مسئولان به‌جای فرافکنی و گشتن دنبال مقصر به فکر مشکلات مردم باشند/کمیته حقیقت‌یاب شفاف‌سازی کند

  • شناسه خبر: 199385
مسئولان به‌جای فرافکنی و گشتن دنبال مقصر به فکر مشکلات مردم باشند/کمیته حقیقت‌یاب شفاف‌سازی کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به جای دعوا، فرافکنی و گشتن دنبال مقصر و توپ را در میدان یکدیگر انداختن، بهتر است به حل مشکلات ناشی از سیل بپردازند و نگذارند این حادثه دوباره تکرار شود.

خانه » اخبار ویژه » مسئولان به‌جای فرافکنی و گشتن دنبال مقصر به فکر مشکلات مردم باشند/کمیته حقیقت‌یاب شفاف‌سازی کند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی در سخنانی اظهار کرد: سیل اخیر شهرستان رفسنجان حرف و حدیث‌های زیادی به‌دنبال داشت و موجب شد بین مسؤولان اختلافاتی ایجاد شود، در حالی که مسئولان باید با وحدت و همدلی و به دور از دعواها فقط به فکر حل مشکلات ایجاد شده باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: اینکه همدیگر را متهم کنند و توپ را در میدان یکدیگر بیندازند در شأن مسئولان نیست و در شرایط بحران سیل نباید دنبال مقصر بود چراکه کمیته حقیقت‌یاب و دادستانی پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۱۵۰ خانه ۱۰۰ درصد ویران شده و تعداد زیادی خانه درگیر سیلاب شدند و خسارت دیدند، اجناس مغازه‌ها به‌دلیل ورود سیل به داخل مغازه از بین رفته و باغات پسته هم پر از گل‌ولای است، همچنین آسفالت خیابان‌ها خراب شده و مشکلات متعدد دیگری ناشی از سیل به وجود آمده که مسؤولان به جای دعوا و فرافکنی بهتر است به حل این مشکلات بپردازند.

حجت‌الاسلام جلالی تأکید کرد: در حدود صد سال اخیر رفسنجان با چنین حجم آبی مواجه نشده بوده که به یک باره وارد شهر شود، با توجه به تغییرات اقلیمی، در سال‌های آینده هم این حجم باران را داریم و اگر مسیر سیلاب مشخص نباشد بازهم آب وارد خانه‌های مردم می‌شود، بنابراین بر اساس نقشه چندین سال پیش مسیر رودخانه صادق‌آباد و اسدآباد باید مشخص شود و مسیر باز شود و هرکاری صورت گیرد که اگر شاهد باران بودیم مردم خسارت نبینند.

وی در ادامه به بخشی از تصمیمات جلسه ستاد بحران شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در این جلسه مقرر شد نسبت به بازسازی خانه‌هایی که صد درصد آسیب دیده‌اند بنیاد مسکن ورود کند و همه مسؤولان باید با هم کمک کنیم هرچه زودتر ساخت‌وساز شروع و سرپناهی برای مردم ایجاد شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت خاطرنشان کرد: میزان خسارت‌ها در حوزه آب، برق، راه‌های اصلی و فرعی، کشاورزی و دیگر موارد آماده شود که پیگیری‌های لازم جهت حل آن انجام گیرد.

حجت‌الاسلام جلالی در حاشیه این جلسه از وزارت کشور درخواست کرد در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت بودجه سیل رفسنجان اعلام و تخصیص داده شود که بتوانیم با قوت و قدرت بیشتری سازندگی را شروع کنیم.

وی از مردم شریف و نجیب شهرستان‌های رفسنجان و انار به دلیل صبر و متانتی که در برابر این خسارات از خود نشان داده‌اند قدردانی کرد و گفت: تا آخرین لحظه‌ای که خانه‌های سیل‌زدگان آماده می‌شود و سایر مشکلات برطرف و شرایط عادی زندگی برمی‌گردد در کنار مردم و پیگیر مشکلات‌شان خواهم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان