تاکید رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بر تشکیل کمیته حقیقت یاب

  • شناسه خبر: 199380
تاکید رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بر تشکیل کمیته حقیقت یاب

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب پیرامون شایعه پراکنی های اخیر مبنی بر تغییر تغییر رودخانه توسط شهرداری این شهرستان تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » تاکید رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بر تشکیل کمیته حقیقت یاب

به گزارش خانه خشتی، سیدحسین رحیمی با تشریح وضعیت رودخانه های عبوری از شهر، به وجود سه رودخانه در مسیر رفسنجان شامل رودخانه شور در امتداد بلوار شهید مدرس، رودخانه صادق آباد و رودخانه گیودری در ماهونک اشاره کرد و گفت: با توجه به بازدید اولیه از رودخانه ها و تحقیق و بررسی صورت گرفته طی روزهای اخیر، مشاهده کردیم که اولاً ۲۰ استان کشور درگیر سیل ویرانگر شد که در نوع خود بی سابقه بود؛ در شهر رفسنجان نیز مستثنی نبودیم و حجم بالای آب سبب جاری شدن سیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان تصریح کرد: منشأ رودخانه شور از زیر سد رسوبگیر سرچشمه است؛ شایعه ای مطرح شد چرا در این رودخانه آبی جاری نشده است؛ در حالی که میزان ورود آب در این سه رودخانه متفاوت بود و در مسیر رودخانه شور هیچ سرریزی از سد رسوبگیر انجام نگرفت؛ ضمن اینکه رودخانه صادق آباد در دو کیلومتری شهر قرار دارد و در این محل درختان پسته با قدمتی ۳۰ ساله قرار دارند.

سیدحسین رحیمی با بیان اینکه شهردار و اعضای شورای شهر برای پیگیری موضوع سه شب متوالی خواب نداشته اند، متولی رودخانه ها را اداره آب منطقه ای دانست و انجام هر اقدامی در حوزه رودخانه ها را منوط به اخذ این مجوز قلمداد کرد و افزود: نکته مثبت این بود که شیب شهر از جنوب به شمال بود؛ لذا آب به سمت بلوار شهید مصطفی خمینی و از آنجا به اسماعیل آباد، سعیدآباد، دهنو و وارد اراضی باغی شد.

وی در پاسخ به این شبهه که شهرداری رفسنجان مسیر آب رودخانه‌ها را تغییر داده است، گفت: به ضرس قاطع و اجماع انجام شده و با توجه به تقاضای شهردار برای تشکیل کمیته حقیقت یاب عرض می کنم اگر شهرداری و شورا و هر مجموعه ای کوچکترین خطایی در انجام وظایف خود کرده باشد، طبق قانون باید با آن دستگاه برخورد شود اما نباید هر حرفی در فضای مجازی زده می شود را بپذیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان تأکید کرد: در فضای مجازی مطرح شده که شهردار فوق دیپلم تربیت بدنی است؛ اصلا در شهر رفسنجان کمتر از فوق لیسانس نمی تواند سمت شهردار را بپذیرد؛ شهردار رفسنجان هم کارشناس فنی است هم کارشناس ارشد مدیریت مالی است؛ ۱۰ ماه بیشتر نیست که آقای مهندس کهنوجی شهردار شده اما آن درختی که در مسیر سیل کاشته شده ۳۰ ساله است.

رحیمی با بیان اینکه اگر مجدداً این حجم آب بارش داشته باشیم باز هم دچار سیل خواهیم شد، یادآور شد: مگر اینکه اداره آبیاری مسیر رودخانه ها را کاملاً مجهز کند؛ در بلوار شهید مدرس بستر رودخانه ۵۰ متر اما در منطقه الله آباد تنها ۷ متر و در صادق آباد ۱۰ متر است؛ این منطقی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با طرح این سوال که متولی جلوگیری از ساخت و سازها در حریم رودخانه ها چه کسی بوده است، تأکید کرد: اگر در سنوات گذشته اختلافات و اشکالاتی بوده، باید بررسی شود؛ متولی اداره آب منطقه ای است که باید مانع می شد.

وی ادامه داد: برای جمع آوری آبهای سطحی و اصلاح رودخانه دیوار حائل را با شرکتی تحت نظر خود اداره آب منطقه ای مستقر کردیم؛ اگر خلاف واقع است کارشناس اداره آب منطقه ای جلوی آن را بگیرد؛ ما که نمی خواهیم کاری خلاف مصالح شهر انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با یادآوری اینکه خوشبختانه در سطح شهر تلفات جانی بخاطر سیل نداشتیم، افزود: با این حجم سیل که چند میلیون مترمکعب وارد شهر شد، خوشبختانه به نحو مطلوب و در حد بضاعت مدیریت شد که تلفات جانی نداشتیم.

رحیمی با بیان اینکه شهرک فرهنگیان در مسیر رودخانه بوده است، گفت: ۵۰ سال قبل ۲۵ متر دهانه پل راه کرمان داشته که در بازسازی های سنوات قبل خاکریزی شده و منازل ساخته شده است.

وی با تقاضا از مردم شهر رفسنجان برای متانت، صبوی و مطالبه گری، از همراهی نیروهای امنیتی، انتظامی، امدادی، مواکب، سپاه، توپخانه و گروههای جهادی از شهرهای و استانهای مختلف تشکر کرد و تأکید کرد: در این سه روز بیش از ۱۲۰ میلیمتر باران ریزش کرده است که کسی فکر آن را نمی کرد؛ هواشناسی استان وضعیت زرد را پیش بینی کرده بود.

رحیمی عنوان کرد: نکته دیگری که در فضای مجازی مطرح شده این بود در ۱۰ ماهی که شهردار رفسنجان فعالیت خود را آغاز کرده فقط به مرکز شهر توجه نکرده ایم؛ بلکه محلات اطراف و حاشیه شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ محلاتی که شاید وضعیت آنها بدتر از برخی روستاهای رفسنجان باشد. در حال حاضر ۵۰ طرح عمرانی در ۲۵ محله شهر کلید زده شده و ۴۰ طرح به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی بازگشایی بزرگراه قدس بعد از ۲۵ سال، بازگشایی مسیر شهرک فرهنگیان، رفع مشکل پروژه پیامبر اعظم و رفع مشکل بیش از ۴۰۰ کسبه شهر رفسنجان پس از ۱۰ سال را از جمله اقدامات شهرداری رفسنجان برشمرد و گفت: اعضای شورای شهر و شهردار در این سه روز شبانه روز پای کار بودند و انصاف نیست سخنانی بگوئیم که دشمن همان حرفها را می زند.

وی خطاب به نمازگزاران تصریح کرد: از شهروندان محترم تقاضا دارم ایمان خود را به چیزی نبازید و با شنیدن هر خبری تحقیق و بررسی کنید و همراه حق باشید؛ در حالی که شهر آسیب دیده بجای همکاری، دروغ پراکنی کنیم؛ این کجای انسانیت است؟

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در پایان خطاب به دادستان رفسنجان گفت: از دادستان و رئیس دادگستری رفسنجان تقاضا دارم با تشکیل کمیته حقیقت یاب، با هر اداره ای به هر میزانی که قصور داشته است، برخورد شود و از دادستان می خواهم با اشد مجازات با کسانی که در فضای مجازی برای تشویش اذهان عمومی اقدام کرده اند برخورد کنند.

برچسب ها:
رئیس شورای اسلامی شهر سیلاب شهرداری کمیته حقیقت یاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان