تکذیب آلودگی آب شرب رفسنجان به باکتری وبا

  • شناسه خبر: 199083
تکذیب آلودگی آب شرب رفسنجان به باکتری وبا

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلوده بودن آب به باکتری ویبریوکلرا (وبا) را تکذیب کرد.

خانه » آخرین اخبار » تکذیب آلودگی آب شرب رفسنجان به باکتری وبا

به گزارش خانه خشتی؛ عباس اسماعیلی تصریح کرد: تعداد موارد مبتلا به بیماری وبا تا کنون در کل کشور ۶۰ مورد گزارش شده است که این موارد مربوط به استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و بوشهر است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تا این تاریخ موردی از ابتلا به وبا گزارش نشده است تاکید کرد: نقاطی از شهر که شبکه آب آشامیدنی از ابتدای بحران سیل مشکل کدورت نداشته، طی بررسی های صورت گرفته، آب برای مصرف و آشامیدن مشکل خاصی ندارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: در مناطقی از شهر که شبکه آبرسانی در روزهای اخیر دچار مشکل و آب گل آلود و کدر هست لازم است تا برطرف شدن این مشکل، از این آب برای مصارف آشامیدن، تهیه غذا و سالم سازی سبزیجات و میوه ها استفاده نشود و این آب برای سایر مصارف بلامانع است و بهتر است  برای آشامیدن و تهیه غذا  از آب تصفیه شده  توسط  دستگاههای موجود در سطح شهر ،آب بسته بندی شده و یا آب جوشانده شده به مدت ۵ دقیقه استفاده شود.

 

عباس اسماعیلی با اشاره به این که تانکرهای آبی که تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب توزیع می شوند جهت آشامیدن و مصارف بهداشتی مورد تایید هستند گفت:  کارشناسان بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت، در بحران سیل از تمامی نقاط شهر و روستاهای درگیر سیل و تانکرهای سیار ضمن کلرسنجی بصورت روزانه نمونه برداری میکروبی آب انجام می دهند.

 

وی افزود:طبق اعلام اداره آب فاضلاب شهرستان، مشکل کدورت آب به زودی برطرف می شود وشهروندان گرامی در صورت کدر بودن آب آشامیدنی با شماره ۳۴۲۵۳۰۲۵ تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهند .

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان