پنجمین جشنواره بین المللی “ستاره های صحنه” در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 198157
پنجمین جشنواره بین المللی “ستاره های صحنه” در رفسنجان برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در ۴ بخش مجریان صحنه، خوانندگان صحنه، استندآپ کمدی و تقلید صدا در این شهرستان برگزار می شود.

خانه » رفسنجان » پنجمین جشنواره بین المللی “ستاره های صحنه” در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ ایمان محمدابادی عصر یکشنبه در نشست خبری اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه در محل سالن مجتمع افصح هجری اظهار کرد: جشنواره بین المللی ستاره های حنه در چهار دوره گذشته برگزار شد که دو دور نخست آن در شهر سرچشمه رفسنجان برپا د.
وی افزود: جشنواره سوم نیز به میزبانی شرکت مس در شهر کرمان و جشنواره چهارم با حمایت شهرداری و شورای شهر کرمان برگزار شد.
محمدآبای بیان کرد: در این دوره ها استعداد ها در حوزه اجراهای صحنه‌ای از جمله خوانندگی، مجری‌گری، گزارش‌گری و ‌غیره کشف و پرورش یافت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تقاضای انتقال دبیرخانه دائمی به رفسنجان را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ارائه کردیم که موافقت شد ادامه داد: در بخش رقابتی ۲ اجرا در بوستان‌های رفسنجان و یک اجرا در شهر سرچشمه طی سه روز از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه برگزار خواهد شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره این است که از ۳۱ استان کشور و ۱۴ کشور جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند و هر کشور نماینده فرهنگ و تمدن یک ملت در دنیا است و امیدواریم رفسنجان بتواند ظرفیت‌های خود را با استفاده از این جشنواره در سطح بین‌المللی معرفی کند.


دبیرخانه دائمی جشنواره ستاره های صحنه در رفسنجان
مدیر روابط عموم مجتمع مس سرچشمه هم در این نشست بیان کرد: پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه اتفاقی فرهنگی است و دبیرخانه دایمی آن در سطح ملی و بین‌المللی در رفسنجان مستقر است.
وی با اشاره به اینکه استمرار این‌گونه دبیرخانه‌های فرهنگی در بلندمدت ثمرات خود را نشان می‌دهد افزود: ما به شکرانه وجود ذخایر طبیعی و خدادادی معادن مس که در منطقه وجود دارد شعار مس حامی فرهنگ را چندین سال است که در پیش گرفته‌ایم و امیدواریم روزی برسد که رفسنجان به مجموعه فرهنگی و هنری در کشور و بین‌الملل تبدیل شود.
رضا امینی مدیر روابط‌عمومی باشگاه فرهنگی‌ورزشی صنعت مس رفسنجان هم اظهار داشت که این باشگاه از پیشنهاد استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره در رفسنجان استقبال کرده و حمایت‌های خود را در این راستا ارائه می‌دهد.


بخش ویژه شهید سلیمانی
صمد قربان نژاد هم که دبیر و طراح این جشنواره است اظهار کرد: امسال جشنواره حال‌وهوایی متفاوت را نسبت‌ به جشنواره قبل دارد برای اولین ‌بار تمامی ۳۱ استان کشورمان در این جشنواره حضور خواهند داشت و علاوه‌ بر کشور ایران، ۱۴ کشور دیگر هم در این جشنواره حضور خواهند داشت.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره اجرای بخش ویژه شهید سلیمانی است که با موضوع مقاومت اجرا خواهد شد تا بتواند موضوع مقاومت را به مخاطبان و مردم تفهیم کند.
به گفته قربان نژاد این جشنواره بین المللی در ۲۹ تیرماه جاری در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان افتتاح و اختتامیه ان در ۳۱ تیرماه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در این رویداد هنرمندان صحنه که با قشر زیادی از بشریت سروکار دارند می‌توانند سفیران خوبی برای رفسنجان باشند.
قربان نژا ادامه داد: از هر کشور یک نماینده و از کشور ایران هم ۶۷ شرکت‌کننده در این جشنواره شرکت خواهند کرد و همچنین در طول سال نیز دبیرخانه دائمی جشنواره برنامه‌های متنوعی را از جمله در حوزه آموزش ارائه خواهد داد و رشته‌های هنرهای صحنه‌ای را از مانند مجری‌گری، استند آب کمدی، صدابرداری، نورپردازی و غیره تدریس و گواهینامه معتبر اعطاء خواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم اولین قطب ستاره های صحنه در جهان باشیم بیان کرد: در این جشنواره بین‌المللی از کشورهای هند بنگلادش پاکستان قرقیزستان عراق سوریه لبنان فلسطین ساحل‌عاج مراکش نیجریه شرکت خواهند کرد .
این جشنواره در چهار بخش مجریان صحنه، خوانندگان صنحه، استند آب کمدی و تقلید صدا طی روزهای ۲۹ تا سی و یکم تیرماه در رفسنجان کار خود را انجام خواهد داد و هدف این جشنواره شناسایی افراد هنرمند در استان‌های مختلف در سطح کشور است و سپس کمک به برندسازی آن ها است.

عکس از بهرخ امیری

برچسب ها:
پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان