گندم و آرد از کشور خارج می‌شد که ۶ میلیارد مترمکعب آب صرف می‌کرد.

 

فرماندار رفسنجان اذعان داشت: کوپن الکترونیک برای شش قلم از کالاهای اساسی از مهر اجرایی می شود.

 

وی بیان کرد: در شهرستان ۶ حلقه چاه آب شرب وارد مدار شده تا تنش های آبی کوچکی که داشته ایم رفع شود و تا سال های آینده تصفیه خانه ای که با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان با کمک مجمتع مس سرچشمه و آبفا هزینه می شود ؛ وارد مدار می شود و با تصفیه آب خلیج فارس مردم بتوانند آب با کیفیت و بدون آرسنیک مصرف کنند.

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به سفر وزیر علوم گفت: برای دانشگاه ولی عصر، تامین اجتماعی، شهرداری ها ،بخشداری ها، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد.

 

حسین رضایی افزود: نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان شهرستان درخواست احداث پارک علم و فناوری را داشتند. حدود ۳۵درصد شرکت های داش بنیان و ۷۰درصد شتاب دهنده های استان کرمان در رفسنجان هستند که زمینه بسیار خوبی برای اشتغال جوانان است .

 

وی در پایان اظهار کرد: سیل اخیر در ۸۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. اکنون مطالعات بالادستی شهرستان با کمک دانشگاه، مجتمع مس، اداره منابع طبیعی، اداره آبیاری در حال انجام است تا از بالادست ها بتوانیم آب را منحرف کنیم .

از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آبی که وارد شهرستان شد نتوانستیم برای تزریق به سفره های زیر زمینی استفاده کنیم .مطالعات انجام می شود تا آبخیزداری خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان