با حضور نماینده مجلس و فرماندار رفسنجان انجام شد؛

بررسی مشکلات دهستان خنامان در جلسه شورای اداری

  • شناسه خبر: 198330
بررسی مشکلات دهستان خنامان در جلسه شورای اداری

در جلسه شورای اداری دهستان خنامان رفسنجان که با حضور مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد، مشکلات دهستان بررسی و پیرامون آن بحث و تصمیم گیری شد.

خانه » رفسنجان » بررسی مشکلات دهستان خنامان در جلسه شورای اداری

به گزارش خانه خشتی، جلسه شورای اداری دهستان خنامان با حضور نماینده مردم در مجلس، فرماندار، روسای ادارات شهرستان رفسنجان به منظور بررسی مشکلات این دهستان و روستاهای زیرمجموعه آن و ارائه راهکار برگزار شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات دهستان در حوزه درمانی، آب، برق، کشاورزی، فرهنگی، آموزش و پرورش، اجتماعی و … مطرح شد.

رحمانی معاون فرماندار رفسنجان بر برگزاری جشنواره تولیدات کشاورزی، آموزش و ارائه وام به متقاضیان و فروش محصولات آنها به طورت تجمیعی تاکید کرد.

نیاز دهستان خنامان به پایگاه اورژانس ۱۱۵ و مشکل ساختمان این پایگاه، احداث جایگاه سوخت سوخت و کمبود نیرو در ایست بازرسی و مسائل و مشکلات حوزه ورزش از مطالبات مردمی بود که مطرح شد.

در این جلسه مطرح شد که خانه ورزش روستایی در این دهستان راه اندازی شود و با همکاری مس زیرسازی زمین چمن مصنوعی که انجام شده تکمیل و به بهره برداری برسد و هم چنین یک بسته ورزشی در اختیار شورای دهستان قرار گیرد و نیز جشنواره ورزشی فرهنگی در این دهستان از مهرماه سال جاری برگزار گردد.

نگرانی برای تعطیلی درمانگاه و نبود امکانات دندان پزشکی و دارو در مرکز درمانگاه این دهستان از دیگر مطالباتی بود که مطرح و مقرر گردید اتاق دندان پزشکی ساخته شود و بهسازی درمانگاه هم در اولویت قرار گیرد و مشکلات حوزه دندان پزشکی هم تا پایان تابستان سال جاری حل گردد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این جلسه از برگزاری جشنواره انار و زعفران در آبان ماه امسال و راه اندازی تعاونی زنبورداری و قالی بافی با پرداخت تسهیلات کم بهره خبر داد و بر ضرورت کشت های جایگزین  و بحث بوم گردی در راستای رونق اقتصادی در این روستا تاکید کرد.

حاج عبداللهی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به وجود پتانسیل و ظرفیت های دهستان خنامان، گفت: برای راه اندازی مشاغل خانگی، صنایع غذایی، دامداری و دامپروری به اهالی دهستان مجوز و وام های کم بهره ارائه خواهیم داد.

وی هم چنین پیرامون لایروبی قنوات خنامان بر اساس اولویت با کمک دهیاری قول مساعد داد.

راه اندازی خود پرداز، برگزاری میزخدمت اداری در خنامان با حضور مسئولین ادارات، تجهیز سالن کتابخانه و تعیین تکلیف حدود کتابخانه و مشکل افت فشار آب و اصلاح شبکه آب شرب و فضای سبز، توسعه روستای کاخ، بازسازی شبکه برق و آنتن دهی با همکاری مخابرات، نبود مدرسه در مقطع متوسطه در دهستان از دیگر مطالباتی بود که مطرح شد.

با توجه به اهمیت بحث آموزش و پرورش، حسین جلالی در این جلسه طی تماس با مدیر کل آموزش و پرورش استان بر حل مشکل حوزه آموزشی در این روستا تاکید کرد و مدیرکل هم  جهت رفع این حوزه قول مساعد داد.

در این جلسه مردم، مسئولین دهیاری ها و شورای های روستایی دهستان خنامان مسائل و مشکلات را مطرح کردند و مسئولین ادارات پیرامون آنها بحث و گفتگو و راهکار ارائه دادند.

منیژه نوروزی

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان