سکوت دنیا در برابر تلخی بی‌پایان میانمار

  • شناسه خبر: 20003
سکوت دنیا در برابر تلخی بی‌پایان میانمار

نیروهای امنیتی میانمار برای کنترل گروه های خشونت طلب بودایی که روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی به آتش زدن منازل مسلمانان در شهر لاشیو در شمال میانمار ادامه دادند، با مشکل مواجه هستند. به گزارش خانه خشتی، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد: دهها جوان و نوجوان بودایی سوار بر […]

خانه » آخرین اخبار » سکوت دنیا در برابر تلخی بی‌پایان میانمار
نیروهای امنیتی میانمار برای کنترل گروه های خشونت طلب بودایی که روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی به آتش زدن منازل مسلمانان در شهر لاشیو در شمال میانمار ادامه دادند، با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خانه خشتی، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد: دهها جوان و نوجوان بودایی سوار بر موتورسیکلت و پای پیاده به گشت زنی در شهر ۱۳۰ هزار نفری لاشیو ادامه می دهند و برخی از آنان سرودهای قومی می خوانند. این افراد روز سه شنبه یک مسجد و یک مدرسه دینی را در این شهر به آتش کشیدند.

سخنگوی تین سن رئیس جمهور میانمار در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد در این درگیری ها دست کم یک نفر کشته شد و چهار نفر زخمی شدند. پلیس نیز اعلام کرد برای متفرق کردن آشوبگران اقدام به تیراندازی هوایی کرده است.

خشونت در این شهر که در منطقه ای کوهستانی در هفتصد کیلومتری یانگون قرار دارد میزان خشم از مسلمانان را در بین اکثریت بودایی میانمار نشان می دهد.

ناآرامی های طایفه ای سال گذشته از ایالت راخین در غرب میانمار آغاز شد سپس به مرکز این کشور و مناطق نزدیک به یانگون سرایت کرد.

تا چهارشنبه شب فروشگاه ها و منازل مسلمانان در یکی از محله های لاشیو همچنان در حال سوختن بود و هیچ نشانه ای از حضور مسلمانان در این شهر دیده نمی شد. کیائو سوی وین ساکن بودایی یکی از محله های لاشیو که ترکیبی از مسلمانان و بودایی ها در آن زندگی می کنند گفت من نمی دانم مسلمانان کجا هستند، احتمالا همه آنها فرار کرده اند.

در ماه مارس ۴۴ نفر که اکثر آنها مسلمان بودند در خشونت های شهر مختیلا در مرکز میانمار کشته شدند. مسلمانان حدود پنج درصد جمعیت شصت میلیونی میانمار را تشکیل می دهند.

منبع:جهان

برچسب ها:
سکوت دنیا در برابر تلخی بی‌پایان میانمار میانمار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    خدا لعنتشون کنه این بودایی های پست واز خدا بی خبرو به حق علی !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان