از پوستر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در رفسنجان رونمایی شد

  • شناسه خبر: 199904
از پوستر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در رفسنجان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در رفسنجان با حضور مسئولان این شهرستان در محل سالن زکریا برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » از پوستر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در رفسنجان رونمایی شد

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ محمود مهدوی فر در این مراسم گفت: مرحله استانی ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در شهرستان رفسنجان که بعداز مرکز استان تاثیر گذار ترین شهرستان در بحث دفاع مقدس است، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مجموعه استان کرمان با ۱۰ معاونت در امور تخصصی دفاع مقدس انجام وظیفه می کند، افزود: هر کدام از معاونت ها وظایفی خاصی را بر عهده دارند و یکی از امور اجرایی این معاونت ها مربوط به برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره فانوس است.


مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با تاکید براینکه این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد، گفت: مرحله استانی این جشنواره امسال به میزبانی شهرستان رفسنجان اجرایی خواهد شد و آثار برتر به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.

سرهنگ مهدوی فرد خاطرنشان کرد: در پنج دوره ای که جشنواره برگزار شده است، استان کرمان رتبه های اول تا پنجم را در قسمت های مختلف داشته و باعث افتخار ماست.

 

هنر؛ تاثیرگذارترین ابزار انتقال واقعیت های دوران دفاع مقدس

امام جمعه رفسنجان نیزدر این مراسم اظهار کرد: مسئله دفاع مقدس یکی از ماندگارترین، با ارزش ترین و تاریخ ساز ترین جریان های باشکوه دوران انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام اصغر عسکری با تاکید بر جایگاه و اهمیت دوران دفاع مقدس و حفظ و نشر آن به نسل های بعدی انقلاب، افزود: باید به حفظ و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس اهمیت بدهیم و واقعیت های دوران دفاع مقدس را به جامعه ایرانی و جهانیان منتقل کنیم وگرنه اگر بی تفاوت باشیم بدخواهان نظام این دوران را هرطور که بخواهند به دیگران عرضه می کنند.

وی تاثیرگذارترین وعمیق ترین زبان برای انتقال واقعیت های دوران دفاع مقدس را زبان هنر عنوان کرد و گفت: جریان حقانیت یک موضوع بیان واقعیت ها موضوع دیگری است؛ اگر واقعیت ها بیان نشوند به تعبیر مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض میشود.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس جمع آوری واقعیت ها و نشر آنها مهمترین وظیفه ماست.
وی با اشاره به نقش هنر در قیام امام حسین (ع)، تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله علیها با زبان هنر و شعر جریان کوفه را برای جهان تبیین نمود.
وی بیان کرد: سخن، قلم، فیلم و شعر یک ابزار هنری است باید از این ابزارها با تعهد و بدون اغراق استفاده کنید. واقعیت هایی زیادی داریم و نیاز به اغراق نداریم با این ابزارها می شود تاثیرش را در جهان دید.

 

رفسنجان محور دفاع انقلاب اسلامی است

ابوذر حسینی نسب دبیر جشنواره و معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: هر مکان جغرافیایی را به یک نماد و نشان و یا محصول ارزشمند می شناسند و رفسنجان را باید به عارف شهید حاج علی محمدی‌پور شناخت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس فصل مشترک همه سلیقه هاست و این گنجینه مقدسی که جا مانده است، باید دست مایه تولیدات هنری قرار بگیرد.
حسینی در خصوص انتخاب رفسنجان برای جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس گفت: اگر کرمان پایتخت مقاومت اسلامی است، شهرستان رفسنجان محور دفاع انقلاب اسلامی می باشد. یکی از محورهای اصلی در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان شهرستان رفسنجان بوده و می‌توان از اینکه گنجینه برای تولیدات هنری استفاده شود.
وی افزود: آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس به میزبانی رفسنجان و با حضور اساتید برجسته استان و نخبگان کشوری در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ابوذر حسینی عنوان کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره چهره فانوس ۱۴۰۱ که می تواند چهره یک شهید، جانباز، روحانی، بقال، تاجر و… باشد معرفی خواهد شد..
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: رفسنجان کاندید برپایی هفتمین جشنواره ملی فانوس در بخش کشوری انتخاب شده است.

وی افزود: این جشنواره در پنج بخش اصلی، بخش تلویزیونی و تولیدات سینمایی؛ پویانمایی، تله تئاتر، سرالز داستانی( داستانی بلند و داستانی کوتاه)، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ، بخش هنرهای نمایشی، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای (نمایشنامه)، پخش رادیویی پادکست و نمایش، پخش موسیقی و سرود، سرود دانش آموزی موسیقی با کلام برگزار خواهد شد.

حسینی بیان کرد:علاقه‌مندان برای ثبت و ارسال آثار به ششمن دوره جشنواره ملی «فانوس» می توانند تا بیستم شهریور به نشانی www.sarbaz-vatan.ir مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کرمان، بلوار شهید عباسپور، روبروی تالار برق، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، معاونت هنری و امور سینمایی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۷۲۴۱۴۸-۰۳۴ تماس بگیرند.

شایان ذکر است ، روایتگری شهدا، تجلیل از خانواده جانباز دکتر اسماعیلی توسط فرزند وی، ترسیم تمثال شهید حمید ابراهیمی توسط هنرمند نقاش خانم خاندانی و تقدیر از خانواده های شهیدان محمدرضایی سرداری و حمید ابراهیمی(شهید هنرمند) از شهدای دوران دفاع مقدس از دیگر بخش های این مراسم بود.

عکس و خبر از رقیه غیاثی
انتهای پیام/

                

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان